Evaluering av [prosjektnavn]

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
HELSEFORETAKET KJELL STANDAL A/S
Advertisements

Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Prosjektstyring In 140 Sommerville kap 4.
Prosjektstyring In 140 Sommerville kap 4.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Unge & Rus IVERKSETTING OG GJENNOMFØRING. Tiltaket Unge & Rus i Oslo – en prosessevaluering En studie av iverksetting og gjennomføring av Unge & Rus i.
Medarbeiderkartlegging Driftsenhet / Avdeling Dato Foto: Rune Nilsen/News on Request.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
Sett inn Prosjektnavn Prosjektleder: … Statnett:... Prosjektbeskrivelse OBS! Se notater under foilen for veiledning!
​ Stort nasjonalt engasjement for forebygging av overdosedødsfall! Oppsummering fra det nasjonale læringsnettverket1.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid Presentasjon av rapport fra spørreskjemaundersøkelsen Gruppearbeid Oppsummering med skisse.
IKA Rogalands arbeid med nye bevaringsregler. Program  Litt om IKA Rogaland  Arbeidet vårt med de nye bevaringsreglene  Mine anbefalinger til de som.
Prosjektstatus [Prosjektnavn] [Talerens navn]. Statusoppsummering Er prosjektet i rute? Hva er endelig leveringsdato? Hva er de endelige kostnadsberegningene?
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Hvorfor skal vi måle? Hvordan?
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Fremtiden er elektrisk
Prosjektpresentasjon – Innsikt og idé
Vurdering for læring.
Arbeidsmiljø- undersøkelsen på NTNU 2014
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Velkommen! [Firmanavn].
Håndtere endringer i organisasjonen
Muntlig vurdering – å veilede andre
Samarbeid og medbestemmelse
Verbal og ikke-verbal kommunikasjon
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
Utlysning av studentoppgave
[Produktnavn] Markedsføringsplan
Velkommen! [Firmanavn].
Fremdrifts- eller statusrapportering
Åpen dag på skolen Navn på skole Dato.
Forskningsprosjekt, tittel
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
Valgfag innsats for andre
20 September, 2018 Sjekkliste for beslutningspunkter (BP) knyttet til HiOAs prosjektmodell For mellomstore og store prosjekter - verktøy for prosjekteier.
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Evaluering k18-k /2018. Evaluering k18-k /2018.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Matematikk på ungdomstrinnet
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Program for folkehelsearbeid i Trøndelag Planlegge tiltak
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
PRESENTASJON Forum for KU 14. april 2015 Oddny Ruud Nordvik avd
Klubbutvikling oppfølging
Barn og ungdom i pakkeforløp Linda H
Arbeidsgruppe 1. Beredskap 2020 og ROS analyse for sammenslåingsprosessen
Hva mener Arkivverket? 19. november 2018 Fagdirektør Kjetil Reithaug
Prosjektnavn | Firmanavn |Navn på presentatør
Selge et produkt eller en tjeneste
Tittel for bedriftsmøte
[Prosjektnavn] Evaluering
Firmanavn Forretningsplan.
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Systematisk arbeid med motivasjon
Systematisk arbeid med motivasjon i fag
Oppfølging av etterlatte – Bruk av etterlattesamtaler
Modul 3 – La deg inspirere til å inkludere
Gevinstrealiseringsstrategi
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Konkrete aktiviteter.
Utskrift av presentasjonen:

Evaluering av [prosjektnavn]

Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål Lag en liste over de viktigste måleenhetene (for å måle suksess) Faktiske forhold: Oppsummer det som virkelig skjedde i forhold til målsetting Lag en liste over fremdrift i forhold til måleenheter

Resultat kontra timeplan Plan: Oppsummer opprinnelig prosjektplan Lag en liste over milepæler Faktiske forhold: Oppsummer det som virkelig skjedde i forhold til planen Lag en liste over forskjeller i forhold til opprinnelige datoer (x uker forsinket, x måneder for tidlig og så videre)

Resultat i forhold til kvalitet Kvalitetsmål: Oppgi opprinnelige kvalitetsmål eller mål for prosjektet Lag en liste over de viktigste måleenhetene (for å måle suksess) Faktiske forhold: Oppsummer hva som virkelig skjedde i forhold til kvalitetsmål Lag en liste over fremdrift i forhold til måleenheter

