1of 20 Mangfold og fordypning - den nye rammeplanen for kulturskolen Implementerings- strategi Rammeplan for kulturskolen Diversity and Deeper Understanding.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

Skoledag Finnmark KS tilbud gjennom EffektiviseringsNettverkene Jens-Edvard Grenersen Rådgiver KS Nord-Norge Alta
Forventninger og videre arbeid…...
Agenda - Prinsipper for bistand til brukerne - Rammeverk for arbeidsmetodikk i NAV - Arbeidsevnen i sentrum - Planer og velferdskontrakter - Tiltak og.
Som ledere må vi skape forventninger
Oppfølgingstjenesten Psykisk helse og rus
Tema 4: BEDRIFTEN SOM LÆRESTED Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere.
Styringsmodeller Lars Tveit, KS.
Rapportering til departementet Seminar NPH, 16. januar 2007.
KOMPETENTE MEDARBEIDERE NØKKELEN TIL SUKSESS
Kvalifikasjonsrammeverket - en pedagogisk reform
Samhandlingsreformen Sikre bærekraft og kvalitet
Temadag Læring i prosjektpraksis Simulering som metode.
Ungdomstrinn i utvikling
tilbud om støtte til kvalitetsutvikling
RAMMEPLAN for barnehagens innhold og oppgaver. Mandat for rammeplangruppen Rammeplangruppen skal vurdere og fremme forslag på følgende områder særskilt:
Revisjon Enklere i bruk Bedre redigeringsmuligheter. Tilpassing til egne behov Ståstedsanalysen sammen med resten av verktøyene i Skoleporten utgjør et.
OFU forprosjekt Veien frem Generelle utfordringer Heidi Jacobsen.
”Programfag til valg” En nyskaping innen yrkes- og utdanningsveiledning?
1 Sitat Dekanus, september 2010 «Vi har aldri levert en mer gjennomarbeidet og kvalitetssikret tertialrapport enn denne gangen.»
© 2010 KPMG AS, a Norwegian member firm of KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights.
NVHs kvalitetssystem PhD NVH: 16. mars 2007.
Gardermoen  Stor interesse – større nå?  Startkonferanser – utvalgte deltakere  Høyskolene opptatt  Høyskolene manglet kompetanse  Deltakerne.
Hvilke forventninger og planer har St. Olavs Hospital knyttet til at reformens hensikt skal kunne bli en realitet? Samhandlingssjef Rolf J. Windspoll.
UTDANNINGSVALG i det 13.årige skoleløpet. Hele skolens ansvar! Elev Foresatt Lærer Karriereveileder Rektor Skoleeier Lokalt næringsliv.
INGEVA Evaluering av ingeniørutdanninger som følger rammeplan. Presentasjon av prosjektplan. Rådgiver Astrid Børsheim, NOKUT.
«Fra planer til gode mål og tiltak»
LP-modellen fra et rektorperspektiv
SINTEF Raufoss Manufacturing AS
Haugalandet 2015 – 2017 skolebasert kompetanseutvikling
Tjenester, koordinering og samarbeid om barn og unge med habiliteringsbehov Bydel Grorud.
Om å skrive fordypningsoppgave i pedagogikk
Ungdomstrinn i utvikling 1. samling i pulje 4 for skoleeiere og skoleledere Internett:
Eva Buschmann Generalsekretær i CP-foreningen NAV og arbeidsavklaringspenger.
På lag med deg for din helse BFK Ekstern samhandling mars 2016.
Norsk kulturskoleråd i svevet! Kulturskolen for alle? Fagforbundets kulturkonferanse 18. september 2014.
Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn RAPPORT FRA KARRIEREVEILEDNINGSUTVALGET AVGITT TIL KUNNSKAPSDEPARTEMENTET 25. APRIL 2016.
FASE 3 BEVISSTGJØRE VEIEN TIL LEDELSE. Ledermobilisering Side 2 Lederkandidat-forløpet.
GRUNNKOMPETANSE FOR ASSISTENTER I BARNEHAGE 2015 / 2016 Assistenter i kommunale og private barnehager i Harstad –Assistenter fra Kvæfjord, Skånland, Ibestad.
Ufullkommen konkurranse I kapittel 5 ser vi på markedsformer som ligger mellom fullkommen konkurranse og monopol. Det betyr at vi nærmer oss virkeligheten..
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre / foresatte til elever i Vg1 11. september 2013.
VEIEN TIL LEDELSE Mobilisering av fremtidens ledere Oppstartsamling 12.Mai 2015.
Stavangers system for kvalitetsvurdering og utvikling av våre grunnskoler Bruk av resultater og dialog.
Møte i Østlandssamarbeidet Siri Halsan, KS utdanning.
Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn RAPPORT FRA KARRIEREVEILEDNINGSUTVALGET AVGITT TIL KUNNSKAPSDEPARTEMENTET 25. APRIL 2016.
Kontekst: Kompetanseprogram i Familiestøtte Utviklet ved KoRus-Øst. Igangsatt Målgruppe: Tjenesteutøvere og ledere innen rus og psykisk helse i kommuner.
Offentlige anskaffelser 10 Anskaffelser av helse- og sosialtjenester anskaffelsesprosesser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Dosent.
Fokus på koordinerende enhet
Prosjektleder Ann Evy Duun
Samarbeidsavtalen Etatenes bistand til test
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Faste - på vei mot påske Luk Faste - på vei mot påske Luk
Pål Vegar Storeheier Forskningsdirektør, dr.scient.
Læringsmiljøprosjektet Hva har vi lært og hva har vi oppnådd?
Skolebasert kompetanseutvikling
Nordisk musikk- og kulturskolekonferanse 2017
Samarbeidsavtalen Etatenes bistand til test
Foreldremøte Set inn namn på barnehagen Set inn dato og tid for møtet
EiT : Avløpsvann som ressurs
Pedagogisk merittering
Skolebasert kompetanseutvikling
DEKOM-samling Oppdal, 26. og 27. september 2018
Opplæring Koordinatorer 1. november 18
Eksempel på roller og ansvar i kompetansearbeidet
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
- Endelig forslag til ønsketsituasjon
Koordinerende enhet (KE) i UNN
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

