Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Advertisements

Veiledet lesing Mørkved skole
Refleksjon Snakk sammen om hvordan dere gjør på din skole for å finne rett nivå på lesetekster/leselekser. Systematisk observasjon av lesing.
Læring av grunnleggende ferdigheter!
Program for skulebibliotekutvikling – kva skjer? Institutt for nordisk og mediefag, Universitetet i Agder Siri Ingvaldsen Hamar, 17. mars 2010.
Ny rammeplan for barnehagen
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Presentasjon Meistringsteamet Tysvær Therese Johnsen Inspektør Os ungdomsskule Merete Lekven Meistringsteamet, Os kommune.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Gjere for å lære Kvernsteinsparken i Hyllestad
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Godt språk gjør lesing lettere. Bli kjent med bokstavene. Å lese og forstå det vi leser. Å skrive seg til lesing. Leksearbeid.
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Klasseleiing - læringsleiing Mykje meir enn reglar og rutinar! Klasseleiingsbordet: Ein integrert kompetanse.
FRÅ MELLOMTRINN TIL UNGDOMSTRINN Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står og med blanke ark og farjestifter tel, ……. FORELDREMØTE FOR 7. TRINN ORSTAD.
Ungdomstrinn i utvikling på Volda ungdomsskule. Nasjonal satsing på ungdomsskulen Støtte til lokalt utviklingsarbeid i klasseleiing og grunnleggjande.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
Velkommen til innskriving ved Isfjorden skole. Isfjorden Oppvekstsenter Består av: Leiktun barnehage Isfjorden skole SFO Enhetsleder Styrer barnehage.
Fag og bøker Norsk Matematikk Lekser. Å lese saman med barnet Kvifor…
Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Et satsingsområde for Rauma kommune og Åndalsnes barneskole fra og med høste  Vi skal skoleres og lære oss.
Velkommen til Tu skule Foreldremøte onsdag 1. juni 2016 kl
Lesing i matematikkfaget Samling nr 2 i SOL-nettverket Vikemarka skule 3.oktober 2013.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Workshop: Kjenneteikn ved god eigenvurdering Oppgåver a) Kva er suksesskriterier for eigenvurdering? (for elevar) b) Kva metodar vil kunne føre til god.
Stafettloggen - handlingsrettleiar
Grunnskulen, - prosjekt betre læringsresultat
Fra visjoner og verdier til praksis i klasserommet
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Velkommen.
Prosjekt Betre Læringsresultat
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Betre læringsresultat vår 2014
Status: LeseLos og «Ungdomstrinn i utvikling»
Lesing i matematikkfaget
Brukarundersøkjing Fokusområder:
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
VELKOMMEN TIL 8.TRINN HAUSTEN 2017
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Systematisk Observasjon av Lesing.
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Vurdering for læring ”Eleven skal få råd og tilbakemeldingar som fortel korleis han/ho kan få auka lesefart og leseforståing” Mål for aksjonsperioden:
Velkommen til foreldremøte
alle barna sin rett til god omsorg
Budsjett 2019 Økonomiplan Effektiv drift Framtidsretta fokus Utviklingsorientert Resultatbevisst.
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Innlegg på ”Språk åpner dører” Oslo ved Inge Kvamme
Modul 2 Følg opp elevresponsar Korleis gi gode tilbakemeldingar og justere undervisninga? B – Samarbeid.
Introduksjonsprogrammet
Arbeid på skulen Norsk Matte Engelsk Samfunnsfag Naturfag KRLE
VELKOMEN SOM FØRESETTE TIL 8. TRINN HAUSTEN 2019
Å legge til rette for djupnelæring B – Samarbeid
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Systematisk Observasjon av Lesing

 Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga si.  Leseutvikling er sett inn i ein pyramide med hovudtrinn og fleire underpunkt / kjenneteikn.  Etter kvart som lærarane observerer kjenneteikn hjå elevane, vert desse kryssa av på eit skjema.  Elevane skal ”solast” to gonger i året Systematisk observasjon av lesing SOL-prosjektet

Systematisk observasjon av lesing

 Gir alle oss som jobbar i skulen felles kunnskap om lesing.  Gir innsikt i leseprosessen slik at vi betre kan rettleie kvar enkelt elev.  Sikrar at flest mogleg når så høgt som mogleg i pyramiden.  Inneheld konkrete tiltak for vidare utvikling.  Gir høve til presise tilbakemeldingar til foreldre. Systematisk observasjon av lesing SOL

 Stadig større krav til leseferdigheit.leseferdigheit  Nivået på leseferdigheita i Norge er dårlegare enn fleire andre land i Europa.  Lesing er éin av fem grunnleggjande ferdigheiter i Kunnskapsløftet.  Betre tilpassa opplæring.  Betre overgang mellom barnetrinn, mellomtrinn og ungdomstrinn, - eit felles språk.  Utvide lærarane sin kompetanse. Systematisk observasjon av lesing Bakgrunn for SOL-prosjektet:

 Barn arvar ikkje leseferdigheiter og leseglede frå foreldra, men dei kan ”arve” vanar og haldningar.  Vis at bøker og anna lesestoff er nyttige i livet ditt, og at lesing er ein aktivitet som de vaksne synst er avslappande, engasjerande og kjekt.  Vis også at lesing kan brukast til anna enn hygge og avslapping, t.d.. - skrive/lese handlelister - bruke kokebøker - lese bruksanvisningar - radio/TV –program - bruke oppslagsverk, Internett osv (Liv Engen) Systematisk observasjon av lesing Ver ein god rollemodell

 Les for og saman med barnet ditt.  Treng ikkje berre vere bøker, men teikneseriar, Internett-sider, aviser osv.  Gjennom samtalar før, under og etter lesinga bidreg du som forelder til å utvikle og styrke barnet ditt si evne til å lese med forståing.  Hald fram med å lese for og med barnet etter at det har lært å lese sjølv.  Vis interesse for skuleaktivitetane til barnet ditt.  Hjelp barnet ditt til å trekkje ut det viktigaste i fagtekstar.  Oppmuntre og støtte barnet ditt på vegen mot gode leseferdigheiter.  Ver med å skape ein kultur for læring Systematisk observasjon av lesing Tips på vegen (barnetrinnet) ”I love you,but you are going to learn”