MUNTLIG EKSAMEN 2004 PRAKSISRAPPORT NETTVERKSOPPGAVE

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innflytterkvinners fortellinger om ”De viktige kvinnfolkan”
Advertisements


Internett for nybegynnere
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
Matematikk for yrkesfag
Hva skal vi lære? TEMA: Sør Amerika Hvilke hav omgis verdensdelen av
Selvfølelse vs selvtillit
Forside/oversikt Fag / tema Historie Trinn 9. trinn
Hva er aktivitet og deltakelse?
Hasjavvenningskurs Fredrikstad kommune «Ut av tåka 2010» Kristiansand.
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
Grunnleggende spørsmål om naturfag
Brukertest toppnivå uio.no Foreløpig gjennomgang av viktigste funn.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Brukergrensesnitt Navigering Samuel og Martin. Menyer  Unngå store menyer  Oppta mindre enn 20% av siden  De skal være brukervennlige  Menyen er på.
«Ferdig rehabilitert, men ikke ferdig»
Dokumentasjon som grunnlag for refleksjon og læring
KARIUS OG BAKTUS PÅ PIRATEN
Gøy med grammatikk Kurs på Elvebakken vgs 12. 2
Matematikk muntlig på studieforberedende program
"Lyn og torden".
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Presentasjon av spokus i HiØ-perspektiv
”Den viktigste av alle pedagogiske oppgaver er å formidle til barn og unge at de stadig er i utvikling, slik at de får tillit til egne evner.” Kilde:
- Verdsettende ledelse
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
Oppgave i nettkommunikasjon Samarbeid mellom HiHm og HVe.
Vurdering av pedagogisk programvare
Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud
CASE VÅRE ELEVER: Umotiverte elever Dårlige lese- og skriveferdigheter
LØFT ER TØFT særlig i SFO
Læreplanendringene i 1T/1P/2P/påbygging og de nye bøkene
Velkommen til Aschehougs matematikkurs
Hverdagen for Ruth og Sissel.
2 SK Arbeidsseminar om LMS 1 Erfaringer med bruk av LMS og noen spørsmål Jan-Arve Overland
En multimedia presentasjon
Windows Live Messenger Direktemeldingsnettverk Direktemeldingsnettverk Microsoft Messenger 8.0 – X.X Microsoft Messenger 8.0 – X.X En del av Windows Live.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Psykologi som grunnforskning Anvendt psykologi
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
VURDERING Matematikk 7. trinn.
VURDERING Musikk trinn.
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
ADVERB Han går inn. hvor=sted Tor skriver pent. hvordan=måte
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering.
Bydel Søndre Nordstrand - URO Fagtorg
Mappemetodikk Rakel K. Rohde Næss.
Å skrive sin mening Fempunktsmetoden.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Kodu Lærings og spillprogrammeringsverktøy
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Individuell Automagisk Tilbakemelding (av skriftlig eksamen)
Evaluering fra samarbeidsgruppemøte
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie.
23. November 2017 Skolen fyller 50 år !
Samarbeid Forslag til spørsmål -Hva er samarbeid, og hva er vitsen?
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Studentenes skriveprosess – må hodet alltid bli så «tungt og tomt»?
Gøy med grammatikk Kurs på Elvebakken vgs 12. 2
Fest & følelser Velkommen
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Gjennomgang før eksamen
Utskrift av presentasjonen:

MUNTLIG EKSAMEN 2004 PRAKSISRAPPORT NETTVERKSOPPGAVE VURDERING AV PEDAGOGISK RESSURS.

  GLOBALIS.NO PRAKSIRAPPORT

GLOBALIS Var litt negativ i begynnelsen Litt rask presentasjon Prøvde ut- Instilling snudde Nyttig verktøy i skolen Fint å få prøvd ut Elevene løste oppgaver Positiv tilbakemelding

VURDERING AV GLOBALIS .NO Indirekte noe av Harmon & Reeves ”Det vi oppdaget når vi ga elevene oppgavene, var at Globalis.no er et nettsted som elevene fant interessant, og som elevene fant enkelt å bruke. Nettstedet appellerte til elevenes interesse og brukergrensesnittet var greit og skjønne.” ” Globalis.no er lagt opp slik at det er stor spennvidde på hvordan den kan brukes. Barna syntes at siden var oversiktlig og lett å bruke. De navigerte seg lett rundt på siden uten å spekulere i hvordan man kom seg hit eller dit.” ” De tolket informasjonen de fikk stort sett greit, det verste var å definere fargen de så på kartet i forhold til forklaringen. ” ” En elev i grunnskolen vet ikke alltid hva de ulike begrepene betyr, eks. tundra. Her kunne det kanskje ha kommet en forklaring ” ”Andre ting vi ønsker å bemerke er muligheten for å sammenligne to land, dette gjør at brukerne kan se forskjeller og likheter på en klarere måte. Pr.d.d. må man gå frem og tilbake mellom landene (i samme vindu ” Det tar gjennomsnittlig 7 sekunder, å oppdatere en side. Skal man bytte mellom to land, kan dette bli en laaaaaaang Pluss utdrag fra kart og forklaringer

VURDERING forts. Basert på elevenes utsagn Egne opplevelser av websiden Observasjon av elever Prinds læringsrom- treningsrommet Selvfølgelig - og glemt ut av oss

NETTVERKSOPPGAVE Nettverkssamarbeid m/Vestfold MixCity Weblogg MSN

NETTVERKSOPPGAVEN forts. Uklar tekst Frustrasjon Nettverks samarbeid i fokus Problemer Lærerrikt å ha slitt litt Undervisningsopplegg Toleranse Internasjonalt samarbeid

NETTVERKS OPPGAVEN forts. To av oss Mye jobb – en m/ ped. bakgrunn Mangler sosiokultuelt perspektiv Litt vage på teoriene

PEDAGOGISK RESSURS

PEDAGOGISK RESSURS Jobbe meg gjennom spillet Tverrfaglig undervisningsopplegg m/musikk Piano og lydmaskin Fullt opplegg – bedre oversikt Kreativ utforming Bonus på Frontpage og PSP 9.0 Ingen spesiell rekkefølge

Pedagogisk ressurs forts. Vurdering Litt mye fokus på 5.kl Forskjell ung og gammel Ekstra lenker helhetlig Teoriene kanskje litt tynne Skinner Dewey Reeves & Harmon kriteriene litt lite utdypet Tilbakemelding - nedtur

Andres vurdering av oss Uenig i comic sans Musikk-veggavis… Rotete og uoversiktlig Logisk rekkefølge?! Tilbakeknappen Fører til ulike sider Ustrukturert Farger – noe motstridende Grått er kjedelig Komplementærfarger…?kontraster en trenger Fargevalg greit- behagelig å se på Dette blir subjektivt og synsende selv om man bruker skjema, retningslinjer og kriterier.