- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Regional EPJ ved OUS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Prosjekt trainee Sykehuset i Vestfold August 14-august 16.
Advertisements

Stortingsmelding 20 På rett vei Kvalitet og mangfold i fellesskolen.
Tranøy kai Foto: Bjørn-Are Melvik Else Marie Ness 27.Januar 2016.
Ny betalingsforskrift på kommunal medfinansiering og kommunal betaling for utskrivningsklare pasienter.
Konkurranseutsetting drift Elveplassen overnatting 2016.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Informasjon om nedetid og etterregistrering.
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE i videregående skole Velkommen til informasjonsmøte om Hovedprosjektet
Rundskriv fra Utd.direktoratet Bruk av alternative opplæringsarenaer i grunnskolen En alternativ opplæringsarena karakteriseres av at en eller flere.
Læringsportalen i HMN Muligheter for brukerorganisasjonene Kjell Åge Nilsen, rådgiver HR-avdelingen
LiNK Lokalt informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Februar 1999 Hvorfor kunnskapsformidling og kompetanseheving?  Et utdanningssystem i fremste rekke.
Henvisninger og Ventelister i PasDoc Monique Renée Bennett Spesialrådgiver, Stab medisin, helsefag og utvikling
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Uteteam Superbrukerforum.
Delprosjekt Løsning og Delprosjekt Opplæring JFMAMJJASONDJFMAMJJASOND Oppsett av løsningen Organisasjonsoppsett Tilganger Skanning Maler og.
Bakgrunn for Gjennomføringsprosjektet Konsernrevisjonen i Helse Sør-Øst har gjennomført to revisjoner i Oslo universitetssykehus (OUS) hvor revisjonsrapportene.
SVK-team St Olavs Hospital Per Åsheim Overlege Anestesiavdelingen St Olavs Hospital Seksjonsoverlege kateterseksjonen.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Forberedelse til forandring.
Pasientsikkerhetskampanjen - forebygge overdosedødsfall Pasientsikkerhetskampanjen Forebygging av overdoser Pilotprosjekt Seksjon rus.
Koordinerende enhet Farsund kommune. Fra kommunens helse og omsorgsplan (vedtatt 2012) Kommunen manglet en tydelig, åpen og tilgjengelig koordinerende.
Eksterne epikriser – hvordan sikre at de når frem til rett mottaker Digital samhandling, OUS –
Opplæring i DIPS 1. Behov for opplæring….? Avdeling for kliniske systemer (AKS) kan bistå – Basiskurs og spesialkurs i klasserom – Kurs ”på bestilling”
Rusplanarbeidet ved Molde videregående skole. Organisering av planarbeidet Utgangspunkt: vi hadde arbeidet med tiltaksplan……… Arbeidsgruppe – ledet av.
EPJ-prosjektet Regional EPJ ved OUS Møte med Superbrukerforum DP Løsning Regional EPJ ved OUS – DP Løsning.
Rådgiversamling November 2015 Innsøking av elever med fortrinnsrett og/eller behov for spesialundervisning folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Superbrukerforum Systemeiers rolle og funksjon Erik Carlsen Medisinsk fagdirektør.
SPF, lokale og regionale, som ledd i overordnet strategi for pasientbehandling og kvalitet i HMN Kl 09:00 – 09:45 Fagdirektør K.Å. Salvesen.
Superbrukerforum DIPS forprosjekt, Oslo uUniversitetssykehus.
LANDSOMFATTENDE TILSYN 2015 TILSYN MED KOMMUNENS HELSE- OG OMSORGSTJENESTER TIL MENNESKER MED UTVIKLINGSHEMMING.
RIKTIG TEKNOLOGI VIL ALLTID LØNNE SEG KOS Kompetanse og OpplæringsSystem.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! EPJ-prosjektet Delprosjekt Løsning Prosedyrer og brukerveiledninger
Oppstart og avslutning av prosjekter Prosjektleder Olav Torp Ass.prosjektleder Tor Inge Johansen.
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Nye lover fra 1. juli 2016 og Forskrift fra 1. januar 2017
Eilert Sundt videregående skole
Definering av evalueringen
Arbeidsgruppe prosjekt
Sykepleierens dokumentasjon av helsehjelp
Familieråd En for alle, alle for en
Prosjektmodellen Planleggingsfasen Gjennomføringsfasen Kontroll
Sourcingstrategi for «Virksomhetens navn» innenfor område «xx»
Funn fra landsomfattende tilsyn i Buskerud Klækken,
Kommunens arbeid med internkontroll innenfor ROP-området
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Hva fungerer og hva fungerer ikke?
Hvordan tilpasse seg den nye Elhub-hverdagen Funksjonsansvarlig Elhub
Orientering om H-reseptordningen og pågående arbeid
Kompetanseutvikling og Effektiviseringsprogrammet Kompetanse koster, men inkompetanse koster mer! Det skal lønne seg å være seriøs ! NVF 2. mars 2015.
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Digitalisering av tjenester på byggesaksområdet
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling
ELIN-k ELIN-k prosjektet og Samspillkommune-prosjektet
Hva tenker elevene om det å ha undervisning i Teknologiparken!
Fagdag 2013 Quality Hotel Olavsgaard, Skjetten 11. juni 2013.
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Den gylne regel Prioritering av psykisk helsevern og TSB
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Barn og ungdom i pakkeforløp Linda H
Didac - din kompetansepartner
«Tanangermodellen» Organisert Diabetesbehandling i primærhelstejensten
Pasientens legemiddelliste
Rose Mari Eikås, rådgiver, seksjon for e-helse, Helse Bergen
Kurs for brukere av KFF-KSS
Pasientens legemiddelliste
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
Informasjonsdag for deg som har kransåresykdom
Erfaring med tekniske detaljer knyttet til e-lås v/ Birkenes
OPPLÆRING Planer for opplæringsvirksomheten i D
Studieledernettverket 15. februar 2019
Informasjonsmøte om «Felles læringsplattform for statlige virksomheter» (Virksomhetsplattformen) Tone Kastnes Difi
Utskrift av presentasjonen:

- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Regional EPJ ved OUS

Organisasjonsutvikling er det primære fokus For den enkelte medarbeider vil bytte av system medføre vesentlige endringer i måten å arbeide på Prosjektet legger vekt på at endring i arbeidsprosesser er mer krevende enn selve systembyttet –Opplæringstilbudet skal reflektere den elektroniske virkeligheten den enkelte bruker arbeider innenfor. Opplæringen skal bidra til effektive arbeidsprosesser, god registreringspraksis og god arbeidsflyt i systemet.

Noen prinsipper for opplæring… Gjennomført opplæring er obligatorisk Opplæringen skal være både rolle- og modulbasert Fokus skal være rutiner, arbeidsflyt og prosesser Sluttbrukeropplæringen gjennomføres innenfor en ramme av 7 uker før oppstart av DIPS Det vil eksistere et tilbud om opplæring og oppfølging også etter oppstart av DIPS

Organisering av delprosjekt opplæring Delprosjektleder Cathrine Næss Fiske Ass. Delprosjektleder Tove Stenquist Klinikk- og instruktøransvarlig Else Marit Skoli Instruktører Opplærings- koordinatorer Logistikkansvarlig Marit Solstrand Holst Pedagogisk fasilitator Jorid Kvalsnes Gaarder Karen Sunde Kursutviklere Kursansvarlig May Evensen Opplærings- fasilitatorer

Opplæringsstrategi Obligatorisk undervisning i klasserom (auditorie for Aker- brukere) og e-læringskurs for alle som vil bruke DIPS til å dokumentere i. Opplæringsstrategi Tilbud om auditorie- undervisning til alle Ca klasseromskurs skal gjennomføres over 7 uker

Delprosjekt Opplæring- hovedaktiviteter Kartlegging av opplæringsbehov i klinikkene Kartlegging av særskilt opplæringsbehov Utarbeide en detaljert logistikkplan Definere læringsmål for klasseromskurs og e- læring Planlegge/budsjettere og sørge for nødvendige endringer i midlertidige kursrom Utarbeide spesialtilpassede e- læringskurs for aktuelle brukergrupper og tilgjengeliggjøre disse i Læringsportalen Gjennomføre opplæring av 120 instruktører, ca. 500 superbrukere og ca sluttbrukere Evaluering

