Introduksjonskurs i opplevelsesdesign

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Advertisements

REKLAMEFILMPROSJEKT NORSK OG MARKEDSFØRING Sundvollen
Klimajobber i nord Broen til framtiden 2015 Gaute Håkon Holand Wahl.
Eksamenskurs og sommerskole Rådgiversamling 21. april 2016 Valgerd Mørch og Anna Skarheim.
NOR Kurs for deltakere i Introduksjonsprogrammet, Bergen kommune Kurs dekket av anbudet : -Delleveranse 1: Servicekurs -Delleveranse 2: Bygg-
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
FNF-samlingen, Granavolden Kjetil Bjørklund, KS 28. august 2007.
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE i videregående skole Velkommen til informasjonsmøte om Hovedprosjektet
Presentasjon – Econa Riksrevisjonens stilling i statsapparatet Riksrevisjonen er direkte knyttet til Stortinget og er uavhengig av forvaltningen.
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.
U TVIKLINGSPROGRAMMET L IERNE Lierne Utvikling AS Sikre, skape og utvikle 130 arbeidsplasser i Lierne.
Klasseledelse: Oppstart av en undervisningstime Berit Bratholm:
Tynset rådhus, nå også et Miljøfyrtårn! Foto: Ingrid Eide.
PTF-kurs Eirik Sundan – Roger Øverås Foto: Bjørn Erik Olsen.
Vi er i omstilling – hva nå? Starthjelp for nye omstillinger.
Nettverk for virksomhetsstyring Risikostyring v/ Anette P. Simonsen, DFØ v/ Christine Vik, DFØ 17. Februar 2016.
Innovasjon Norge – Utfordringer og muligheter når kultur blir næring Verdiskapingskonferansen 20. januar 2009 Trine Gansmoe.
Strategiplan
Presentasjon av boken ”organisering i en verden i bevegelse”
KONGSVINGER KOMMUNE.
Prosjektpresentasjon – Før du starter
Arbeidet med prosjektskissen
På sporet av en lokal frivillighetspolitikk?
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Cafe med elevene.
nHS og Universitetspilotene - prosjektledersamling 15. mars 2007
Diabetes 2 - kurs Kursinformasjon Deltakelse på kurs krever henvisning fra lege. Henvisningen sendes til: Lovisenberg Diakonale Sykehus Medisinsk Poliklinikk.
Prosjektpresentasjon – Innsikt og idé
Fasilitering av kurs.
Berit Lien seniorrådgiver
Målprosesser Uke 2.
Oppgaveskolen 2005 Introduksjon
Planleggingsfasen av arrangement
Funn fra landsomfattende tilsyn i Buskerud Klækken,
Grønne tiltak i blå næring – Enova hjelper deg til lønnsomhet
RÅDGIVERSAMLING 8.SEPTEMBER PRAKSISBREVET
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Tema 8 Strategier for hvordan kommunene bør gå fram når plan- og byggesaksprosessen skal digitaliseres (sjekkliste på noe av det som må vurderes nærmere.
Valgfag innsats for andre
Et kognitivt perspektiv på læring
Forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) i Statped
Gruppe 3: samarbeid i partnerskap
Hilde Reitan og Ingunn Ek Pedersen
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Prosjektpresentasjon – Før du starter
The Nature and Causes of Economic Fluctuations
NOU 2018:2 Fremtidige kompetansebehov
Reiseliv og språk © Leena Pedersen, Vadsø.
Målbildet Stavanger kommune har som mål at flest mulig har et aktivt liv og klarer seg selv best mulig. Vi kaller det Leve HELE LIVET! Leve HELE LVET startet.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Matematikk på ungdomstrinnet
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Posisjonering og differensiering
Tilbud og etterspørsel
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Målprosesser Uke 2.
Konjuktur i en åpen økonomi
Velkommen til foreldremøte
Forslag til formål Seminaret skal bidra til å skape god kultur for nytenkende undervisning Seminaret skal være bidra til erfaringsutveksling mellom deltakerne.
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Slik overbeviser du ledelsen om å investere i skytjenester
Utredningsgruppe samferdsel
Strategisk kompetansestyring i kommunene
Programkontoret.
Utskrift av presentasjonen:

