Prosjekttittel Ditt navn | Lærerens navn | Skolen din

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sammenhenger, problemstilling og forklaringer Forelesning 6/
Advertisements

En mal til presentasjoner som bruker klikkere: Slik brukes klikkere For spørsmål, ros eller ros kontakt: Gerald Torgersen
Tallinja Audun Merete Veronika. En kort beskrivelse; Målet er å få en større forståelse for tall og tallinja, å kunne plassere hele tal, negative og positive,
KOSTRA-skjema 13, Kommunale boliger Ny-utvikling av skjemaet – hvorfor og hvordan?
Operasjonalisering: målenivå for variabler
Prosjekt til fordypning Navn Navn på fordypning. Innhold  Her presenterer du hva du skal snakke om:  Eksempel: I denne presentasjonen skal jeg snakke.
Makt og autoritet. Makt Makt er muligheten til å få en annen til å gjøre noe han ellers ikke ville ha gjort Makt brukt på en konstruktiv og forsvarlig.
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
Lykkeforskning Av Knut, Petter og Erik
GENG , A 08:30-11:15 B 11:30-14:15.
Velkommen til nytt barnehageår på Låven. Satsingsområder på Roligheden gård barnehage- Låven Bygge gode relasjoner barn-barn, barn-voksne Alle skal få.
Oppgavestruktur <Fag> <Navn> Institutt for statsvitenskap
Kvantitativ metode med vekt på survey – del
Sammenhenger, problemstillinger og forklaringer
Opplæring for Microsoft® Office Excel® 2007
Psykometriske analyser Et verktøy for eksamenskvalitet Per Grøttum
MAT0100V Sannsynlighetsregning og kombinatorikk
Plan for økten - Forklare hva det vil si at skolen er med i Dembra
Skriv inn prosjekttittelen her Navn Lærerens navn Skole
Presentasjonstittel Undertittel for presentasjon
Hypotese og teori.
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID
Muntlig vurdering – å veilede andre
Informasjon om eksamen
Oppgaveskolen 2005 Introduksjon
Jomfrusjekk.
Kreativitet Opplæring
Agenda Vurdere tekniske hjelpemidler som kan hjelpe oss i jobbsøkerprosessen...! Takk for muligheten til å presentere en alternativ hjelpemiddel. La oss.
Fremdrifts- eller statusrapportering
Tittel med bildeoppsett
Åpen dag på skolen Navn på skole Dato.
Forskningsprosjekt, tittel
Tittel på opplæringspresentasjon
Tittel på kurspresentasjon
Generell presentasjon
Om å disponere masteroppgaver
Valgfag innsats for andre
Et kognitivt perspektiv på læring
Figur Standard normalfordeling z og tre t-fordelinger Figur 21.1 Standard normalfordeling z og tre t-fordelinger. Legg merke til at t-fordelingene.
Hypotesetesting: Prinsipper
Tabeller og grafer B – Samarbeid
Tittel med bildeoppsett
Samtaletrekk B – Samarbeid
Gangen i en undersøkelse Prosjektplan og problemformulering
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
Samtaletrekk B – Samarbeid
Matematikk på ungdomstrinnet
Sinne Kraivalee Arnesveen.
Analysere nyheter
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID
Oppsummering av FINF litt om hjemmeeksamen
Tittel på forskningsprosjekt
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Klassenavn, nummer Instruktør Navn på gruppemedlemmer
Arbeidsprosesser, roller og ansvar
Titteloppsett Undertittel.
Årets norske Leanprosjekt
Lyst til å lage poster? - tips og veiledning
Gjør greie for nasjonalromantiske trekk
Dag Wiese Schartum, AFIN
Aktiv lytting gjennom fem steg.
Presentasjon av Høringsdokumentene
Porsangerfjorden 2.0 Innspill Gunnstein Bakke Seniorrådgiver
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Sitering, referering og plagiering
Hvordan lærer vi best? Kurs 4
Forberedelse til praksis
Katalase – enzymkonsentrasjon og reaksjonshastighet
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Utskrift av presentasjonen:

Prosjekttittel Ditt navn | Lærerens navn | Skolen din naturfagprosjekt Prosjekttittel Ditt navn | Lærerens navn | Skolen din

Beskrivelse av problemet Skriv inn spørsmålet ditt her. (Det er dette spørsmålet eksperimentet besvarer.)

Prosjektoversikt Skriv en kort oversikt eller et kort sammendrag av prosjektet her.

Undersøkelser Lag et sammendrag av undersøkelsene her i tre til fem punkt. 1. punkt 2. punkt 3. punkt 4. punkt 5. punkt

Variabler Kontrollerte variabler: Dette er ting som ikke endres under eksperimentet. Uavhengig variabel: Den ene variabelen som du med vilje endrer og tester. Avhengig variabel: Målt endring som blir observert på grunn av den uavhengige variabelen. Det er viktig å bestemme hvordan du skal måle endringen.

Hypotese Basert på undersøkelsene du har gjort, skal du skrive et svar – ditt beste forslag – på spørsmålet. Pass på at du skriver ned hypotesen før du starter eksperimentet.

Materiell Skriv en detaljert liste over hva du trenger for å fullføre eksperimentet. Spesifiser mengden du bruker.

Fremgangsmåte Før opp alle trinnene i eksperimentet. Husk å nummerere trinnene. Sett inn fotografier av eksperimentet.

Data/observasjoner Det er enklere å forstå dataene hvis de settes inn i en tabell eller et diagram. Lag et diagram i Microsoft Excel, og importer det hit. Pass på at alle data er tydelig merket.

Konklusjon Skriv et kort sammendrag her av hva du oppdaget, basert på resultatet av eksperimentet. Du må angi om dataene støtter hypotesen eller ikke, og forklare hvorfor eller hvorfor ikke.

Kilder Sørg for å ta med trykte og elektroniske kilder, og sett dem i alfabetisk rekkefølge.