Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

INKLUDERANDE BARNEHAGEMILJØ

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "INKLUDERANDE BARNEHAGEMILJØ"— Utskrift av presentasjonen:

1 INKLUDERANDE BARNEHAGEMILJØ
Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

2 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Summing På ein skal frå 1 til 10 – kor godt kjenner du til inkluderande barnehage- og skulemiljø (IBOS)? Kva trur du at du skal få høyre om her i dag? Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

3 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

4 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

5 Overordna plan for regionen «System for styrka læring»
Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

6 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Inkluderande barnehage- og skulemiljø - nasjonal satsing ut år - samlingsbasert (nasjonale, regionale, lokale) - ressursperson 40% i barnehage og 40% i skule - Nokre kommunar har ressursperson 10% (bhg og skule) Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

7 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Inkluderande barnehagemiljø Det nye er at vi skal ta på MOBBE - Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

8 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Hovudmål, eit overordna mål for inkluderande bhgmiljø -> eit trygt og godt barnehagemiljø utan mobbing og andre krenkingar Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

9 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Barnehagelova §1 «Barnehagen skal møte barna med tillit og respekt og anerkjenne barndommens egenverdi. Den skal bidra til trivsel og glede i lek og læring, og være et utfordrende og trygt sted for fellesskap og vennskap. Barnehagen skal………. motarbeide alle former for diskrimminering» Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

10 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Rammeplanen «Barnehagen skal bidra til at alle barn blir sett og anerkjende for den dei er, og synleggjere den enkelte sin plass og verdi i fellesskapet» «Barnehagen skal bidra til at barna trivs og opplever livsglede, meistring og ein kjensle av eigenverdi, og han skal førebyggje krenkingar og mobbing» «I barnehagen skal alle barn kunne erfare å vere viktige for fellesskapet og vere i positivt samspel med andre barn og vaksne» «Barnehagen skal fremje demokrati og vere eit inkluderande fellesskap der alle får høve til ytre seg, bli høyrde og delta» Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

11 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Art nr 2 – Barns rett til vern mot diskrimminering Art nr 3 - Barnets beste skal være er grunnleggende hensyn Art nr 6 - Retten til liv og plikten til å sikre utvikling Art nr 12 – Barns rett til å bli hørt - FN’s barnekonvensjon – ulike artiklar Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

12 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Kvifor skal vi jobbe med mobbing? 12% av barna seier at dei ofte blei plaga av andre barn når dei er i barnehagen (forskning, NTNU 2012) Elevundersøking skule 2018 Denne viser at 6,1 % blir mobba to til tre gangar i månaden eller oftare Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

13 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Pisa-undersøkingar frå 2003 til 2015 viser at: Fleire seier: - Eg kjenner meg anleis og at eg ikkje passar inn - Eg føler med einsam på skulen - Eg føler at eg blir halden utafor Færre seier: - Det virkar som dei andre elevane likar meg - Eg får lett venner - Eg føler at eg høyrer til Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

14 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Kva er gjort for å nå ut til einingane? - mykje…………, Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

15 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

16 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Ressursperson - forlenga arm til Udir og FM - jobbe inn mot bhg- og skuleeigar - oppfølgjing inn mot kommunar og rapportering til FM - arrangere ulike samlingar - kontaktperson Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

17 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Kva har vorte gjort for å nå ut til barnehagane? - delta i styrarnettverk - arr. planleggingsdagar (fellesdagen) - arr. leiarsamling - arr. fagdagar Vegen vidare - Ulike samlingar fortsatt, med nye tema Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

18 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Korleis kan vi knyte IBOS til fagområdet «nærmiljø og samfunn» I rammeplanen står det: Gjennom arbeid med nærmiljø og samfunn skal barnehagen bidra til at barna: - blir oppmuntra til å medverke i eigen kvardag og utviklar tillit til samfunnsdeltaking (korleis kan eit barn få tillit og tru på samfunnsdeltaking om det kjenner seg utafor, på sida, oppleve krenkingar, bli mobba?) -erfarer at alle får utfordringar og like høve til å delta (om vi overser, bagatelliserer, tillet utstenging, ikkje bryr oss – får ein då likt høve til å delta Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

