Her er kollegahjelperne:
Bakgrunn for opprettelsen Veterinærforeningen har erfart at det er behov for et lavterskeltilbud til medlemmer i krevende livssituasjoner: Sykdom Død Problemer mellom kolleger Problemer med tilsynsmyndigheter
Dette gjør Kollegahjelperne Svarer på telefonhenvendelser og direkte kontakt Siden opprettelsen i 2008: Rundt 40 henvendelser (7-8 i året) - En henvendelse kan medføre mange oppfølgingssamtaler
Fakta om Kollegahjelperne Opprettet av Den norske veterinærforening i 2008 Kollegahjelperne mottar ingen lønn eller godtgjørelse «Profesjonsetiske retningslinjer for veterinærer» er grunnlaget for virksomheten http://www.vetnett.no/yrkesetisk-rad
Mer om oppgaven Kollegahjelperne er samtalepartnere, ikke terapeuter Ved behov skal det henvises til profesjonell hjelp Kollegahjelperne har absolutt taushetsplikt om det de måtte få vite i kraft av sin rolle Kollegahjelperne møtes minst en gang i året for erfaringsutveksling
En trygg og god hverdag er viktig Veterinærforeningen arbeider for at medlemmene skal ha: En trygg og god hverdag Sterk faglig kompetanse God økonomi Utgangspunktet for Kollegahjelpen er hentet fra våre profesjonsetiske retningslinjer: Punkt 3.2: Veterinæren veileder, hjelper og støtter kolleger som trenger det.