Laste ned presentasjonen
1
Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud
Refleksjoner
2
Mappekrav 2 Praksis Gjennomføre praksis alene eller sammen med andre (sosiokulturelt tap?) Didaktisk relasjonsmodell Behavioristisk læresyn kontra konstruktivistisk læresyn
3
”Det er lærerens viktigste oppgave å søke å møte eleven innenfor dennes nærmeste utviklingssone gjennom autentisk dialog.” Bentsen
4
Mappekrav 3 Vurdering av pedagogisk program Vurderingskriterier
Reeves & Harmon MAKVISE eller L97 CAI (computer assisted instruction) eller CSCL (Computer Support for Collaborative Learning) Undervisningsopplegget Pedagogisk vurdering Brukergrensesnitt
5
Pedagogisk vurdering Hva slags type oppbygging? Nivådifferensiering
Instrumentell eller konstruktivistisk? Nivådifferensiering
6
IKT, samfunn og læring Konstruktivismen og sosiokulturelt læringssyn (Piaget, Vygotsky, Dewey) 7 intelligenser (Howard Gardner) Informasjonssamfunnet stiller krav Kunnskapsløftet – reform 06
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.