Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Utvekslingsår i utlandet Hva er det? Hvorfor gjør man det? Hvordan gjør man det? Bør man gjøre det?
Advertisements

SKOLEVEGRING Oslo kommune Veileder.
Prosjekt «Innenfor skolen» 1. Tema for timen:  Bakgrunnen for prosjektet  Hva prosjektet går ut på i praksis  Hva vet vi om utprøvingen per dags dato.
Rundskriv fra Utd.direktoratet Bruk av alternative opplæringsarenaer i grunnskolen En alternativ opplæringsarena karakteriseres av at en eller flere.
2. mars trinn Vormsund ungdomsskole. Nasjonale prøver.
Velkommen til Informasjonsmøte for foreldre OM VIDEREGÅENDE OPPLÆRING.
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2012 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Foreldremøte 9.trinn Ranvik ungdomsskole 25. september 2016.
VISJON: Kompetanse for alle i mulighetens skole VELKOMMEN TIL BLOKKHAUGEN SKOLE.
OM FRAVÆR OG KARAKTERER NYE REGLER. MØTEPLIKT Du har møteplikt på skolen hver dag og hver time i alle fag. Du skal delta aktivt i opplæringa og bidra.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Kunnskapsløftet er utdanningsreformen som ble implementert i Reformen innebar en rekke endringer i skolens innhold, struktur og organisering fra.
Vurdering -hva ligger i en karakter? -forventninger lærere og elever.
Foreldremøte 15. September Agenda Velkommen v/rektor Visjon og verdier Tilbudsstruktur Satsningsområder Resultatoppfølging Fravær Fordeling klassevis.
2 3 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
BUØY SKOLE Lærelyst, vekst og glede. Vår visjon: Lærelyst, vekst og glede  Buøy skole år: 1-7 skole,160 elever og 30 ansatte  Opplæringsloven, læreplanen.
3 4 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
V ELKOMMEN TIL FORELDREMØTE D AMSGÅRD SKOLE. P ROGRAM Orientering ved avdelingsleder Informasjon fra lærere på trinnet.
Ås videregående skole Visjon: Et mangfoldig læringsfellesskap der vi gjør hverandre gode Velkommen til Ås videregående skole Visjon: Et mangfoldig læringsfelleskap.
SAMARBEIDSMØTE – KONSTITUERING FAU Onsdag Vestmyra skole.
Velkommen til Foreldremøte for 9. trinn
Nav veileder i videregående skole
Lundehaugen ungdomsskole Skoleåret
Samarbeid mellom skole og barnevern
VELKOMMEN TIL REVHEIM SKOLE.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Velkommen til Foreldremøte for 10. trinn
Foreldremøte 7.trinns foreldre, vår 2017 Rektor Merete Eskelund
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Velkommen til foreldremøte 12.september 2017
Rådgiversamling 3. mars 2017 Anna Skarheim.
Foreldremøte 8.trinn
Velkommen til informasjonsmøte
Velkommen til møte om russebusser og skolemiljø
Møte for foresatte 10.trinn
Velkommen til informasjonsmøte
-Læring, trivsel og trygghet for alle-
Velkommen til August 2017.
VIP-Makkerskap ved AVGS – år 2…
Fellesmøte Fellesmøte.
Framgangsmåte i mobbesaker
Tverrfaglig uke for LUT
RÅDGIVERSAMLING 8.SEPTEMBER PRAKSISBREVET
PILOTEVALUERING II AV DRØMMESKOLEN EN STUDIE AV 3 VIDEREGÅENDE SKOLER MED FOKUS PÅ EFFEKT OG PROSESSEVALUERING DEL A Ingrid Holsen, Torill Larsen.
Yrkesfaglig Studiekompetanse
Velkommen til Osloskolen og Trosterud skole
Fylkestinget 12. desember 2017
NAV-veiledere i vid. skole
Samarbeid med skole, skolehelsetjenesten og foreldre
Elever og foresatte 10.trinn
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Presentasjon av Kine Vålbekk
Velkommen til foreldremøte overgang 8.trinn
Visjon: Aktiv læring med varme og tydelighet
Psykisk helse -Psykososialt team
Velkommen til Osloskolen
Matematikk på ungdomstrinnet
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Møte for foresatte Vg
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Gjennomføring etter 5 år
Samarbeidsmøte – konstituering fau
Elev/foreldremøte 2. april 2019
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
VELKOMMEN TIL BJØRNSLETTA SKOLE!
Foreldremøte 9.klasse
Velkommen til Rælingen vgs
Utskrift av presentasjonen:

10.08.2013

Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater 10.08.2012

Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater gjennom samarbeid 10.08.2013

Vi er stolte av skolen vår Vi trives sammen Vi er profesjonelle 10.08.2013

Forskning viser at sannsynligheten for å slutte økte sammenlignet med å bestå for ungdom som: ikke viste innsats gjennom å bruke tid på lekser ikke viste innsats gjennom å ta et skippertak ikke hadde ambisjoner om høyere utdanning hadde større fravær i tiende klasse var sosialt utenfor på skolen ikke var pliktoppfyllende hadde alvorlig avvikende atferd 08.08.2014

Forskning utført av SINTEF på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet viser at vi får bedre resultater ved: rask oppfølging av elever ved fravær økt involvering av foreldre kompetanseutvikling for bl.a. rådgivere og kontaktlærere informasjonsutveksling og samarbeid om utsatte elever mellom ungdomsskole og videregående skole fokus på å få til en god skolestart planlagte, alternative opplæringsløp som fører til kompetanse på lavere nivå enn fullt fagbrev alternative opplæringsarenaer 10.08.2012

0,5 poeng positiv karakterutvikling 84,5% fullfører og består Sørumsand videregående skole har som målsetting at Skolen har tro på at tett og positiv oppfølging vil hjelpe elevene til å få mest mulig ut av sin skolegang. Skolen ønsker derfor å være «Tettere på» hver enkelt elev på en konstruktiv og hjelpende måte! 0,5 poeng positiv karakterutvikling 84,5% fullfører og består 95% tilstedeværelse 0 Nulltoleranse for mobbing 10.08.2013

Forutsetning for å nå skolens mål er at vi: har felles holdninger og gjør det som er besluttet følger gjeldende rutiner har en ensartet konsekvensoppfølging i forhold til: fravær utvalgte punkter i ordensreglementet informasjonsinnhenting/kartlegging samarbeid med foresatte systematikk i oppfølgingen alternative opplæringsløp 10.08.2013

Utdrag av tiltakslisten: Lærerne håndterer ”Tettere på” på lik måte Elevtjenesten (helsesøster, PPT, miljøarbeider og rådgivere) Bli-kjent-aktiviteter første skoleuke Informasjon til elevene Informasjon til foresatte 4 elevsamtaler i året, den første i løpet av de to første ukene Kartleggingsprøver i fellesfag, første 2 uker. 10.08.2013

Utdrag fra tiltakslisten forts.: Lærerne drøfter hver enkelt elevs utvikling hele året Lærerne og ledelsen følger nøye med på utviklingen i karakterene og fraværet Ensartet konsekvensoppfølging, se neste ark. 10.08.2013

Konsekvenser 10.08.2013

Husregler – utvalgte punkter fra ordensreglementet 10.08.2013

17.08.2011