’SELVMORD I LYS AV KOSMOLOGIEN’

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Advertisements

Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
KOSTRA-skjema 13, Kommunale boliger Ny-utvikling av skjemaet – hvorfor og hvordan?
MAKROKOSMISKE SAMTALER (og –krangler). For å ”se”/skape tanker om- at vi lever midt inne i MAKROVESENETS kommunikasjon - som vi dog ikke helt forstår.
Kommunikasjon og kunnskap. Det moderne mennesket: eksistert i år Skriftspråket: år gammel Vår tid: de fleste kan både lese.
Kapittel 1 Læring og undervisning i sosialkunnskap.
Er du klar for nye utfordringer? Du får verdifull erfaring, kunnskap og kompetanse! Bli frivillig i Kirkens SOS krisetelefon eller SOS-chat!
Analyse Hva slags analyse vi kan utføre, er avhengig av det materialet du har. Vi gjør analyser også kalt bearbeidelse underveis. Og vi benytter også som.
BUDDHISMEN 4. STØRSTE RELIGION CIRKA 550 MILLIONER.
Kriser, tap og sorg. Hva er et menneske? Mennesket er et relasjonsvesen Mennesket er en helhet (ånd, sjel og legeme) Mennesket har behov for mening Mennesket.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
SKRIV EN FAGTEKST OM ET PORTRETT Vurderes i norsk og i kvalitet og dokumentasjon.
Mot hukommelsens latente stadium En sann praktisk plage.
Å SKRIVE EN KREATIV TEKST. Match person og omgivelser.
Orkla Matbarometer - en nordisk kostholdsundersøkelse
Norskfaget i 1. klasse.
Ut i livets skole En vandring for konfirmantforeldre
En faktor i utvikling av teori om sinnet og sosial kompetanse
ÅNDELIG OG EKSISTENSIELL SMERTE
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
3 STRESSMESTRINGSTIPS FOR LEDERE
’SELVMORD I LYS AV KOSMOLOGIEN’
Marsnytt Vi tar farvel med vinteren og ønsker våren velkommen!
Anbefaling «Dette brevet er det egentlige hovedstykket i Det nye testamentet, og det aller reneste evangelium. Det er vel verdt at den kristne ikke bare.
Setningsanalyse og tekstsammenbindere
Gang.
Trym Nordstrand Jacobsen
Identitet handler om hva du tror er den dypeste og mest virkelige virkeligheten, om hvem eller hva som beskriver denne virkeligheten, hvordan du forholder.
For å forstå oss selv, henter vi svar fra blant annet naturvitenskap, religion og filosofi.
Hvordan samtale om barnas seksuelle utvikling -erfaring fra helsestasjonen og hvordan forebygge at grensene krenkes. Barns seksualitet 0-6 år Sissel Irene.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
Salige er de fattige i ånden
Statistikk 2 Sentral- og spredningsmål
FNs bærekraftsmål FNs bærekraftsmål skal sikre at hele verden tar vare på miljøet samtidig som at alle mennesker kan ha muligheter for et godt liv.
Ingvild Vardheim, KoRus – Sør
PRESENTASJONER Minutter Foiler Font 10 –
1 Egenomsorg og helse.
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Brønnbygging i Afrika.
Kapittel 27 Kommunikasjon med hjemlandet og å sende pakker
Kapittel 46 Utviklingssamtale.
11 måter å elske en bok.
8. TRINN – BLINDHEIM UNGDOMSSKOLE
Toleransevinduet Lærer forklarer. Snakke om at læring, vennskap og deltakelse får vi bare til når vi er inne i toleransevinduet. Noen har smale, noen har.
Sannsynlighetsregning 4
I utsnitt fra Getsemane, Våle kirke, Re i Vestfold.
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
Velkommen til førskoledager HASLE SKOLE på Brynseng
Sinne Kraivalee Arnesveen.
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Vold og overgrep Hvordan avdekke og følge opp vold og overgrep på helsestasjonen – hvordan kommunisere med barneverntjenesten? Hvordan er vår praksis i.
Kapittel 12 Melissa og Petter gifter seg
Oppgave 22 Side 142 – 143 Utdrag fra en roman av Hanne Ørstadvik: Like sant som jeg er virkelig (1999). Kanskje du vil forsøke å lese romanen?
Den tredelte hjernen Forklar dampbåtmetaforen, om de tre hjernedelene og hvordan disse delene samarbeider. Hvis det oppleves krevende kan dere se lysbilde.
Livsstilsendring Uke 6.
Vold Hva tenker dere om dette bildet?
Modernismens poetiske provokasjon
Steng ruteren før skolegangen ryker,- eller?
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
Fysisk og psykisk helse
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
«Å være sin egen bestevenn»
Kapittel 5 oppgave b Fra direkte til indirekte tale. Han sier at … 
Livsstilsendring Uke 6.
Hvordan leve med den lange ventesorgen? (ved Dagfinn Follerås)
Validering- å lytte til følelsene
Utskrift av presentasjonen:

’SELVMORD I LYS AV KOSMOLOGIEN’ Fysisk kropp/skall Følelses/ Astral skall Koplings-kropp/skall= det åndelig tyngdelegme=kan bli spøkelse

