Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kodu Lærings og spillprogrammeringsverktøy

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kodu Lærings og spillprogrammeringsverktøy"— Utskrift av presentasjonen:

1 Kodu Lærings og spillprogrammeringsverktøy
Mål for for prosjektet Jeg har satt sammen de ulike delene (verden, karakterer og objekter) til et spill med en start og en slutt. Jeg har laget et spill som kan presenteres og spilles for medelever. Navn: __________

2 Til og med presidenter bruker Kodu

3 Nytige verktøy og funksjoner I Kodu laboratoriet. 1.økt
Mål Sett kryss ** Jeg kan navigere og bruke menyene i Kodu (hjem meny). ** Jeg kan navigere og bruke spillmenyen (malerpenselen, fjell osv). **Jeg vet hvordan man lager og lagrer en ny spillverden. Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det? Kan noen elever vise dagens læring?

4 Her kan du notere ned ting og tang.
Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

5 Kodehjulet og kodelinjens funksjoner. 2.økt
Mål Sett kryss ** Jeg kan bruke de ulike funksjonene til å utvide og tilpasse spillverden. ** Jeg kan bruke kodehjulet og kodelinjen til programmere et objekt eller karakter. ** Jeg vet hvordan man endrer høyde og størrelse på objektet eller karakteren. Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det? Kan noen elever vise dagens læring?

6 Her kan du notere ned ting og tang.
Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

7 Hvordan kan karakteren miste eller score poeng 3.økt
Mål Sett kryss ** Jeg kan sette inn objekter som har betydning for spillet. ** Jeg kan vise og forklare hvordan karakteren kan score eller miste poeng. **Jeg kan lage sammen et poengsystem for pluss poeng og ett for minus poeng. Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det? Kan noen elever vise dagens læring?

8 Her kan du notere ned ting og tang.
Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

9 Hvordan lage en sti som et bestemt objekt følger til enhver tid? 4.økt
Mål Sett kryss **Jeg kan vise og forklare hvordan man lager en sti som et bestemt objekt følger til enhver tid. ** Jeg kan lage en karakter som passer på et bestemt objekt. ** Jeg kan sette inn flere objekter i spillverden slik at verdenen blir mer helhetlig. Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det? Kan noen elever vise dagens læring?

10 Her kan du notere ned ting og tang.
Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

11 Hvordan man gir karakteren / objektet helse og skade 5.økt
Mål Sett kryss ** Jeg vet hvordan man gir karakteren « vis helse». ** Jeg vet hvordan man gir karakteren helse og skade. ** Jeg kan gi eksempler på hvordan helse og skade kan brukes i spill. Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

12 Her kan du notere ned ting og tang.
Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

13 Hvordan man starter et spill. 6.økt
Mål Sett kryss ** Jeg kan sette sammen de ulike delene (verden, karakterer og objekter) til et spill med en start. ** Jeg har laget navn på spillet og lagret det. ** Jeg har laget en forklaring på hva spillet går ut på, og hvordan man spiller det. Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

14 Her kan du notere ned ting og tang.
Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

15 Hvordan man avslutter et spill. 7.økt
Mål Sett kryss ** Jeg har kan sette sammen de ulike delene (verden, karakterer og objekter) til et spill med en start og en slutt. ** Jeg kan gi eksempler på ulike måter å avslutte et spill på. ** Jeg har har fylt ut kriteriearket. Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

16 Her kan du notere ned ting og tang.
Oppsummering: Hva har dere lært? Hvilke problemer/utfordringer møtte dere på? Gode løsninger på problemene? Er det andre som har møtt det samme problemet? Hvordan løste dere det?

17      Kriterier for Kodu
 Jeg har programmert slik at karakterene og objektene i spillet prater med hverandre (snakke eller tenkebobler).      Jeg har laget en forklaring på hva spillet går ut på, og hvordan man styrer karakterene. Jeg har programmert slik at karakterene / objektene har liv, helse eller poeng . Jeg har skapt en sti eller lignende som gir karakterene et bestemt bevegelsesmønster. Jeg har satt sammen de ulike delene (verden, karakterer og objekter) til et spill med en start og en slutt. Jeg har lagret spillet slik a det ligger tilgjengelig på datamaskinen. Jeg har prøvespilt minst to andre spill (medelever), og gitt tilbakemeldinger på spillet ( liste – kriterier)


Laste ned ppt "Kodu Lærings og spillprogrammeringsverktøy"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google