MARS MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Turdag Mandag 26.August gikk til Askedalen/ Idrettsplasssen Vi hadde en helt topp tur til Askedalen/ Idrettsplassen Vi hadde med fotballer på banen, men.
Advertisements

Månedsevaluering april Denne måneden har vi feiret Leander 5 år, Eliart 4 år og Jon Leon 3 år. Ellers føler vi at denne måneden har gått veldig fort, med.
Bente Aronsen Kunnskapsdepartementet
Månedsbrev fra Blåklokka
Evaluering av november på Blå avdeling:
"God bagasje på livets reise."
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Førskolelærerutdanning tverrfaglig og temabasert modell
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2016.
GRUNNKOMPETANSE FOR ASSISTENTER I BARNEHAGE 2015 / 2016 Assistenter i kommunale og private barnehager i Harstad –Assistenter fra Kvæfjord, Skånland, Ibestad.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2017.
Velkommen til nytt barnehageår!. Velkommen til nytt barnehageår Lille Roligheden bygg og organisering Innhold felles – hva er viktig for 1 og 2 åringen.
UKE 38 – 41: SKOGUKA,BRANNVERN. PERIODEPLAN FOR LEKESTUA UKE 38 – 41: HØST, SKOGUKA,BRANNVERN. Mål for perioden: Barna skal få kjennskap til barnehagens.
Periodeplan for Minsten Uke Skoguke, brannvernuke. Periodeplan for Minsten Uke HØST; Skoguke, brannvernuke. Mål for perioden: Barna skal.
Barnesyn og barns medvirkning
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE.
Februarnytt for Titt i hålå 2017
Hvor mange her er kommet alene. Hvor mange har avtalt å sitte med noen
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
DESEMBER juledag Barnehagen stengt 27. Sammen med løvetann UKE
Bjørnsgård barnehage.
SEPTEMBER UKE: MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG FRUKT
September Uke/ frukt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
Periodeplan for SOMMERLY Uke Høst, Skoguke og brannvern .
NOVEMBER UKE MANDAG (Varmmat) TIRSDAG (matboks) ONSDAG (smørelunsj)
Oktober Uke/ frukt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 40
JUNI Vi slår oss sammen med løvetann Vi slår oss sammen med løvetann
MARS I Mars starter vi opp med forberedelser til påske. Vi skal ha forming hver mandag og skal da lage påskepynt. Vi skal også snakke litt om hvorfor.
JORDBÆRVEIEN BARNEHAGE
Uke: Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Frukt:
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE PÅ KLØVER- OG LYNGHUMLENE
Hva har vi gjort i September?
Månedsplan for April Tema: Troll og vår MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG
Mars på Neglespretten Avd: Kontor:
Månedsplan for mars UKE MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Årsplan Barnas Hus barnehage del 1
Årshjul rødbasen
DESEMBER November Desember
Årshjul grønnbasen
Februar UKE MANDAG (matboks) TIRSDAG ONSDAG (smørelunsj) TORSDAG
MARS I februar har vi startet opp med en time i gymsalen for 3 og 4 åringene. Dette er noe vi opplever at barna synes er veldig kjekt og vi ser at barna.
MAI MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG Juliusklubb klokken 09.30
Juni Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Uke/ frukt 4.
MARS Uke / frukt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Periodeplan for Sommerly Uke Skoguke, påske og våren.
Periodeplan for Januar 2019
Periodeplan for desember 2018
MÅNEDSPLAN SEPTEMBER 2018 UKE MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG 3.
Periodeplan for februar 2019
Periodeplan for februar 2019
Periodeplan for Januar 2019
Oppstart i barnehagen.
PERIODEPLAN FOR MARS 2019 UKE MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG 1
Periodeplan for mai MANDAG (matboks) TIRSDAG ONSDAG
PERIODEPLAN FOR FEBRUAR 2019
BARNEHAGEDAGEN 12. MARS «Jeg lurer på……..»
Periodeplan for Januar 2019
EVALUERING OG OPPSUMMERING AV MAI
Samarbeider med Kløver fra uke 26.
HIPP HURRA FOR 17-MAI EVALUERING OG OPPSUMMERING AV MAI
AKTIVITETSUKER Juni og juli
MEG SELV EVALUERING OG OPPSUMMERING AV AUGUST
EVALUERING OG OPPSUMMERING AV AUGUST SEPTEMBER
EVALUERING OG OPPSUMMERING AV
BRANNVERNUKE EVALUERING OG OPPSUMMERING AV SEPTEMBER
Utskrift av presentasjonen:

