Inkluderande barnehage- og skulemiljø

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Salhus Skole Et trygt sted for læring hvor alle opplever mestring og utvikling i et inkluderende fellesskap.
Advertisements

Ungdomsskolegutter i barnehagen
Generelle tiltak og forebygging
Handlingsplan mot mobbing
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
-Ein tydeleg medspelar Psykisk helse og fråfall i vgo Geirangerkonferansen 20. – 21. april 2016Jorunn Dahle.
Hilsen Liv Liv Glemming Inspektør Langhus skole Hilsen Liv Liv Glemming Inspektør Langhus skole Hilsen Liv Liv Glemming Inspektør Liv Glemming Inspektør.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2016.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
OLWEUS ARBEID Indre Hafslo oppvekstsenter. Kva er mobbing? Tenk/diskuter.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
Foreldremøte Læringsmiljø Jan Åge Almås. Thomas Nordahls 8 punkter for at en elev skal ha et godt læringsmiljø Thomas Nordahl: skoleforsker og professor.
§ 9a-1.Generelle krav Alle elevar i grunnskolar og vidaregåande skolar har rett til eit godt fysisk og psykososialt miljø som fremjar.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Opplæringsloven kap. 9a – aktuelt om lovverket Ragnhild Øvrebø, jurist, fagstab Oppvekst og levekår, Stavanger kommune Kurs i opplæringsloven kap. 9a for.
Vel møtt!.  155 elevar dette skuleåret, 81 elevar på småtrinnet og 74 elevar på mellomtrinnet  Rundt 18% framandspråklige  Fleirkulturell skule  17.
VELKOMEN TIL FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE Onsdag,
1 Hvorfor FAU? Presentasjonene er lastet ned april 2016 fra fau html Opplæringsloven §
Kompetanse for mangfold
VURDERING FOR LÆRING MÅLSETJINGAR, KJENNETEIKN PÅ GOD PRAKSIS OG ORGANISERING AV LÆRANDE NETTVERK.
Landsdelssamlinga for Statped og PPT i Nord Norge Ta ufordringen!
Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet
Kompetanseplan oppvekst
Elevenes skolemiljø.
Prosjekt Betre Læringsresultat
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Opplæringslova kapittel 9A
Betre læringsresultat vår 2014
Status: LeseLos og «Ungdomstrinn i utvikling»
Prosjekt Betre Læringsresultat
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Profesjonsutvikling Relasjonskompetanse som grunnlag for god klasseledelse, tilbakemelding og læring.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
BLR – referanse- og styringsgruppemøte 25.september 2015
Velkommen til foreldremøte
FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE
Nye regler om skolemiljø og mobbing
STORFORELDREMØTE
Åkrahamn vgs 4.september 2017 Program for skolering av elevrådet
Forventingar til foreldre frå skulen
Foreldremøte 6.kl..
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Foreldremøte September 2017.
SPRÅKLØYPER Ein introduksjon
Trygt og godt skolemiljø
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Hva kan foreldre gjøre for å bidra til et godt og trygt skolemiljø?
Skolemiljø Summen av de kulturelle, fysiske og relasjonelle forholdene ved en skole - forhold som påvirkere elevens helse, trivsel og læring. FYLL GJERNE.
Foreldremøte Bjergsted barnehage
alle barna sin rett til god omsorg
Inkluderende barnehage- og skolemiljø - innledning samlingsbasert tilbud Andre fellessamling pulje 1, september 2017.
Fagnettverk NMT Kl. 12:30 Arbeid i fagnettverk for fagnettverksgruppene (på Trudvang) Presentasjon av arbeidsgruppa for fagnettverket, ny nettside 10 min.
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
Kurs for brukere av KFF-KSS
Velkommen til foreldremøte
Voldsforebyggende opplæring
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Foreldremøte Glomfjord barnehage
Oslostandard for samarbeid hjem–skole
Merethe Hegg Johnsen, ansatt som ressursperson i Målselv kommune for satsningen Inkluderende barnehage- og skolemiljø To hovedmål: -Styrke vår kompetanse.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Velkommen til regional samling 25. – 26. april
Inkluderende barnehage og skolemiljø
INKLUDERANDE BARNEHAGEMILJØ
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
STORFORELDREMØTE
Utskrift av presentasjonen:

Inkluderande barnehage- og skulemiljø

Innleiing 1. Fakta om prosjektet. 2. Mål for prosjektet. 3. Omgrep: krenkingar. 4. Tre arbeidsområde. 5. Korleis arbeider me med dette i Vinje kommune? 6. Kjelder.

Fakta om prosjektet Eit tilbod/prosjekt som Udir har utarbeida på oppdrag frå Kunnskapsdepartementet. Hausten 2018 t.o.m. desember 2020. Kompetanseutvikling for skular og barnehagar. Samarbeid mellom barnehage og skule Me arbeidar saman for å sikre at barna våre får ein trygg og god oppvekst som gjev rom for utvikling og læring.

Mål for arbeidet: Kompetanseutviklinga skal styrke barnehagar, skular og eigarar sin dugleik til å skape og oppretthalde gode barnehage- og skulemiljø og førebygge, avdekke og handtere mobbing og andre krenkingar. Tilbodet skal styrke både regelverkskompetansen og den pedagogiske kompetansen til barnehagar, skular, eigar og barnehagemyndigheiter, samt kompetanse i å drive kvalitetsutvikling lokalt.