Man spolerer sin overgang og normale ”ferie” på andre siden, ved å ’stikke av fra skolen midt i skoleåret’

Fakta om selvmord pr idag Hvert 40. sekund er det noen som begår selvmord i verden. Det tilsvarer nesten en million selvmord hvert år, viser Verdens helseorganisasjons tall. de siste 20 årene er det registrert et stigende antall selvmord i de fleste europeiske land, og særlig i de nordiske landene, spesielt Danmark; SELVMORD TAR FLEST LIV I  NORDEN!! 3-4x så mange unge gutter som jenter som gjør det Martinus; under et foredrag...: "alle som sitter i denne sal har SELV tatt sitt liv en eller flere ganger"

”Getsemane” er symbolikk på denne sjelekrise – der det ene valget er å gjemme seg - eller; for andre kanskje’selvmord’ – det andre valget er å ta sin skjebne…

Dyr gjør ikke selvmord - men dør av alderdom om de ikke tas av dage Dette med selvmord er altså en sjelelig-åndelig krise som skjer når den åndelige side= den ”motsatte pol” - utvikles noe

KLIPP FRA ”Stephen Lives”- Av Anne Puryear (1992) * De pårørende føler ofte skyld – spes.når det er barn/ungdom som gjør det * De senere år er det kommet MANGE bøker i denne kategori – medial kontakt til egne barn/ungdom som ”tok sitt liv” – hvilket jo egentlig ikke er mulig – de går jo bare ’for tidlig’ til neste plan….. * Boken er delvis online på google books – søk ”Stephen Lives”

Klipp fra boka:

Stadig nye bøker om emnet – budskaper fra egne ’selvmordsbarn’ Spes.amerikanerne(syd-og nord-) er mer ’religiøse’ enn vi her, og også da samtidig mer åpne for at ’de lever videre…’ Og dette har åpnet mange mødre for ’etterlivs-budskaper-fra- andre-siden’ via medier eller seg selv - også denne: “6. oktober 2009, tok min 20 år gamle sønn Erik, sitt eget liv. Siden denne triste og tragiske dagen, har en overveldende følelse av sorg og fortvilelse drevet meg inn i en søken etter svar. Svarene som ville gi meg og andre med trøst og håp. Noen av disse svarene kom fra de mange bøkene jeg har kjøpt, men mange kom fra uventet hold. Fra Erik selv ...”

Bøkene er også på norsk For Elisa Medhus, norskgift lege fast forankret i vitenskapens syn på liv og død, endret alt seg da et av hennes fem barn, sønnen Erik, tok sitt eget liv 20 år gammel. I Sammen på tvers av døden forteller hun om sin egen reise fra sorg og skepsis til forsoning og tro, basert på samtaler med Erik etter hans død. "Døden er som å vandre gjennom et tynt slør," sier Erik fra den andre siden til sin mor gjennom medier. "Jeg lever et fantastisk liv og vil fortelle deg om den reisen jeg er på." Erik snakker med visdom, dybde og oppriktighet og gir oss en makeløs innsikt i den reisen vi alle er på. Ca 10 sider kan leses online

Mange unge fra ww1&2 har i lang tid kommet tilbake med fææææle krigsminner i underbevisstheten -men har man gjort dette før – så ligger underbevisste minner om at ’lønner seg ikke… + skytsånder som da hjelper spesielt Noen av disse kan i denne nære repitisjonsperioden forsøke å flykte fra disse fæle minner vis selvmord!!

Tilbake til Martinus om tema’et – (fra sitat-lexikonet til Rasmussen) Menneskehetenes skjebne -s56: ”For selvmorderes vedkommende blir ubehaget supplert med (i tillegg til overbelastning av det åndelige legeme) skuffelsen over at døden ikke ble en utfrielse av besværlighetene.. (…den får) en viss grad av abnorm åndelig tilværelse, og besværlighetenes gjentagelse i neste fysiske liv…”

’Menneskehetenes skjebne’ -s56: ”Ved en for tidlig død eller udskillelse af det fysiske legeme, overgår dagsbevidstheden jo pludselig på det nævnte åndelige legeme. Da dette endnu ikke er fuldt modent til denne sin mission, bliver det på en måde overbelastet, hvilket så igen i værste tilfælde kan resultere i abnorme sjælelige tilstande på det åndelige tilværelsesplans første sfære.” Og noen bilder fra filmen AstralCity om temaet Link på filmen http://www.youtube-2.net/Spiritual/

Samme beskrives i denne boken: – først en tid med renselse i en ”mørk” tilstand som føltes LEEENGE Kan høre online klipp -lydbok av denne også på norsk – via bl a http://galactic.no/ rune/ndo8eben_alexander.htm

Ta opp fra egen fil, og les litt direkte fra Menneskehetenes skjebne’s 28. KAPITEL Selvmordere og døden: 29. KAPITEL Den (’skj.ilden’)kan nok være endog meget ubehagelig, men da ubehaget jo kun kan eksistere som virkninger af individets egne fejltrin og ubehaget igen som et supplement til den fysiske tilværelse har til mission at stimulere individet til ikke at gøre fejltrin, til ikke mere at begå Selvmord, til ikke at leve unaturligt, med andre ord det er vejviseren til et fuldkomment liv. Ligger på hovedpc her; F:\runedocs\galacticOGnettet\kosmologi\Martinus' litteratur/ sb-01-1-menneskehedens-skaebne

28. KAPITEL Selvmordere og døden …Det (han/hun) bliver således vidne til, at det ikke kan flygte fra sin skæbne. Var det blevet i besværlighederne, til døden af sig selv indtrådte, ville dets åndelige tilværelse i alt fald være blevet mere normalog styrkegivende for det næste kommende jordliv .

