Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Når kunnskap blir handling
Advertisements

Kunnskapsbasert praksis – rød tråd i bachelorutdanningen Institutt for fysioterapi, Høgskolen i Bergen Liv Heide Magnussen Institutt for fysioterapi Avdeling.
Regional HR handlingsplan for perioden
Tema for presentasjonen.
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Samhandlingsreformen og nasjonal strategi for habilitering og rehabilitering Møteplass: Allmennhelse 13. Mai 2009 Mette Kolsrud forbundsleder.
Handlingsplan strategisk HR
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) Bjørg Th. Landmark.
Ledersamling barnehage juni 2013.
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Avd. direktør Joar Nybo, Kunnskapsdepartementet
| Helsedirektoratet, omgivelser og samfunnsoppdrag| 2 Om Helsedirektoratet Fagdirektorat og myndighetsorgan underlagt Helse- og omsorgsdepartementet.
UFD Kompetanse for utvikling Strategi for kompetanseutvikling i grunn- opplæringen St.meld 30 ( ): 2-3 mrd. - Aktørene: skoleeier/KS,
Skolen – en kommunal virksomhet
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
Utveksling av elektroniske helseopplysninger Storskala utbredelse Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, prosjektleder.
Bakgrunn, mandat, oppgaver Oppstartsmøte Universitetsdirektør Tor A, Aagedal Råd for samarbeid med arbeidslivet.
Fellesprosjektet Høgskolen i Telemark og Universitetet i Agder Status
Høgskolen i Nord-Trøndelag Avdeling Levanger
Synliggjøring og kvalitetssikring av UH-bibliotekene i ny mål-struktur og ved budsjett-rapportering til departementet Stabsdirektør Hans Martin Fagerli,
Prosess skolestruktur Handlingsprogrammet Vedtaket: For fortsatt å kunne ha skoler med høy kvalitet i en virkelighet med mindre økonomiske.
Siste nytt fra NUFHO (Nasjonalt utvalg fagskoleutdanning i helse- og oppvekstfag) Aud Larsen leder.
Samhandlingsreformen -betydning for ergoterapi?
ASSS-RÅDMANNSMØTE Drammen, 7. september 06. ADMK 2006 Mange store pågående saker Forvaltningsreformen NAV-reformen Konsultasjonsordningen m.m. Oppfølging.
Stortingsmelding 13 Utdanning for velferd – Samspill i praksis
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
Riksrevisjonen – Stortingets kontrollorgan
Framtidens sykehus Nasjonal helse- og sykehusplan HelseOmsorg21
Møte i NFE-HS Tor Rynning Torp
Forprosjekt Pasientbehandling og samhandling Styremøte HMR
Kompetansebehov i fremtidens spesialisthelsetjeneste RSA, Torbjørg Vanvik Direktør for eierstyring.
Strategiprosess HiST og AITeL. Styrevedtaket 1.Høgskolen skal utarbeide en strategisk plan for perioden 2010 – Rektors planforslag legges fram for.
Brukerutvalget April 2016 Stig Slørdahl Administrerende direktør Helse Midt-Norge RHF.
Kunnskap for en bedre verden 1 Råd for samarbeid med arbeidslivet (RSA), 21.oktober 2015.
Praksisprosjektet ROL. Praksisprosjektet Prosjektet skal Vurdere behovet for og foreslå endringer i omfang og type av praksisstudier for hver utdanning.
Trondheim kommune Helsetjeneste, utdanning og forskning i Trondheim Utfordringer Forventninger til helseklyngen Adm. direktør Gunnar Bovim, St. Olavs Hospital.
Dialogkonferanse Behovene
Helse Midt-Norge PAS/EPJ Eneste bruker i verden av dagens systemer.
Om Nasjonal kompetansepolitisk strategi
Kompetanseplan oppvekst
Nasjonal og regionale utviklingstrekk innen IKT
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
Brukermedvirkning i helseforskning i Norge
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Omorganisering av samarbeidsorganene
2016: Mer enn 25 prosent over 67 år 21 – 24 prosent 18 – 20 prosent
Strategiprosess IV-S17/17 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Tvungent psykisk helsevern – orienteringssak til styret i HMN RHF febr 2017 Presentasjon for RBU 6.februar 2017 Lov om psykisk helsevern: § 2.1 Frivillig.
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
Utviklingsplan HMR HMR 2035
Arbeidsmøte med foretakstillitsvalgte og foretakshovedverneombud møte 1 – 16.januar 2018 TA MED STORE POST-IT.
Strategi- og handlingsplan forsking, innovasjon, utdanning og kompetanseutvikling (FIUK) for Helse Møre og Romsdal
Berit K. Teige, forskningssjef/seksjonsleder FIU
Langtidsplan og budsjett
Rolle og ansvar som SPA Prosess
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Møte med seksjonssjefene 10. januar 2017
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Internasjonalisering
Antikorrupsjonsprogram i Helse Midt-Norge RHF
Utdanningskvalitet – Nord universitet
Brukerutvalget 2018 Styrearbeid og roller.
Opplæringsdag nytt regionalt brukerutvalg Helse Midt-Norge RHF
Sykepleiefaglig veiledning når tiden er knapp og behovene store
HELSE OG SOSIAL | Helsefremming og innovasjon.
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge 2015 - 2020

Formål: «Utdanne helsepersonell til hele helsetjenesten og sikre god kvalitet og relevans.» «Forvalte og utvikle kompetansen for å møte befolkningens behov og forventninger til kvalitet i helsetjenesten»

Hvordan (Handlingsplanen) Kompetanseplaner Kompetanseledelse Effektiv studentadministrasjon Styrke simulering/digital læring Samarbeid med UH Kombinerte stillinger Ny LIS-utdanning Styrke veiledningskompetanse

Rapportering til styret i HMN RHF i juni 2016 I tråd med styrets vedtak Rapportere hva har vi fått til i 2015-2016

Revisjon Revisjon vil skje høsten 2016 Bred prosess RBU vil bes om innspill og råd Revisjonen skal: Oppdatere i tråd med nye nasjonale føringer Tydeliggjøre prioriteringer mellom tiltakene Synliggjøre ressursbehov og økonomi

Noen prioriteringer i 2017: I tråd med: -Nasjonal helse- og sykehusplan -OD 2016 Praksisprosjektet -Anbefalinger fra SO Noen prioriteringer i 2017: Kombinerte stillinger i helsefag Effektiv adm. studenter i praksis Simulering og digital læring Styrke veiledningskompetanse