Arbeid på tre område Førebygge mobbing og andre krenkingar Handtere mobbing og andre krenkingar Førebygge mobbing og andre krenkingar Fremje trygge og gode barnehage- og skulemiljø Eit trygt og godt skulemiljø er avgjerande for elevane sitt læringsutbytte og livskvalitet.

Krenkingar Enkelthendingar og/eller gjentatte episodar. Krenkingar :«Negative ord eller handlinger som barn og unge opplever at krenker for eksempel deres verdighet og integritet eller gjør at de føler seg ekskludert fra et fellesskap» (udir, grunnlagsdokument, s. 7). Enkelthendingar og/eller gjentatte episodar. Krenkingar Direkte ord og handlingar. Til dømes kommentarar på utsjåande, klede, dialekt og liknande. Indirekte: baksnakking, utfrysing, ekskludering. Døme: mobbing, vald, rasisme, diskriminering og liknande. Det er barnet/ungdommen si subjektive oppleving som er avgjerande for om ord og handlingar er krenkjande.

Arbeid på tre område Førebygge mobbing og andre krenkingar Handtere mobbing og andre krenkingar Førebygge mobbing og andre krenkingar Fremje trygge og gode barnehage- og skulemiljø

Trygt og godt skulemiljø for alle Samarbeid mellom skule og heim Undervisning Inkluderande pedagogikk Venskap og trygt sosialt miljø Organisasjonskultur Relasjonell klasseleiing Varme og kontroll Kontroll: Rutinar, reglar, organisering. Varme: gode relasjonar med elevane. Trygt og godt skulemiljø for alle Tone Skyseth Westvig (2018,oktober). Systematisk arbeid for et trygt og godt læringsmiljø. Inkluderende praksis-faglig og sosialt. Innlegg presentert ved planleggingsdag for skulane i Vest-Telemark, Vrådal. Klasserommet: ein plass der alle høyrer til. Toleranse for at me er ulike. Etikk: Verdiar og haldningar Refleksjon og vurdering av praksis Lærande organisasjon Tilbakemeldingskultur

Førebygge mobbing og andre krenkingar Kompetanse på mobbing og andre krenkingar: kva for mekanismar er gjeldande? Kva skal me sjå etter? Risikoanalyse: kven/kva må me fylgje ekstra godt med på i skulekvardagen? Handlingsplan mot mobbing rutinar Auke barna og foreldra sin kompetanse – få dei med på laget for å hindre at krenkingar skjer.

Handtere mobbing og andre krenkingar Kompetanse på aktuelt lovverk- §9a, opplæringslova. Kompetanse på korleis ein oppfyller lovverket sine krav og handterer krenkingar. Kjenne til og kunne bruke metodar/tiltak for å handtere mobbing og andre krenkingar.

Korleis arbeider me med prosjektet? Barnehagane og skulane Prosjektgruppa Ass.rådmann, prosjektleiar/ressursperson, leiar for Vest-Telemark PPT, to frå barnehage og to frå skule. Styringsgruppa Barnehage- og skuleeigar, skulesjefane og barnehagestyrarane. Dei tilsette i barnehagane og skulane

Korleis arbeider me med prosjektet? Fagleg påfyll Erfaringsutveksling Arbeid i fylke- og kommunegrupper Nasjonale samlingar og fylkesvise samlingar (udir) Eit nettverk for alle kommunane i Vest-Telemark. Samarbeid med USN Lærande nettverk Skulesjefane og barnehagestyrarane fremjer og planlegg arbeidet saman med personalet i sin barnehage/skule. Arbeid med ulike tema i personalgruppene. Eit prosjekt for assistentar, fagarbeidarar og pedagogar. Barnehage- og skulebasert kompetanseutvikling

Eit trygt og godt skulemiljø for alle er avgjerande for elevane sitt læringsutbytte og livskvalitet. Takk for meg

Kjelder Høiby, H.(2004). Mobbing kan stoppes, håndbok for skolen. Bergen: fagbokforlaget Roland, E.(2014). Mobbingens psykologi (2.utg.).Oslo: Universitetsforlaget Tone Skyseth Westvig (2018,oktober). Systematisk arbeid for et trygt og godt læringsmiljø. Inkluderende praksis-faglig og sosialt. Innlegg presentert ved planleggingsdag for skulane i Vest-Telemark, Vrådal 26.10.18. Utdanningsdirektoratet. (2017). Grunnlagsdokument for arbeidet med barnehage-, skolemiljø, mobbing og andre krenkelser. Hentet frå file:///C:/Users/grethese/Documents/Inkluderende%20barnehage- %20og%20skolemiljø/Grunnlagsdokument%20barnehage- ,skolemiljø,%20mobbing%20og%20krenkelser.%20Revidert%20utgave%2015.09.17.pdf Utdanningsdirektoratet. (2018,april). Voksne skaper vennskap. Innlegg presentert ved Inkluderende barnehage– og skolemiljø. Samlingsbasert tilbud Oppstartssamling i pulje 3, Gardermoen. Sammendrag hentet frå file:///C:/Users/grethese/Documents/Inkluderende%20barnehage- %20og%20skolemiljø/Informasjon%20fra%20Udir%2025.04.18.pdf