MARS MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG 9 10 11 12 13 1. UKE: MANDAG Varmmat TIRSDAG Matboks ONSDAG Smørelunsj TORSDAG FREDAG FRUKT: 9 (Vinter ferie) 1. Lek på avdelingen 2. 3. Feire Åsta 6 år  Vilde 10 6. Forming klokken 10.00 Språksamling 7. Juliusklubb klokken 09.30 Skøyter gruppe 1 kl 09.00 Bamseklubb klokken 10.00 8. Gr 2 på tur klokken 09.45 Gr 1 og 3 i bhg 9. Ut på tur klokken 10.00. «Med matematikk på tur» 10. Tomatsuppe på bål Naomi 11 13. 14. Barnehagedagen, markeres klokken 10.00 Skøyter for gruppe 2 kl 09.00 15. Gr 3 på tur klokken 09.45 Gr 1 og 2 i bhg 16. 17. Forming Utelek Ask 12 20. 21. Skøyter gruppe 2, kl 09.00 22. Gr 1 på tur klokken 09.45 Gr 2 og 3 i bhg 23. 24. Bakedag, vi baker rundstykker Olivia 13 27. 28. 29. 30. 31. Storsamling klokken 10.15 Åsta

Grupper på onsdagene Grupper på skøyting: Gruppe 1: Gruppe 2: Gruppe 3: Hennie Karoline Vilde Laura Ask Olivia Kaja Åsta Naomi Oliver Mikkel Perry Emma Karl August Sander Olav Daniel Natasha Annabelle Gruppe 1 Gruppe 2 Kaja Perry Emma Oliver Karl August Mikkel Sander

I Mars starter vi opp med forberedelser til påske I Mars starter vi opp med forberedelser til påske. Vi skal ha forming hver mandag og skal da lage påskepynt. Vi skal også snakke litt om hvorfor vi feirer påske, og fortelle påskeevangeliet. Respekt for menneskeverd og natur, åndsfrihet, nestekjærlighet, tilgivelse, likeverd og solidaritet er verdier som kommer til uttrykk i mange religioner og livssyn og som er forankret i menneskerettighetene. Norge er i dag et multireligiøst og flerkulturelt samfunn. Barnehagen skal reflektere og respektere det mangfoldet som er representert i barnegruppen, samtidig som den skal ta med seg verdier i kristen og humanistisk arv og tradisjon. Den etiske veiledning barnehagen gir barn, må ta hensyn til barnets forutsetninger og det enkelte hjems kulturelle og religiøse eller verdimessige tilknytning. Vi skal også starte opp med «med matematikk på tur». Hver torsdag skal vi ha matematiske leker og oppgaver på turen. Vi ønsker å gi barna god kunnskap om og kjennskap til matematiske leker og begreper. Vi vil også vise at vi kan leke/arbeide med matematikk ute i naturen. I gruppene på onsdagsturene vil temaet også være matematikk, vi går da spesielt inn på former og de formene vi omgir oss med i hverdagen. Barn er tidlig opptatt av tall og telling, de utforsker rom og form, de argumenterer og er på jakt etter sammenhenger. Gjennom lek, eksperimentering og hverdagsaktiviteter utvikler barna sin matematiske kompetanse. Barnehagen har et ansvar for å oppmuntre barns egen utforskning og legge til rette for tidlig og god stimulering. Vi fortsetter som før med juliusklubb, hvor de nå skal jobbe med skrivedans. Skrivedans er samspill mellom lek, bevegelser og musikk. Det er en metode for å stimulere barn til å utvikle en god og flytende håndskrift. Metoden er basert på MARS

De fireåringene som er igjen i barnehagen er sammen med bamseklubben De fireåringene som er igjen i barnehagen er sammen med bamseklubben. 7 mars vil bamseklubben starte opp igjen sammen med blåklokke og persille. Temaet i Mars vil være våren og vårtegn. Barna skal få kjennskap til ulike årstider og måneder, og hva som kjennetegner de. Skrivedans starter med samtale, der barna bruker fantasi, begreper, lærer seg til å vente på tur og rekke opp hånda. Deretter utfører man bevegelsene med kroppen til musikk – (store bevegelser på gulvet). Til slutt tar man en blyant i hver hånd og tegner på et stort ark med store bevegelser etter musikk. Vi er nettopp startet opp med skøyter for 4-åringene, og vi ser at dette er en kjekk og lærerik opplevelse for barna. Barna opplever stor mestring på isen, samtidig som vi hjelper hverandre og samarbeider. Vi har valgt å dele 4-års gjengen i to, dette for at barna som er på isen skal få en tettere oppfølging. Magnus møter oss i ishallen hver tirsdag, noe som er kjekt for både store og små. Musikk spiller en stor rolle fordi den inspirerer hjernen til å finne rytmiske harmoniske kroppsbevegelser og uttrykksformer. sansemotorikk som er vår evne til å tolke og organisere sanseinntrykk.  Eirin, Sanne og Aga