1of 20 Mangfold og fordypning - den nye rammeplanen for kulturskolen Implementerings- strategi Rammeplan for kulturskolen Diversity and Deeper Understanding The new curriculum for the municipal Schools of Music and Performing Arts

Rammeplanen en bestilling fra Landsmøtet 2012: ”først og fremst for å skape fortsatt utvikling, for å skape stabilitet og å befeste kulturskolens stilling” Å Rammeplan for kulturskolen

Kapittel 1 og 2 - generell del Rammeplan for kulturskolen Å

pr september 2016 Kapittel 1 - rolle, mål og noe innhold/ organisering Kapittel 2 - rammer som må være på plass - for å sikre kvaliteten i innhold som skisseres i første kapittel Kapittel 3 - Fagplaner for fem fag Kapittel 4 - Mal for kvalitetssikringssytem Rammeplan for kulturskolen Å

“Where are we going?”, said Pooh hurrying after him… “Nowhere,” said Christopher Robin. So they began going there... M

Utviklingsarbeid i kulturskolen krever mer enn ildsjeler, det må forankres og gjøres ”vårt”. = Skolebasert utvikling Rammeplan for kulturskolen M

Norsk kulturskoleråds Veilederkorps Rammeplan for kulturskolen Veilederkorps = advisory team / team of supervisors Hvordan får vi rammeplanen til å fungere i de norske kommunene? M

Arbeidsmetodikk Ca 4 besøk pr år pr enhet i 2 år To og to veiledere sammen (med noen unntak) Teamet koordinerer besøkene – teammøter Første aktivitet: Ved bruk av ulike verktøy og refleksjonsarbeid analysere situasjonen – komme fram til utviklingsområde Rammeplan for kulturskolen M

Avtale om veiledning Avtalen gjelder tilbud om veiledning i skoleutvikling i kommunen og skal regulere det gjensidige og forpliktende samarbeidet mellom avtalepartene i avtaleperioden. Avtalen skal sikre felles mål, avklare forventninger, regulere samarbeidet og sørge for kvalitet i gjennomføringen av veiledningstjenestene. Rammeplan for kulturskolen M

Å