Fagnettverk i barnehagane – eit verktøy for utvikling Arbeidsmøte mellom FOS og Sogn regionråd Voss, 01.12.2015 Claus Røynesdal Sogn regionråd, utviklingsagent.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
«Korleis skape felleskunnskap ut av individuell kunnskap»
Advertisements

Lærande nettverk - ei metode for utvikling av barnehagesektoren
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Barnehagar og psykisk helse Kirsten H. Flaten Dosent, HiSF.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
FNF-samlingen, Granavolden Kjetil Bjørklund, KS 28. august 2007.
Hvordan kan vi arbeide med innovasjonsarbeid i egen kommune?
INFOHEFTE FOR FORELDRENE «LØFT ER TØFT». INNLEDNING: I gjorde vi i Skaubo AS en stor satsning hvor alle ansatte i alle barnehagene gikk på kurs.
Læringskultur i ditt klasserom -Avhengig av deg som leiar -Korleis du brukar mogelegheitene til å skape ein kultur som støttar og oppmuntrar til læring.
-Ein tydeleg medspelar Psykisk helse og fråfall i vgo Geirangerkonferansen 20. – 21. april 2016Jorunn Dahle.
FORMÅL/MÅL Sogn regionråd Barnehagane skal bli lærande barnehagar Alle tilsette skal merke utv.arbeidet.
Ambisjoner og arbeidsmåter 24. september2013.   Uformell samtale og samhandling  Formell samtale og samhandling  Faglitteratur  Forelesninger  Skriving.
Et felles løft for alle Gjennomføring av arbeidsmøte.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
LIKEVERDIGE HELSETENESTER. «Likeverdige tjenester betyr at alle har tilgang til tjenester av like god kvalitet som er tilpasset det enkelte menneskets.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
BTI- Stord kommune. FORELDREROLLA BTI BTI-modellen 22.9.sept.2015.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
IKT OG SKULELEIING Eit samarbeids- prosjekt mellom kommunene Rauma, Vestnes, Nesset, Norsk Nettskole og HVO.
STUDIEFORBUNDET FUNKIS I TELEMARK. Styret 2015/2016.
Lærande nettverk i barnehagen Utvikla frå skulane Finne vår form Rammeplanen 7 regionale nettverk + Styrarnettverk Barnehagestemne/ fagdag Studietur Sogn.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Bremanger utan utanforskap
Hvordan sette innovasjon på dagsorden i en kommune…
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Opplæringslova kapittel 9A
- perla ved Sognefjorden -
nHS og Universitetspilotene - prosjektledersamling 15. mars 2007
Bærekraftig samfunnsutvikling
Studieforbundet kultur og tradisjon
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Øvelser med kommunal kriseledelse
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Intro om lærende nettverk - videreføring av utviklingsnettverk
Samarbeid og medbestemmelse
| Munnleg kommunikasjon
Strategi for Nord universitet 2020
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
STORFORELDREMØTE
Framgangsmåte i mobbesaker
«Alle med… Går ikke på bare 123»
Valgfag innsats for andre
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Vurdering for læring. Torsnes skole og Torp skole
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Målbildet Stavanger kommune har som mål at flest mulig har et aktivt liv og klarer seg selv best mulig. Vi kaller det Leve HELE LIVET! Leve HELE LVET startet.
Verdiar i nye ålesund Verdidebatt og verdiblink Leiarsamling P1 Komité for kulturbygging og verdiar.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
alle barna sin rett til god omsorg
Felles prosjekt for alle velferdstjenestene
Velkommen – presentasjon av deg selv
Velkommen til foreldremøte
Politisk organisering i Sunnfjord kommune
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Tjødnalio skule Ved 6. og 7. trinn
BARNEHAGE- STRUKTUR HARAM KOMMUNE
STUDIESPESIALISERANDE
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Diskusjonsframlegg frå styret
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Verdighetskonferansen Kreativ omsorg 2019 Oslo,
Luftsportforbundet Oslo, torsdag 3. mai 2018
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Fagnettverk i barnehagane – eit verktøy for utvikling Arbeidsmøte mellom FOS og Sogn regionråd Voss, Claus Røynesdal Sogn regionråd, utviklingsagent programleiar i ”System for styrka læring” Barnehage- og skuleutvikling 2013 – 21 Tlf Sogn regionråd