Introduksjonskurs i opplevelsesdesign Informasjon om kurs i opplevelsesproduksjon Et kurs utviklet av Lapland Centre of Expertise for The Experience Industry (LEO) og Mimir as. Lisens i Norge Mimir as

Fra idé til salgbart produkt Opplevelsesdesign er et nytt og spennende fagområde i reiselivet. Flere aktører har erfart hvordan systematisk arbeid kan bidra til økt betalingsvilje, sesongforlengelse og/eller nye målgrupper. Bedriftene som deltar på kurset får innsikt i en ny og inspirerende måte å jobbe med dette temaet på. Deltakerne får presentert flere verktøy som kan brukes til å utvikle meningsfulle opplevelser som begeistrer gjesten – og gir økt lønnsomhet for verten. Kurset gir også konkrete eksempler på hvordan du som aktør kan benytte fysiske omgivelser eller samhandling som virkemidler i utviklingen av en opplevelse. Kursene har altså en praktisk tilnærming. Sentrale tema er: –  En grunnleggende innføring i opplevelsesøkonomien –  Hvilke drivkrefter påvirker etterspørselen etter opplevelser? –  Opplevelsespyramiden - et verktøy for å se sammenhengene i opplevelsesproduksjon –  Opplevelsesgrinda - et praktisk arbeidsverktøy med 24 spørsmål på veien fra idé til en meningsfull opplevelse for gjesten Introduksjonskursene gjennomføres over ett døgn – fra lunsj til lunsj. Dette betyr at kursene er kortere enn de ordinære kursene som er på fire dager. De gjennomføres som en kombinasjon av forelesninger, øvelser og litt arbeid med egen bedrift. Hvert kurs gjennomføres av to eksperter som er godkjent av LEO-Mimir. Ekspertene har ulik bakgrunn: fra egen opplevelsesbedrift, fra teater/regi eller fra utvikling/opplæring.

Fra idé til salgbart produkt Foredragsholdere; Ann-Jorid Pedersen. Rådgiver i Mimir as. Ann-Jorid har mer enn 20 års erfaring fra reiselivsbransjen, der hun har jobbet med utviklings- og markedsarbeid på flere områder. Hun var ansvarlig for oppbygging og drift av selskapet Basecamp Spitsbergen på Svalbard fra etablering i 1998 fram til 2003 da hun fikk ansvaret for å etablere destinasjonsselskapet Opplev Fredrikstad AS. Hun har dermed lang erfaring fra hvordan opplevelser kan brukes strategisk for å skape attraksjonskraft, sesongforlengelse på destinasjonsnivå, og hvordan man på bedriftsnivå kan utvikle og drive verdifull opplevelsesproduksjon. Ann-Jorid er godkjent ekspert hos LEO. Hun har gitt ut bøkene ”Opplevelsesøkonomi. Kunsten og designe opplevelser” og «Opplevelsesbasert verdiskaping» på Cappelen Damm Akademisk. Torill Olsson. Rådgiver og partner i Mimir as. Torill har mer enn 20 års erfaring med markedsføring, strategi, utviklings- og omstillingsarbeide i norsk reiseliv og har arbeidet bla i Oslo Promotion og SND. I Mimir har hun vært siden 2000. Hun har dermed lang erfaring fra hvordan opplevelser kan brukes strategisk for å skape attraksjonskraft, sesongforlengelse og økt betalingsvilje. Torill er godkjent ekspert hos LEO En fornøyd deltaker sa det slik; ”Er fasinert av modellen som et praktisk verktøy. Ingenting av teorien og innholdet er nytt i seg selv, men måten det er satt sammen på fungerer likevel som noe nytt. Gir en fantastisk mulighet til å gå igjennom produktet og få kundefokus” .