Alfhild - leder Østlandet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Gardermoen BK 22. April Hva er klubbutvikling? Klubbutvikling er alle tiltak i klubben som bidrar til å løfte klubben fra en nå-situasjon mot en.
Næringslivets utviklingsmuligheter Atle Kvamme Bergen Næringsråd 1.
Tjenestekatalog Ovf-nett Dan Cato Fagernes.
Om attføringsbedriftenes fremtidsmuligheter etter NAV reformen og AVI meldingen ………… men også litt om organisasjonen, politikk mm Årskonferansen 2007,
Gründerfrokost Kongstanken : Innovasjon og entreprenørskap 12 observasjoner fra ny forskning Foreleser: Høyskolelektor Kjell Haukeland BI Drammen.
Pilotprosjektet så langt
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Fylkesårsmøter 2013 Mental Helse. Vår visjon ”Alle mennesker skal ha en mulighet til å leve et liv basert på uavhengighet, selvstendighet og mestring”
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
Den Norske Dataforening STRATEGIER I DATAFORENINGEN Eirik Thun, styreleder i DND Trøndelag.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Foto: Jo Michael Nasjonalt program for leverandørutvikling Pilotarbeid, NHO/KS Nasjonalt program for leverandørutvikling
Distriktskonferansen 2009 – Rotary Distrikt 2270 Hvordan oppleves Rotary fra et ungt medlem sitt ståsted? Og hvilke utfordringer har Rotary for å kunne.
Medarbeiderskap + Lean + Strategisk kompetanseplanlegging
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
SØT-modellen Situasjonen nå Ønsket situasjonen Tiltak
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Agenda • Frivillighet Norge – hvem er vi? • Frivillig aktivitet i Norge – noen hovedtrekk • Frivillighet Norges inkluderingsprosjekt • Frivillige organisasjoners.
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Perspektiver-skråblikk! Research Educational Network Frode Søreide Erik Sørhaug.
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Hvorfor vi skal fortsette vårt sterke internasjonale initiativ Øivind Rooth Vicechair buildingSMART international.
Cary C K Huang Er utnevnt til RI President-E for perioden Han tiltre 1/ Forretningsmannen Gary C K Huang, har vært medlem av Taipei Rotary.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Hvorfor utvikle økonomifunksjonen?
Medlemsmøte Paneldebatt – frittstående verksteder  I hvilken grad opplever de frittstående verkstedene at det er enkelt/lett å få tilgang til.
IT Tjenestekatalog og Tjenesteorientering av IT i Møre og Romsdal fylkeskommune
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
Hva betyr rekruttering og kompetanse for oppdrettsbedriftene?
”Litt bedre i dag enn i går”
Informasjon om oss stiftet februar Ut på tur..
Øystein Pedersen Dahlen
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 11 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Norsk Bridgeforbund. Hvorfor er klubbutvikling viktig? Hva kan NBF tilby?
1 ”Blandet drops” IKT og utfordringer for barnehagemyndighet i kommunen.
Naturvernskolen: Energieffektive og oljefrie kommuner Tema på foredrag: Hvordan jobbe med energi- og klimasaker lokalt Tid: ca. 20 min For mer info om.
9 Politikk – noe for meg?. Stemme ved valg Frie politiske valg er et av de viktigste kjennetegnene på et demokrati. Ved å delta ved valg stemmer vi på.
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
Mål for ungdomsfeltet av Erasmus+ ►Forbedre ungdommenes nøkkelkompetanser ►Styrke ungdoms deltakelse i demokratiet ►Aktivt medborgerskap.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
Velkommen til innkommende president sin time.
Foreldrenes og elevenes nettverk i Bergen kulturskole
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
Flere barnehagelærere!
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
Vindkraft i Norge – I lys av sertifikatordningen med Sverige
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Vibeke Lund, Kjedeleder Officer AS Gulltasten Quality Hotel Expo Bedriftsmarkedet er et fieldgame.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
BIBLIOTEKSTRATEGI FOR BUSKERUD BLI KJENT MED FYLKESBIBLIOTEKET, 15. JANUAR 2015.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Hvorfor denne undersøkelsen? MORTEN LIE , Næringslivets hus, Frokostmøte LEP / DiBK 1.
Kunnskapsesenterets nye PPT-mal BRUKEREN MED NØKKELEN TIL MORGENDAGENS TJENESTEUTVIKLING. ET NASJONALT GJENNOMBRUDD? Anders Vege, seksjonsleder Seksjon.
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Personalutvalet i Bø kommune Mandag 26. april 2010.
Hvordan styrke bestillerkompetansen
Markedsføring.
Hva er egentlig en kommune? Utviklingstrekk: Danmark  Norge  Bodø
Hvilke plattformer bruker dere?
Roede-kurslederen på Facebook
Klimaveikart Agder Presentasjon for kommuner og regionråd
Klimaveikart Agder Presentasjon for kommuner og regionråd
Norsk Fosterhjemsforening <fylke>
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Utskrift av presentasjonen:

Alfhild - leder Østlandet DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet

På vei til Bodø 25. april kl 09:13 DND Quo vadis? En reise...