Resultat kontra budsjett Budsjett: Oppgi opprinnelige kvalitetsmål eller mål for prosjektet Lag en liste over viktige kostnadsmål og utgiftstak Faktiske kostnader/utgifter: Oppsummer det som faktisk skjedde i forhold til budsjettet Lag en liste over fremdrift i forhold til målsetting og begrensninger

Sluttevaluering for hver avdeling

Prosjektplanlegging Hvordan var prosjektet planlagt? Hvem var ansvarlig for de opprinnelige planene? Hvordan fungerte det? Var de riktige personene involvert? Var prosjektet godt definert fra starten? Forelå det en skriftlig plan? Hvordan ble prosjektplanen formidlet? Hvor bra fungerte det?

Prosjektplanlegging Fungerte planen? Var planen god? Hva var bra? Hva manglet? Var planen realistisk? Hvordan utviklet planene seg over tid? Virket endringen positivt eller negativt? Hvilke innvirkninger hadde endringene på prosjektet? Hovedområder som trenger forbedring: Gi konkrete forslag.

Forskning og utvikling Hvordan ble F og U håndtert? Hvordan ble prosjektet håndtert med hensyn til F og U? Team, antall mennesker, rapporteringsstruktur og så videre. Hvor bra fungerte det? Kan det forbedres? Hvordan var kommunikasjonen mellom F- og U-teamet? Hvilke metoder ble brukt, planlegging og så videre. Hvor bra fungerte det?

Forskning og utvikling Hvor virkningsfull og effektiv var F og U? Identifisere og løse tekniske problemer Ble problemene oppdaget tidlig nok? Ble problemene løst på en tilfredsstillende måte? Hva fungerte? Hva fungerte ikke? Hva kunne vært bedre? Beregninger og iverksetting Stemte beregningene overens med de faktiske tallene? Hva lå bak de vellykkede beregningene? Hva lå bak de mislykkede beregningene?

Prosjektledelse Hvordan ble prosjektet håndtert? Møter: Hvem/når/hvor ofte Hvor bra fungerte det? Kommunikasjon: Hvem/når/hvor ofte Endringer: Bakgrunn for endringen og hvordan den ble formidlet Andre metoder: E-post, timeplaner, databaser, rapporter og så videre.

Produksjon Var teamet skikkelig forberedt på å motta produktet? Er materialfortegnelsene og andre dokumenter ferdig utfylte og korrekte? Er materialene bestilt og klare til bruk? Ble produktets produksjonskrav innfridd? Oppstod det uventede forsinkelser eller problemer?

Kvalitetssikring og oppfølging Hvordan ble produktkvaliteten målt? Var dette virkningsfullt? Effektivt? Hvordan var det endelige produktet i forhold til kvalitetsmålene? Hvordan ble kvalitetsproblemene løst? Var oppfølgingsteamene skikkelig forberedt? Er produktkvaliteten i samsvar med lagerressursene?

Markedsføring Stemte markedsføringen overens med det endelige produktet? Var markedsføringen vellykket? Riktig? Virkningsfull? Var produktlanseringen effektiv? Ble markedsføringsprogrammene iverksatt på en effektivt måte? Ble markedsføringsmålene for produkt og lansering innfridd?

Salg Var salgskanalen og salgsstaben skikkelig informert om produktet? Ble kundenes krav til produkt og budskap innfridd? Ble produktet lansert på riktig tidspunkt? Til riktig pris? Hvordan står innledende salg i forhold til målsettingen? Hvordan ble produktet mottatt?

Hva har vi lært?

Hva fungerte? Gi en kort oppsummering av spesifikke ting som fungerte bra Bruk konkrete eksempler: "15-minutters statusmøte hver morgen fungerte bra" i stedet for "teamet kommuniserte bra". Distribuer eller lag en liste over nettverksplasseringen av skjemaer, prosedyrer, rapporter og liknende som har vist seg å være spesielt nyttige.

Hva gikk galt? Gi en kort oppsummering av spesifikke ting som skapte problemer Prøv å trekke frem holdninger, prosedyrer, metoder, planleggingsproblemer og liknende som skapte problemer. Hvordan reagerte teamet på problemer?

Anbefalinger Noter viktige anbefalinger for fremtidige produkter av denne typen etter avdeling eller ledelsesnivå Del ut dokument eller nettverksplassering av mer detaljert oppsummering av denne presentasjonen

Spørsmål og kommentarer