Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertGudrun Fredriksen Endret for 8 år siden
1
Kapittel 7 Delkompetansemålet: vurdere betydningen av ekstern, intern og interaktiv markedsføring for å fremme salg.
2
Markedsføringens 3 sider
Ekstern markedsføring Interaktiv markedsføring Intern markedsføring Se oversikten over konkurransmidlene side 54
3
Ekstern markedsføring
Den markedsføringen som skjer når vi utvikler et produkt, priser det slik at det er konkurransedyktig, finner leverandører som er villige til å spre det ut til markedet og reklamerer for det på forskjellige måter.
4
Produkt ( vare eller tjeneste) service
5
Service? Tre former for service Service
Materiell service – Systemservice - Personlig service - Service Smøring
6
Kartlegge den materielle servicen Systemservicen Denpersonlige servicen
7
Interaktiv markedsføring
Samhandling mellom deg som servicemedarbeider og kunden.
8
Hva oppnår bedriften med god interaktiv markedsføring?
Kommer tilbake Snakker positivt om oss til andre Ikke så lett lar seg påvirke av tilbud fra våre konkurrenter
9
Intern markedsføring De ansatte må være motivert for å yte god service. Motiverende ledelse Motiverende personalpolitikk Motiverende opplærings- og utdanningspolitikk
10
Forutsetninger for motivasjon
Dine ressurser blir utnyttet Du føler deg betydningsfull Du får ansvar Arbeidet er innoldsrikt, og du lærer noe hele tiden Læreren viser interesse for det du gjør Arbeidet har fremtidsmuligheter
11
Motiverende personalpolitikk
Personalhåndbok Medarbeidersamtaler Intern kommunikasjon
12
Motiverende utdannings- og opplæringspolitikk
Øke kompetansen Endre holdninger
13
Personalforvaltning
14
Oppgaver
15
TESt deg selv – test de andre
Simen: ( 1 – 4) Anders: ( 5 -9) Adele: ( 10 – 13) Stine Marie: (14-16) Henrik: (17-19)
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.