Ny strategiperiode 2015-20 ønsker vi en endring? En reise - going on a quest - not walking in the fog... Vi bør stille oss noen grunnleggende spørsmål som forening? ..og hvorfor det egentlig? Vi må starte på riktig måte og legge vekt på å få til god kvalitet på prosessen. Vi bør ikke starte i gal ende med å kuren før diagnosen er satt, les finne verktøy før vi

Hvem er vi til for og hvorfor? Hva er våre verdier? Hvem er våre viktigste målgrupper? Hvis vi har disse verdiene hva er vår visjon for foreningen i fremtiden? Hvis vi er til for disse målgruppene: Dekker vi behov og ønsker som interessentene har? Hvilke mål skal vi ha (effekter og resultater)? Hvilke aktiviteter skal vi sette i gang for å nå målene (lokalt og nasjonalt) Er vi riktig rigget og organisert? Og har vi riktige verktøy for jobben?

Trenger vi endring? Eller er alt bra som det er…? eller.. er osten flyttet nå?

Og hvem har tatt den?? ?

Og hvem har tatt den??

Østlandets reise siste periode: Vekstporsjekt - Fokus på medlemsjakt Arbeid med DND som verdinettverk Tiltak ifb med VN - Ny øk modell - Arbeid med produkt og marked -Tettere samarbeid med FG Arbeid frem mot ny strategiperiode -Verdibudskap -Målgrupper 2011 2012 2013 2014

Simplify and repeat?

Innovere og erobre?

Den Norske Dataforening er et genuint uavhengig nettverk Den Norske Dataforening (DND) er et frittstående, uavhengig nettverk av og for enkeltpersoner og organisasjoner som bidrar til økt kunnskap om informasjons og Kommunikasjonsteknologi (IKT) i Norge, både i samfunnet generelt og hos det enkelte medlem.

Ulike interessenter ser verdibudskapet fra forskjellige ståsted Sponsorer/Bedrifter Uanhengighet Deling og vinn vinn situasjon Inspirasjon for sine medarbeidere Kan få mer salg Kan få tilgang til potensielle kunder Mikrofonstativ? Medlemmer Opplevelse Kompetanse/læring Uavhengighet Tigang til kompetanse Tilhørighet Hjelp til å komme i gang Møteplass Mulighet for å dele egen kompetanse (vise frem seg selv) Samarbeidspartnere (Virke, Abelia, IKT Norge) Uavhengig av leverandører eller det offentlig Treffer andre i DND verdinettverk som de ikke treffer på sin egen arena Rekruttering av nye medlemmer til sine nettverk Media/ Politikere DND er ikke politisk Tilgang på trender Dialog med fagmiljøer om å utvikle rammevilkår

”Jeg vil ha moro og hurramegrundt ellers vil jeg ikke være med” Alfhild Stokke DND Ø

Tiltak med prioritering - Innhold og resultat (spørsmålene) legges frem for styret i desember – tenk i forhold til verdibudskapet Medlemmer Beskrives og konkretisering - Undersøkelsen kjøres 1.Medlemsundersøkelse 2 Nytt verdibudskap 2. Kommunikasjonsplan utarbeides til for faggruppestyrene og legges frem på neste møte 1. Vedtak på ny modell i styret Økonomi 2. Rollen beskrives og legges frem til Ø i form av tjeneste i SLA/tjenestekatalog 1. Nettverksfasilitator (komunity manager) opprettes som rolle i servicekontret Kunnskapsdeling

Den Norske Dataforening Verdibudskap Den Norske Dataforening er til både for de som lager systemene og de som bruker dem og for alle andre som er interessert anvendelse eller utvikling av teknologi

Verdibudskapet til Den Norske Dataforening! Den Norske Dataforening (DND) er til for de som de som er interessert i alle deler og aspekter av Informasjons- og kommunikasjonsteknologi også i sammenheng med andre fagområder. DND er stedet både for produsenter og konsumenter av teknologi i Norge.

Dataforeningen – «Business Model» Verdinettverk Ildsjelsamling (26.02.13) - Dataforeningen 2.0