Skolesituasjonen for ungdomstrinnet - Lund

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Utdanningsetaten, avdeling for skoleanlegg
Advertisements

Barnehagens rolle i barns utvikling – bare positiv? Oppvekst og utvikling, NTNU Samfunnsforskning Vera Skalicka.
Otus 31. mai Rustå for livet.  «Rustå for livet» fokusområder  Hvem er vi?  Forventinger til hverandre?  Forsterket skole – særskilt tilrettelagt.
SKOLEVEGRING Oslo kommune Veileder.
Rundskriv fra Utd.direktoratet Bruk av alternative opplæringsarenaer i grunnskolen En alternativ opplæringsarena karakteriseres av at en eller flere.
Sammenheng mellom IKT-bruk og læringsutbytte i videregående opplæring Rapportering om status og framdriftsplan for prosjektet til Østlandssamarbeidet 25.
Lørenskog kommune PUBLISERT: OMRÅDE: TEMA: OPPVEKST OG UTDANNING Økonomiplan INFORMASJON 11. JUNI 2014 DAGFINN COCK.
Kartleggingsprøver på godt og vondt- hva gjør vi? Tove Mathisen og Kurt Henriksen Hvorfor kartleggingsprøver? Begrepsforståelse? Hvilke kartleggingsprøver.
WORLD SKILLS Skolekonkurranser som metode.. Hvorfor kan dette gi bedre læring? Å konkurrere kan være et virkemiddel for å sette fokus på bil og yrkesfag.
INFORMASJONSMØTE FOR FORELDRE SKOLEEIERS FØRINGER FOR GRUNNSKOLEN I MELDAL Bygge felles kulturgrunnlag i ny skolestruktur med basis.
VISJON: Kompetanse for alle i mulighetens skole VELKOMMEN TIL BLOKKHAUGEN SKOLE.
Jørpeland ungdomsskole Et godt sted å være - Et godt sted å lære Velkommen! Foreldremøte 8. trinn høsten 2016.
Trine Ytre-Arna Avdeling for finansiering og tilskuddsforvaltning (FOT) Kontorsted Molde.
Fremskrittspartiet vil at: Lønnsforhandlinger bør skje i den enkelte bedrift, ikke gjennom sentrale avtaler mellom «monopollignende organisasjoner». Lover.
Sportsklubben nord Versjon
Strategi for barnehage og skolekapasitet
SkoleVfL 2.1 Jåttå vgs august 2017 – mars 2019.
Samarbeid mellom skole og barnevern
Brukerveiledninger her:
Strategi for barnehage- og skolekapasitet
Strategi for barnehage og skolekapasitet
Eilert Sundt videregående skole
Elevstatus, omvalg og forsering
Økonomikonferanse 2017 status og behov
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
VELKOMMEN TIL NYTT SKOLEÅR Trøgstad ungdomsskoles visjon:
Byggfag samarbeidet skole/opplæringskontorene
Rådgiversamling 2. november 2016
”Kultur for læring” Hvordan forebygge negative skoleholdninger?
Søndagsskolen i Bergen Centrals Misjonsprosjekt
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Møte for foresatte 10.trinn
Informasjon om fagvalg 8 trinn
Overgang barneskole ungdomsskole
Foreldres rettigheter etter barneforskriften § 10
Strategi for barnehage- og skolekapasitet
OPPLÆRING AV PASIENTENE
PROFESJONELL YRKESUTØVELSE
Trygt og godt skolemiljø
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Velkommen til foreldremøte overgang 8.trinn
Læring på ungdomstrinnet
Karlsrud skole.
Matematikk på ungdomstrinnet
Avdeling for skoleanlegg
Egenkontroll og tilsyn Lillehammer
Høringsmøte – Forslag om endring av skolekretser i Tromsø
Finansutvalg Investeringer skole.
Digidel 2017 er et program som skal  styrke samarbeidet og øke innsatsen som i dag gjøres av ulike offenlige virksomheter, IKT-næringen og frivillige organisasjoner.
Rektornettverk Sandefjord 4. mai 2018
Nye fag på 8.trinn Fremmedspråk/engelsk fordypning/arbeidslivsfag
HELSESTASJONS- OG SKOLEHELSETJENESTEN
Samarbeidspartnere for en bedre skolehverdag
Fagfornyelse: ny læreplan i morsmål for språklige minoriteter Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020: LK2020 Aleksandra Kuźnik.
Alle lærere er leselærere. Vi starter planen med en kortfatta teoridel om lesing Vi starter planen med en kortfatta teoridel om lesing. Hva vil det.
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
2.FREMMEDSPRÅK /FORDYPNING NIVÅ 1
Vil du jobbe på Ås ungdomsskole?
Nå er vi spente!.
Liv Oddrun Voll.
Fra barneskole til ungdomsskole
Velkommen til Foreldremøte – for dere som har 5 – åringer i barnehagen
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Hvem kan inngå ekteskap?
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Tilpasset opplæring Kurs 5
ATV 14.desember 2018.
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Ny digitaliseringsplan & Fagfornyelsen
Utskrift av presentasjonen:

Skolesituasjonen for ungdomstrinnet - Lund OPPVEKST | Avdeling Skolesituasjonen for ungdomstrinnet - Lund FAU/styret Presteheia 11.02.2019

Dagens situasjon Gjeldende praksis er at elevene på Lund fordeles til to ungdomsskoler slik: Oddemarka Presteheia Wilds Minne Lovisenlund Havlimyra Fagerholt Justvik Formelt gjelder Opplæringslovens bestemmelser om nærskolerett ved bytte av skoleslag, ikke hvilken barneskole eleven tilhører (dersom det ikke er vedtatte skole kretser) Dette er individuelle rettigheter/saker, ikke «kollektive» OPPVEKST | Avdeling

Utfordringen Oddemarka skole kan maksimalt ta 450 elever Skolen kan ikke utvides på grunn av arealknapphet I 2021 vil Oddemarka ikke lengre kunne ta alle elever fra Presteheia (som er det geografiske området som ligger lengst unna Oddemarka, og stort sett nærmere Havlimyra enn for andre elever på Lund) Havlimyra skole er vedtatt utvidet i 2021 for å løse kapasitetsbehovet OPPVEKST | Avdeling

Fremskriving elevtall (i tillegg kommer tilflytting) Kapasitet Havlimyra Kapasitet Oddemarka OPPVEKST | Avdeling

Situasjonen når to kull fra Presteheia går til Havlimyra Nåværende 5. trinn (39 elever) går til Havlimyra 2021/22 Nåværende 4. trinn (57 elever) går til Havlimyra 2022/23 OPPVEKST | Avdeling

Prosess/videre Fastslå tilhørighet nåværende 4. og 5. trinn Fordel at trinn ikke splittes Åpning for å søke Oddemarka (4. trinn) i 2022 Må avvente videre vurderinger om 3., 2., trinn osv – mye utbygging i området Ønsker å gi forutsigbare avklaringer OPPVEKST | Avdeling