Ulike perspektiv på læring Line Wittek og Camilla Wiig, Uke 3-5 2011
Agenda for tirsdag 18. januar tid tema 08.30 – 09.15 Presentasjon av plan og oppgaver for uken Liten skriveoppgave 09.15 – 09.30 Pause 09.30 – 12.00 «Hverdagspedagogikk» Gruppearbeid 12.00 – 12.30 Oppsummering og videre planer Line Wittek og Camilla Wiig 2011
Mål for ulike perspektiv på læring: Analysere klasseledelse og læringsaktivitet i lys av teoretiske perspektiv på læring Reflektere over lærer- og elevrollen med bakgrunn i teoretiske begrep Begrunne praktiske valg i undervisningen med teoretiske innfallsvinkler Line Wittek og Camilla Wiig 2011
Storgruppe 1 Valbona Gjonbalaj Anne-Sofie Gislesen Mari Grov Aleksander Sandvik Elmira Yamansarova Pål Twist Johanne Bjørge Kristian Bråten Camilla Lindseth Astrid Jonsen Karl S. Roberg Carmina Jensen Anna Olerud Christian Berg Vidar Syrtveit Simen Buskerud Siri S. Bastiansen Silje Stokke Line Wittek og Camilla Wiig 2011
Storgruppe 2 Trude von Krogh Linda Christin Ree Thomas Odd Eirik Holgersen Morte Neverdahl Anita Louise Kåring Ola-Magne Helle Une Indseth Anette Roberg Linda H. Johansen Steffen Liverød Eileen Langerud Betina Skjelberg Desiree Carlson Line Wittek og Camilla Wiig 2011
Mappeoppgave 1: Ulike perspektiv på læring Del 1: Beskriv en konkret situasjon fra praksis (maks en halv side) Analyser situasjonen med utgangspunkt i en av de modellene du har fått presentert (fire sett av antakelser om læring og kunnskap, eller tre vitenskapelige tilnærminger til læring) Del 2: Velg 2-3 sentrale begreper fra Wittek eller Säljö og diskuter disse i forhold til situasjonen fra praksis Forslag: Individuell oppgave på maks 5-7 sider Innlevering: 7. feb. på Word Press Line Wittek og Camilla Wiig 2011