Kva er utvikling? Ordboka: få fram, skape, modne, endre sakte… Bhg- og skuleutvikling: Er det berre noko enkelt og rasjonelt som å flytte gjerdestolpar? Sogn regionråd

Tverrfagleg samarbeid Teneste- produksjon Forvaltning Utvikling Sogn regionråd

Apple: Simplicity is quite complicated Utvikling er ei rotete affære med mykje eksperiment, feiltaking og sjølvmotseiing. Utvikling og vekst skjer ikkje på ein ryddig og planlagd måte. Bill Gates Sogn regionråd

Utvikling er eit tveegga sverd Motstand Frustrasjon Usemje Usikkerheit Kamp Slitasje Lover, regler, kultur, forskrifter, prosedyre Lagbygging Relasjonelt og magi Kollektiv meistring Team, tillit, tålmod Medskaping Visjonært, mål Lærande organisasjon Sogn regionråd

Jan Vincents Johannesen Sogn regionråd Mange svever i den villfarelsen at de samler krefter ved å hvile, men krefter er jo noe som skapes ved at man arbeider mot en motstand. Du må gjøre deg ferdig med fortiden. Du kan ikke gå baklengs inn i fremtiden og bære på gammelt tankeskrot og gamle nederlag. Dyktighet er en vane. Lykke er ikke fravær av problemer, men evnen til å håndtere dem.

Tidsperspektiv på utviklingsarbeidet (Tore Skandsen, IMTEC mnd, 3 år, 5-7 år) Sogn regionråd INSTITUSJO- NALISERING IMPLEMEN- TERING INITIERING

Prosesshjulet – Julusmoen 1991 (HiSF) Sogn regionråd 1. Her og nå2. ”Utopia”3. Mål4. Plan5. Ressursar 6. Iverksetjing 7. Evaluering 8. Justering, spreiing 9. Endra situasjon

Utviklingsarbeid er… -”Sjølvmotseiing og ei rotete affære” -Å leve med usikkerheit, frykt, stress – kamp og motstand -Krev energi, risikovilje, kreativitet og nytenking -LE-DEL-SE -Samskaping og relasjonell forankring -Å byggje utviklingskapasitet og utviklingsorienterte kulturar Sogn regionråd

”Slik vi alltid har gjort det” – i møte med det nye Bjørn Wirkola (det tradisjonelle, kyrkja, skulen…) Jan Boklöv – det nye, utfordringa Sogn regionråd

Grunnskulepoeng Sogn regionråd

Grunnskulepoeng Sogn regionråd

Grunnskolepoeng Sogn regionråd

Sentrale funn om norsk skole Thomas Dahl, Lars Kleve og Poul Skov: En skole i bevægelse Evaluering af satsning på kvalitetsudvikling i den norske grundskole. Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004 Sogn regionråd

Fortidsorientert Utviklingsorientert Kollektivt orientert Individuelt orientert 1)Entreprenørskap 2)Internasjonalisering 3)Lærende nettverk 4)Psykisk helse/sosiale- emosjonelle ferdigheter

Best case: Kaupanger skule (1-10) i Sogndal kommune Sogndal kommune nr. 1 på trivsel hos elevene av våre 428 kommuner Kaupanger skule: Veldig gode skoleresultat år etter år Entreprenørskap: Kjølplanken Filosofi: ”Kaupanger-koden” Sogn regionråd

ProsessStruktur Resultat Kultur OmdømmeKompetanse

Profesjonell kompetanse i skolen 1.Fagkunnskap 2.Didaktisk kompetanse 3.Sosial kompetanse 4.Yrkesetisk kompetanse 5.Endrings- og utviklingskompetanse (Hilde L. Damsgaard, 2010) Sogn regionråd

Effekten av regionale fagnettverk i barnehagane i Sogn (2010/2012-) ”Det som skjer no er den største utviklinga vi har opplevd i barnehagesektoren sidan 1980”. Gunn Haugen, styrar i Sogndal ”Etter snart 40 år i barnehagen er denne satsinga det største faglege løftet eg har opplevd. Vi er ikkje usynlege lengre”, Kari Gravdal, ped.leiar Vik Sogn regionråd

