Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VISJON   - hverdagsfellesskap hvor likeverd og raushet mellom mennesker gir gode mestringsopplevelser Foto: Peter Hamlin.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VISJON   - hverdagsfellesskap hvor likeverd og raushet mellom mennesker gir gode mestringsopplevelser Foto: Peter Hamlin."— Utskrift av presentasjonen:

1 VISJON - hverdagsfellesskap hvor likeverd og raushet mellom mennesker gir gode mestringsopplevelser Foto: Peter Hamlin

2 Verdigrunnlag Hvor fellesskap skapes hver dag! Alle tas godt imot
Hvor fellesskap skapes hver dag! Alle tas godt imot Alle gis like muligheter - vi likebehandler ulikt Vi strekker oss litt lengre for hverandre, og for elevene våre og deler vår kompetanse, våre arbeidsoppgaver og ressurser

3 Skolens mandat Å ivareta fylkeskommunens plikt til å gi opplæring til pasienter i helseinstitusjon. Opl § 13-3a Nordlandssykehuset og Valnesfjord Helsesportsenter. Grunnskoleopplæring og videregående opplæring til barn og ungdom i psykiatrien, somatikken og ved habiliteringsopphold. Undervisningen er særskilt tilrettelagt, og foregår i små grupper og 1-1 Ca 450 elever gjennom året Ca 85% er innlagt i institusjon. Ca 15% mottar dagbehandling hos behandler som kan sidestilles med en innleggelse (skjønn).

4 Våre ansatte Rektor 100% 60% ledelse – 40% undervisning Avdelingsleder
BUPA 8,6 stillinger fordelt på 8 pedagoger og 1 miljøarbeider Kontorleder 100% It veileder, 20% systemoppfølging 60% ledelse, 40% pedagog Avdelingsleder – VOS KS leder – hele 4 stillinger fordelt på 4 pedagoger Rektor: 4,65 stillinger fordelt på 5 personer VHSS/Sentrum

5 Våre elever… Innlagte pasienter i BUPA, Somatikken og til Habilitering: Mobbeproblematikk Vanskelige familieforhold, overgrep, vold etc Alvorlige somatiske diagnoser som gir ulike former for «tilpasningsvansker» i skolen og nærmiljøet. Alvorlige somatiske diagnoser som gjør det vanskelig å møte på skole. Man mister undervisning Mangelfulle støttefunksjoner i hjemkommunen (Barnevern, PPT, etc) Stort skolefravær i grunnskole og/eller videregående skole. Hjemmeboende Pasienter i VOP: Mangler enkeltfag Mangler eksamen i fag, noen eller alle Har ikke videregående skole Underviser i fagene norsk, engelsk, historie, samfunnsfag, matematikk og naturfag. Ved behov gis det også undervisningstilbud i andre fag som ikke krever tilgang til verksted 4 spesialpedagoger/faglærere og avdelingsleder Plassmangel begrenser antallet elever. Inneværende år, 35 elever. Fra høsten elever

6 «Det var noen som ventet på meg
«Det var noen som ventet på meg. Det var noen som var i samme båt som meg. Uten dette skoletilbudet, hadde jeg ikke visst min arme råd» Anna 24 år

7 Undervisningsvurdering
1: Hjelpe eleven til styrket forståelse av elevrollen - Både på kort og lang sikt 2: Kvalitetssikre opplæringen vi gir - For eleven «her og nå» og fremover

8 Undervisningsvurderingens hensikt hos oss er å:
hjelpe eleven til refleksjon omkring egen opplæringssituasjon styrker elevens forståelse av medvirkningens betydning i opplæringen bidra til å utvikle/kvalitetssikre skolens undervisningspraksis

9 (FTS 070/2017 Orientering om Elev- og miljøtjenesten)
Kompetansedeling Hvordan kan vi (NFK) utnytte kompetansen ved «skolen ved Nordlandssykehuset»? (FTS 070/2017 Orientering om Elev- og miljøtjenesten)

10 Samhandling OT – Mellomåsen
Kontaktperson på hjemstedet. Tidlig og systematisk kontakt underveis i hele oppholdet her. Finne godt og hensiktsmessig tilbud lokalt. Basert på OT sin kompetanse om lokale muligheter, vår kompetanse på elevens funksjonsnivå. Oppfølging av elevens tilbud ved hjemkomst Utfordring: Kan OT koordinator bidra i forhold til elever i grunnskole på 9. og 10.trinn?

11 Takk for meg!


Laste ned ppt "VISJON   - hverdagsfellesskap hvor likeverd og raushet mellom mennesker gir gode mestringsopplevelser Foto: Peter Hamlin."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google