Kursarenaer Klasserom Ullevål (Søsterhjemmet) Rikshospitalet (Forskningsveien og Sogn Arena) Radiumhospitalet Dikemark SSE Auditorium Aker Ullevål Rikshospitalet Radiumhospitalet Dikemark SSE Interaktiv læring E-læring Læringsportalen Demoer Virksomhetsportalen Brukerkafé Ullevål Rikshospitalet Radiumhospitalet Aker

Klasseromskurs:Kursets lengdeKursene vil holdes på følgende lokalisasjoner 1. DIPS Basiskurs lege SOMATIKK 6 t Sogn Arena 2. DIPS Basiskurs annet fagpersonell 3 t Rikshospitalet, Ullevål, Radiumhospitalet, SSE 3. DIPS Basiskurs andre behandlere pol SOMATIKK 3 t Rikshospitalet, Ullevål, Radiumhospitalet, SSE 4. DIPS Basiskurs sykepleie sengepost SOMATIKK 3 t Rikshospitalet, Ullevål, Radiumhospitalet, SSE 5. DIPS Basiskurs sykepleier anestesi/operasjon 3 t Rikshospitalet, Ullevål, Radiumhospitalet 6. DIPS Basiskurs kontor poliklinikk SOMATIKK 6 t Ullevål 7. DIPS Basiskurs kontor sengepost SOMATIKK 6 t Ullevål 8. DIPS Basiskurs jordmor 2 t Rikshospitalet, Ullevål 9. DIPS Basiskurs inntaksplanlegging/ventelisteUllevål 10. DIPS Basiskurs lege/psykolog PSYKIATRI 6 t Sogn Arena, Ullevål 11. DIPS Basiskurs andre behandlere pol PSYKIATRI 3 t Ullevål, Dikemark 12. DIPS Basiskurs sykepleie sengepost PSYKIATRI 3 t Ullevål, Dikemark 13. DIPS Basiskurs kontor poliklinikk PSYKIATRI 6 t Ullevål 14. DIPS Basiskurs kontor sengepost PSYKIATRI 6 t Ullevål 15. DIPS Spesialkurs henvisning2 tRikshospitalet, Ullevål, Radiumhospitalet, SSE, Dikemark 16. DIPS Spesialkurs behandlingsplaner 3 t Ullevål, Dikemark 17. DIPS Spesialkurs timebokoppsett 3 t Rikshospitalet, Ullevål, Radiumhospitalet, SSE, Dikemark 18. DIPS Spesialkurs ledere 3 t Rikshospitalet, Ullevål, Radiumhospitalet, SSE, Dikemark 24. DIPS Superbruker lege SOMATIKK 2 dager Sogn Arena, Rikshospitalet, Ullevål 25. DIPS Superbruker kontor/andre behandlere SOMATIKK 2 dager Sogn Arena, Rikshospitalet, Ullevål 26. DIPS Superbruker sykepleie SOMATIKK 2 dager Sogn Arena, Rikshospitalet, Ullevål 27. DIPS Superbruker lege/psykolog PSYKIATRI 2 dager Sogn Arena, Rikshospitalet, Ullevål 28. DIPS Superbruker kontor/andre behand. PSYKIATRI 2 dager Sogn Arena, Rikshospitalet, Ullevål 29. DIPS Superbruker sykepleie PSYKIATRI 2 dager Sogn Arena, Rikshospitalet, Ullevål Klasseromskurs

Superbrukerkurs Gjennomføres over to dager –28.08 og eller og Auditorieundervisning og klasserom Forutsetter gjennomført e- læringskurs Intern godkjenning Sertifisering på sikt Viktig rolle etter oppstart

Kurskatalog – tilgjengelig fra 1. mars Kurskatalog med kursbeskrivelse for alle kurs –Nå tilgjengelig på Virksomhetsportalen! –KurskatalogKurskatalog

Påmelding til kurs i Læringsportalen

Påmelding i Læringsportalen

Spørsmål?