Kvifor nettverk? Konklusjon: 1.Samarbeid må gje meirverdi; 2+2=5 2.Mål: Å dele, skape og bruke ny kunnskap 3.Byggjer kompetansekvalitet 4.Kostnadseffektivt – brøkdel av kostnadene 5.Byggjer leiings- og utviklingskompetanse 6.Motiverande fagleg og sosialt 7.Vågar å gjere feil, freistar å gjere noko nytt Sogn regionråd

Aktivitetar i fagnettverk Sogn regionråd Ekskursjonar/ studieturar Kurs og føredrag Erfaringsutveksling Nettverksbygging

Nettverk er kultur for samvirke: Mange steg mot ein lærande organisasjon Samvirke, gjensidig forplikting, byggje kollektiv kompetanse Vs. kvar skule i si eiga sjø Sogn regionråd

Knut Roald: 7 bod for nettverk 1.Alle må vere skriftleg førebudde 2.Leiarane for nettverka må ha reist førebuingsspørsmål på førehand 3.Ein må ikkje gå frå kvarandre før ein har avtalt konkret kva ein skal gjere til neste gong 4.Møteleiing på omgang Sogn regionråd

Knut Roald: 7 bod for nettverk 5. Rekkeframlegging. Kvar deltakar legg fram sine synspunkt før diskusjonane tek til 6. Diskuter det positive med eit forslag/ tiltak, før ein diskuterer det negative/ utfordringane 7. Ikkje avslutt nettverket utan å bli einige om milepælar og ansvarlege til neste møte Sogn regionråd

Nivåa i dei regionale nettverka Sogn regionråd (ordførarane) Programstyret arbeidsgruppa styrarnettverket 7 grupper med 3 nettverksansvarlege 7 nettverk med 22 – 44 deltakarar (200 deltakarar/50% av alle tilsette) Sogn regionråd

Dei ”enkle” utfordringane Koordinere og organisere Tek sjølvsagt tid Alltid nokon sjuke Vanskeleg å få vikar Færre tilsette i barnehagen Ikkje lovpålagd og må vike ved møtekollisjon Ikkje alltid like godt førebudde Sjølv om det er billeg, er det ein kostnad Sogn regionråd

Dei vanskelege utfordringane 1.Forstå at det er utviklingsarbeid; anna logikk 2.Akseptere at det blir kaotisk frå tid til anna 3.Kommunikasjon er ei utfordring 4.Samanheng mellom ståstadsanalyse, bhg si utviklingsplan og innhald/læring på nettverk 5.Å drive kunnskapsutviklande møte 6.Ha tid til å utøve leiing gjennom relasjonell __aktivitet, prat, kulturbygging og prosessar Sogn regionråd

Utfordringar: Korleis få til kollektive læringsprosessar? -I barnehagane -I nettverka -I styrargruppa -Korleis er samanhengen mellom desse? -Korleis sikrar ein samhandling? -Korleis skal kompetanse utviklast og delast? Sogn regionråd

Utfordringar: Korleis sikre kvaliteten? -Sikre gode læringsprosessar for alle -Kontinuitet og progresjon -Gi arbeidet i nettverket retning og fokus -Arbeid systematisk med mål, gjennomføring og evaluering av nettverka -”Skal du går fort, gå åleine. Skal du ha folk ___med deg må du gå sakte – og ha retning” Sogn regionråd

Også noko ”kjedeleg” arbeid Sogn regionråd Påmelding, avmelding, registrering, deltakarliste Usikker: deltaking, sjukdom, trafikk, kaos – kvifor gjer eg dette…? Likar folk programmet…? Søknad om midlar, rapportering for bruk av midlar Hjelp til introduksjon, ”toastmasterfunksjon”, organisering av sjølve dagen, gåver, nok mat og gjere alle til lags Etterarbeid med utsending av materiale, info på nettside/ wikispaces

Konklusjon: Dei kloke grepa Data…informasjon…kunnskap….klokskap Sett av tid til leiing og utviklingsarbeid Ikkje fokus på ressursar – men visjonar og konkrete mål Grepa/ områda i ”Kaupangerkoden” Bruk verktøy (ståstadsanalyse, utv.plan) Bygg relasjon – med fokus på mål Prosesshjulet (Julusmoen 1991) Utvikling gjennom små steg – 5% Sogn regionråd