MUNTLIG EKSAMEN 2004 PRAKSISRAPPORT NETTVERKSOPPGAVE VURDERING AV PEDAGOGISK RESSURS.
GLOBALIS.NO PRAKSIRAPPORT
GLOBALIS Var litt negativ i begynnelsen Litt rask presentasjon Prøvde ut- Instilling snudde Nyttig verktøy i skolen Fint å få prøvd ut Elevene løste oppgaver Positiv tilbakemelding
VURDERING AV GLOBALIS .NO Indirekte noe av Harmon & Reeves ”Det vi oppdaget når vi ga elevene oppgavene, var at Globalis.no er et nettsted som elevene fant interessant, og som elevene fant enkelt å bruke. Nettstedet appellerte til elevenes interesse og brukergrensesnittet var greit og skjønne.” ” Globalis.no er lagt opp slik at det er stor spennvidde på hvordan den kan brukes. Barna syntes at siden var oversiktlig og lett å bruke. De navigerte seg lett rundt på siden uten å spekulere i hvordan man kom seg hit eller dit.” ” De tolket informasjonen de fikk stort sett greit, det verste var å definere fargen de så på kartet i forhold til forklaringen. ” ” En elev i grunnskolen vet ikke alltid hva de ulike begrepene betyr, eks. tundra. Her kunne det kanskje ha kommet en forklaring ” ”Andre ting vi ønsker å bemerke er muligheten for å sammenligne to land, dette gjør at brukerne kan se forskjeller og likheter på en klarere måte. Pr.d.d. må man gå frem og tilbake mellom landene (i samme vindu ” Det tar gjennomsnittlig 7 sekunder, å oppdatere en side. Skal man bytte mellom to land, kan dette bli en laaaaaaang Pluss utdrag fra kart og forklaringer
VURDERING forts. Basert på elevenes utsagn Egne opplevelser av websiden Observasjon av elever Prinds læringsrom- treningsrommet Selvfølgelig - og glemt ut av oss
NETTVERKSOPPGAVE Nettverkssamarbeid m/Vestfold MixCity Weblogg MSN
NETTVERKSOPPGAVEN forts. Uklar tekst Frustrasjon Nettverks samarbeid i fokus Problemer Lærerrikt å ha slitt litt Undervisningsopplegg Toleranse Internasjonalt samarbeid
NETTVERKS OPPGAVEN forts. To av oss Mye jobb – en m/ ped. bakgrunn Mangler sosiokultuelt perspektiv Litt vage på teoriene
PEDAGOGISK RESSURS
PEDAGOGISK RESSURS Jobbe meg gjennom spillet Tverrfaglig undervisningsopplegg m/musikk Piano og lydmaskin Fullt opplegg – bedre oversikt Kreativ utforming Bonus på Frontpage og PSP 9.0 Ingen spesiell rekkefølge
Pedagogisk ressurs forts. Vurdering Litt mye fokus på 5.kl Forskjell ung og gammel Ekstra lenker helhetlig Teoriene kanskje litt tynne Skinner Dewey Reeves & Harmon kriteriene litt lite utdypet Tilbakemelding - nedtur
Andres vurdering av oss Uenig i comic sans Musikk-veggavis… Rotete og uoversiktlig Logisk rekkefølge?! Tilbakeknappen Fører til ulike sider Ustrukturert Farger – noe motstridende Grått er kjedelig Komplementærfarger…?kontraster en trenger Fargevalg greit- behagelig å se på Dette blir subjektivt og synsende selv om man bruker skjema, retningslinjer og kriterier.