19 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

20 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Fremja trygge og gode barnehage- og skulemiljø - > universelle tiltak for å skape trygge og gode barnehagemiljø - Sosial – el leikekompetanse - Språkutvikling - Relasjonskompetanse Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

21 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Vaksenrolla inneber so mykje…. Som kva? Diskuter i grupper Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

22 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Vaksenrolla – den inneber at vi skal vere bl.a kompetent, anerkjennande, tydeleg, engasjert, omsorgsfull, støttande, positiv, rettleiar, brubyggar, rollemodell, respekterande, involverande, empatisk, lyttande, Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

23 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Sosial kompetanse - meistre leikekodar Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

24 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Språk forutsetning for leik Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

25 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Relasjonskompetanse Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

26 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
10% 90% 100% Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

27 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Med risikovurdering: 50% 50% 100% Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

28 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

29 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Eksempel på andre spørsmål som kan brukast Kva ser du? Kva trur du? Kva meiner vi med….? Kan du forklare det på ein annan måte? Kan du komme med andre eksempel? Kva må vi ha med her? Kvifor er den god? Kvifor er det viktig? Kva er forskjellen på? Når har vi bruk for det? Har du høyrt om andre? Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

30 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Effekten av denne metoden Svara blir lengre Meir begrunna svar mindre frykt for å svare feil Barna lærer å lytte og lyttar på ein anna måte, meir undring Barna meir sikre i sine svar, dei opnar opp for å spørje Fleire svaralternativ og løysningar kjem fram Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

31 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Stolleiken Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

32 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

33 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Forebyggje mobbing og andre krenkingar 1. Mobbing og krenkingar skal ikkje skje Handlar om å minske risikoen for at det ikkje skal skje Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

34 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Historien om epla (bevisstgjering av konsekvensen av mobbing) Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

35 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Observasjon Kompetent blikk - kunnskap - tilstades - ferdigheitstrening Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

36 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Kartlegging Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

37 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Kartleggingsmetode Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

38 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Barnesamtale Hovedmålsetjing: Å avdekke mobbing i barnehagen, der barnas oppleving, dei ansattes ansvar og foreldras involvering er kjernepunkt. Problemstilling: Barnas oppleving av relasjoner, trivsel og samspel i barnehagen. Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

39 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Spørsmål: Eg har lyst til å høyre korleis du har det i barnehagen, og eg vil gjerne at du fortel når eg stiller deg spørsmål. Kva likar du å gjere på i barnehagen? 2. Har du det bra i barnehagen? 3. Fortell meg kva du synes er bra i barnehagen/kva som ikkje er bra. 4. Kven leikar du med i barnehagen? Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

40 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
5. Kven er vennene dine i barnehagen? 6. Er det noken i barnehagen det er vanskeleg å leike saman med? 7. Er det noken du skulle ønskje du kunne leike meir med? 8. Ser du noken som leikear åleine? Gjelder det i dag, alltid, ute/inne 9. Hvis du ser noken som leikar åleine, kva kan du gjere da? 10. Når du ser at noken er stygge med kvarandre – korleis føler du deg då? Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

41 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
11. Er der noken her som er ekstra flinke til å gjere eller seie snille/gode ting? Kva er det dei gjer som er bra? Kven er det som gjer gode ting? 12. Er det noken barn du kunne tenke deg å bli litt bedre kjent med? 13. Kven er det som bestemmer i leiken? Kva skjer om du ikkje er einig? Og kva gjer du då – fortell. Ekstra spørsmål: Om ein av barna i barnehagen skulle bestemme for alle ein heil dag, kven skulle det vore? Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

42 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Mantra Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

43 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Avsluttande spørsmål Har du hatt utbytte av økta? I so fall kva tek du med deg vidare til din barnehage? Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

44 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Mellomliggande arbeid Vel ut ein metode som du prøver ut i barnehagen Observer uteleiken tre ganger, til ulike tider – kvar er barna og kvar er dei vaksne? (skriv ned tidspunkt, tegn eller beskriv det du ser, samanlikn) Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019

45 Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019
Stå upp för de tysta - film Fagnettverk nærmiljø og samfunn, 10. april 2019


Laste ned ppt "INKLUDERANDE BARNEHAGEMILJØ"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google