Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud"— Utskrift av presentasjonen:

1 Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud
Refleksjoner

2 Mappekrav 2 Praksis Gjennomføre praksis alene eller sammen med andre (sosiokulturelt tap?) Didaktisk relasjonsmodell Behavioristisk læresyn kontra konstruktivistisk læresyn

3 ”Det er lærerens viktigste oppgave å søke å møte eleven innenfor dennes nærmeste utviklingssone gjennom autentisk dialog.” Bentsen

4 Mappekrav 3 Vurdering av pedagogisk program Vurderingskriterier
Reeves & Harmon MAKVISE eller L97 CAI (computer assisted instruction) eller CSCL (Computer Support for Collaborative Learning) Undervisningsopplegget Pedagogisk vurdering Brukergrensesnitt

5 Pedagogisk vurdering Hva slags type oppbygging? Nivådifferensiering
Instrumentell eller konstruktivistisk? Nivådifferensiering

6 IKT, samfunn og læring Konstruktivismen og sosiokulturelt læringssyn (Piaget, Vygotsky, Dewey) 7 intelligenser (Howard Gardner) Informasjonssamfunnet stiller krav Kunnskapsløftet – reform 06


Laste ned ppt "Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google