Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole"— Utskrift av presentasjonen:

1 Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole 2018-19
Mål: Eleven er aktiv i egen læring, og reflekterer over læringen sammen med andre

2 Elevperspektivet: Vi snakker om læring med elevene hver dag
Læresamtalen og bruk av læringsvenn er i fokus, og vi øver på bruk av disse Eleven får kunnskap og reflekterer over hvordan arbeid i læringsgropen kan bidra til mer læring Elevene reflekterer over eget arbeid, og deltar i underveisvurderingen Elevene arbeider aktivt med læringsstrategier fra leselosprogrammet Elevene opplever at det legges til rette for en praktisk tilnærming til lærestoffet

3 Vi snakker med elevene om læring hver dag
Eleven er aktiv i egen læring, og reflekterer over læringen sammen med andre Vi snakker med elevene om læring hver dag Involvere elevene aktivt Drøfte læringsbegrepet, hva er læring? Begrunne hvorfor læring er viktig Hvordan involveres eleven konkret i læringssituasjonen? Informere på ukeplaner og foreldremøter Drøfting og refleksjon på felles utviklingstid og teamtid

4 Eleven er aktiv i egen læring, og reflekterer over læringen sammen med andre
Eleven får kunnskap og reflekterer over hvordan arbeid i læringsgropen kan bidra til mer læring Drøfte hva det betyr å reflektere Hvordan arbeide i praksis med refleksjon, og hvorfor det er viktig i forhold til elevens læring Drøfte med elevene hva læringsgropen er, og hvordan arbeid i læringsgropen kan bidra til bedre læring Visualisere for elevene hva læringsgropen er

5 Elevene arbeider aktivt med læringsstrategier fra leselosprogrammet
Eleven er aktiv i egen læring, og reflekterer over læringen sammen med andre Elevene arbeider aktivt med læringsstrategier fra leselosprogrammet Reflektere med elevene hva en læringsstrategi er og hvordan den brukes Hvordan lære å lære? Refleksjon rundt dette Bevisstgjøre elevene på at læringsstrategier er et godt verktøy for læring Læringsstrategiene blir brukt i praksis

6 Eleven er aktiv i egen læring, og reflekterer over læringen sammen med andre
Læresamtalen og bruk av læringsvenn er i fokus, og vi øver på bruk av disse Bevisstgjøre elevene på hvorfor læresamtalen og læringsvenn skal brukes, og hvordan den brukes Koble læresamtalen og læringsvenn sammen med elevens konkrete læring

7 Elevene reflekterer over eget arbeid, og deltar i underveisvurderingen
Eleven er aktiv i egen læring, og reflekterer over læringen sammen med andre Elevene reflekterer over eget arbeid, og deltar i underveisvurderingen Arbeide med innhold i underveisvurderingen Involvere elevene aktivt i vurderingsarbeidet, og bevisstgjøre elevene på hvorfor dette er viktig Elevene bruker formativ vurdering som verktøy i egenrefleksjon når de reflekterer over læringen sammen med andre Vurdering er tema på felles utviklingstid, dette vektlegges hele året

8 Eleven er aktiv i egen læring, og reflekterer over læringen sammen med andre
Elevene opplever at det legges til rette for en praktisk tilnærming til lærestoffet Det legges til rette for at lærerne drøfter/reflekterer over hva en praktisk tilnærming til lærestoffet vil si for elevens læring Hvordan arbeides det konkret for å oppnå praktisk tilnærming? Hvordan involvere eleven i arbeidet, og hvordan setter vi mål for arbeidet? Bruk av ulike arbeidsmetoder for praktisk bruk av lærestoffet


Laste ned ppt "Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google