Vis så de neste 1-19 ppoint’ene av Franchezzo’s bok; ’En vandrer i de åndelige land’ fra 1890 Link til disse bilder;

Forfall av all gammel karmagjeld Mange ’velger’ selvmord fordi tror de kun er stoffet/kroppen og…. ….tiden nå markerer avslutningen av et ”Kosmisk skoleår”- -syklus; 63tusen år jf.Rampa=kosmisk ’eksamenstid’ = Meget vanskelig tid Forfall av all gammel karmagjeld

Tilbake til Martinus om tema’et – Menneskehetenes skjebne: s57:Hvis et menneske blir i besværlighetene (istedenfor å begå selvmord) vil dets åndelige tilværelse i alle fall bli mere normal og styrkegivende for det neste kommende jordeliv. Selvmorderen vil dog erfare at hans bekymrede tilstand er av psykisk art, og at den også eksisterer uavhengig av det fysiske legeme. Han lever i sin egen mørke tankeverden når han har forlatt sin fysiske organisme, og han kan kun bli befridd for disse tanker gjennem bønnens makt!

”Men efter selvmordet er mennesket lukket inne i sin egen åndelige verden som er mørk og full av bitre eller triste tanker. Det er en tilstand som en sjø uten avløp for sitt vann og uten tilløp av friskt vann, den blir sumpet og full av giftige damper…. Anbefaler å lese denne boken Om reinkarnasjon og karma i praksis- ut fra den mer enn hundre år gamle – fra-andre-siden-dikterte boken; SÅDD OCH SKÖRD (så og høst) av Oscar Busch, (1844-1916) - som må ha hatt en meget god mottakelighet for slike budskap fra andre siden - boken er meget levende og helt i tråd med de "skjebnelover" som den kosmiske/åndelige vitenskap påviser (er online på runes sider)

”Det er ikke blot selvmordere, der oplever deres egen "skærsild" eller deres selvskabte helvede, men alle mennesker, der dør i en tilstand, hvor deres sind er opfyldt af mørke og bitre tanker”. Martinus: Livets kartotek, Kosmos 1971 nr. 13

M’art: ’fysisk og åndelig opplevelse’ –kosmos 1973, 04.; Når et menneske efter sin død har passeret mellemtilstanden, oplever det livet i jordklodens åndelige legemer ”Når et menneske dør, som man siger, altså når dets fysiske organisme mister forbindelsen med de åndelige legemer og bliver et lig, lever individet i en tankeverden. Men det er ikke blot i sin egen tankeverden, det oplever. ”Den første tid efter døden, den der kan kaldes mellemtilstanden, eventuelt "skærsilden", oplever væsenet sin egen tankeverden, men senere, når det ved egen eller skytsåndernes hjælp har fjernet eventuelle mørke tanker, der også efterlades som en slags mentale "lig", har det med sine lyse mentale energier, hvilket vil sige alt det i mennesket, som er baseret på humanisme, næstekærlighed og intellektuelle evner, mulighed for at forbinde sig med den store tankeverden eller mentale verden, som er selve jordklodens åndelige legemer.

Jo høyere utvikl.– jo mindre ”skjærsilds-opplevelse” eller nødvendighet å rense vekk primitive, dyriske tankeklimaer, som vil ”kortsluttes” i de høyere verdener

det ligger mange nær-døden-selvmords beretninger på nettet: Se evt http://www.near-death.com/experiences/suicide/various-research.html https://www.youtube.com/watch?v=5t85SFQOMdw https://www.youtube.com/results?search_query=Near-Death+Experience+Research+on+Suicide

Ta opp linken via nettleser:http://www. martinus Eller se kopi av art på minnepenn/pc her

Konklusjon; be om hjelp til å stå gjennom problemene ”Min bror sa han iblant var syk for å slippe dager på små-skolen, men mor mente han slett ikke var syk og dro ham - ganske flau som han var - med tilbake til klasserommet. Etter et par slike forsøk forsto han at DET ikke var løsningen, og på SAMME måten blir en selvmorder hurtig koplet inn i fysisk inkarnasjon igjen for å forsette "livets iblant tøffe SKOLE". Altså ingen løsning å "rømme hjem" fra hverken skolen eller "livet”. Hør lydfil(ene) her om en selvmorder som rømmer vekk fra en karma som han – på andre siden – selv hadde planlagt i sitt skjebnekretsløp.