Tverrfaglig samarbeid Samarbeid der ulike yrkesgrupper arbeider sammen mot et felles mål Med ulik kompetanse kan de utfylle hverandre for å dekke brukerens.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjon fra Diabetes fotteamet
Advertisements

Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø
 Samarbeidsavtalen med Moss kommune  Arbeidet med Scene 2 (Parkteateret)  Tilsetting av administrativ/daglig leder  Hjemmeside for MOM.
Om barn og unges mulighet for medvirkning
Nett-basert-individuell plan SamPro
Tolkning og analyse Sigrun Eckhoff rev jan 2009.
Organisering av sentralt Service- og forvaltningsteam
Pasientens bekymringer og hvordan hjelpe?
Hva nå? veien videre til gode og forsvarlig tjenester  Frafall blant annet som følge organisering av behandlings prosessen og rusepisoder underveis i.
BrukerPlan - Folkehelse Forskningsleder Sverre Nesvåg
Krav til pedagogisk bemanning
ANALYSE AV KVALITATIVE DATA
Veksthuset Molde. Veksthuset Molde Visjon: Mestre eget liv uten avhengighet av rusmidler Styret i Rusbehandling Midt-Norge HF TSB innenfor DPS’ene.
Veksthuset Molde. Veksthuset Molde Veksthuset Molde.
Religioner og livssyn i dag
Samhandling – palliativt team, Helse- Sunnmøre
Avdeling for sosionomutdanning
Budsjettdrøfting i bystyrekomite for oppvekst og utdanning 12. oktober.
1 WIKI Noen tanker rundt hva det er. 2 Vel Møtt til en spennende Dag! PROGRAM Hva er wiki - hvorfor? (intro – Roar) Utfasing av dagens vevtjener. Tilgang.
Nordnorsk Kompetansesenter-Rus
RLE Torsdag 29. august RELIGIONER OG LIVSSYN.
Skjema/Forms HTML II IT og læring 2/20 november 2001.
Tanker til den regionale samlingen for opplæringsprogrammet.
Pedagogisk fagsenter. Drøftingsteam
Hva er pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT)?
Prehospitalt Har anestesisykepleieren sin plass her?
Kommunenes rolle i den nye helsereformen Nils Fr. Wisløff rådmann i Drammen kommune og medlem i helsereformens ekspertgruppe.
Start lysbildefremvisning for å se veilederen
HVORFOR TRENGER VI FAGLIGE STANDARDER?. FORDI:  ALLE SOM BENYTTER PRODUKTER, TJENESTER, BEHANDLENDE TILBUD ETC. HAR FORVENTNINGER TIL PROFESJONALITETEN.
Prosjekt og Prosjekt Fokus på overganger Fra barnevernstiltak til voksentilværelse Målgruppe: Utsatt og sårbar ungdom – Ettervern –
Ressursutvikling NORSK - OLYMPIA. Mål Lærere i fellesfag og programfag skal få møte hverandre og presentere og videreutvikle ideer til tverrfaglige undervisningsopplegg.
Knut. H. Sørensen: Ungdoms bruk av dataspill, 10. jan Ungdoms bruk av online dataspill Knut H. Sørensen
Bakgrunn RISKBA prosjektet i Bydel Ullern
Samarbeidsrutiner vedrørende elever man er bekymret for.
Hvorfor SEPREP/FACT I BYDEL GAMLE OSLO Sundvolden
November 2003Sørlandet sykehus HF ”FELLES UTVIKLING” Et pilotprosjekt i kommunene Flekkefjord og Mandal
Overskrift her Tekst, figur, bilder etc.. Kommunens ansvar Helsestasjoner Skolehelsetjeneste Allmennlegetjenesten Pleie/omsorgstjeneste Miljørettet helsevern.
Kunsten å lykkes med innovasjon i kommunen… Flekkefjord legger stein på stein for å få etablert en innovasjonskultur i organisasjonen…
Tilganger i DIPS May Evensen leder Arb.gruppe Tilganger/DP Løsning IKT Rådgiver Avdeling for kliniske systemer.
Feilvalg ? Realistisk valg????. Hva ligger til grunn for valg ?? Foreldres påvirkning Rådgivers/ lærers påvirkning Samme linje som venner, kjæreste ol.
Fremtidens tjenester – et skapende blikk inn i glasskulen God samhandling barn og unge – Nettverk i Agder. Tirsdag 25. august 2015 Av Anders Johan W. Andersen.
Storting og regjering Vedtar lover og regler Setter i verk lover og gjennomfører politikken (departementene) Vedtar budsjetter og fordeler økonomiske ressurser.
Utviklingen av sosiale hjelpetiltak og helsetilbudene i Norge.
Studiebarometeret 2013 Regresjonsanalyser HiST-avdelinger Utført av Norfakta på oppdrag fra HiST Basert på rådata stilt til disposisjon av NOKUT.
Overskrift her Tekst, figur, bilder etc.. Fylkeskommunens ansvar Tannhelsetjenesten Hjelpemiddelsentraler Videregående skoler.
Samfunnsutviklingens konsekvenser for yrkesutøvelsen i helse- og sosialsektoren.
Sosial kompetanse Sosial: Forholdet mellom mennesker Kompetanse: Dyktighet.
Prosjekt vår 2016 Samlokalisering av allmennlegetjenester og kommunale helse- og omsorgstjenester Økt tjenestekvalitet?
VISJON   - hverdagsfellesskap hvor likeverd og raushet mellom mennesker gir gode mestringsopplevelser Foto: Peter Hamlin.
Etikk Læren om rett og galt.
Eiker videregående skole
Kort om implementering
Organisering av tjenestene
Livsstil og god helse Tekst, figur, bilder etc..
Kasusformulering i kognitiv rehabilitering
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Vennskap for 1. og 2. klasse.
Kjennetegn på dybdelæring B-Samarbeid
Kommunikasjon og relasjon i arbeid med ungdom
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Valgfaget design og redesign
Voldsforebyggende opplæring
Norsk Forening for Kognitiv Terapi
Lyrikk og poetisk språk
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
- hensikt, sjanger og sammenheng i tekst
Utskrift av presentasjonen:

Tverrfaglig samarbeid Samarbeid der ulike yrkesgrupper arbeider sammen mot et felles mål Med ulik kompetanse kan de utfylle hverandre for å dekke brukerens behov

Helhetlig samarbeid Når de ulike yrkesgruppene som deltar i tverrfaglig samarbeid, ikke bare tenker på sine spesielle oppgaver, men arbeider med tanke på brukerens helhetlige livssituasjon og ulike behov

Brukerens behov Tekst, figur, bilder etc.

Tverrfaglig samarbeid i helse- og sosialsektoren Tverrfaglige team utveksler informasjon og drøfter problem- stillinger som gjelder en pasient eller en bruker, slik at de kan gi best mulig behandling

Eksempel på tverrfaglig samarbeid i helse- og sosialsektoren

Tverrfaglig samarbeid i oppvekstsektoren I tverrfaglig samarbeid i oppvekstsektoren ser en barnets problemer i sammenheng og legger i fellesskap til rette for et helhetlig opplegg

Eksempel på tverrfaglig samarbeid i oppvekstsektoren Barn/ungdom Barne- og ungdoms- arbeider Allmennlærer Barneverns- pedagog PP-tjenesten Spesial- pedagog Førskolelærer