Smalhans - Logo. Navnet forplikter… Identitet er historiefortelling. De gode historiene vinner. En logo er ikke et frittstående symbol. Det er en del.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Advertisements

God Jul ? Du behøver ikke å vente til Jul….
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Bli en bedre fisker ! Av Ulf Skauli
Music: Nightengale Serenade
Fra ord til liv Mars 2011.
22 tips for den faglitterære forfatteren
Året var 1987, i en liten by med navn Sussex, ble et lite hus totalt til intetgjort. Alt ble kastet ut, inkludert en liten brun bamse... Den ble liggende.
Hvordan intervjue en forsker?
Etter jobb på fredag var jeg ganske trøtt…
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
SETT I SAMMENHENG MED ATFERD
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Mat, måltider og følelser
Kapittel 48 Elina møter en mann på fjellet.
44 Hector om skikk og bruk I Norge
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
23. MAI GRATULERER MED DAGEN, ULF!.
Kapittel 39 Samlivsformer.
Kapittel 42 Religioner i Norge.
Kapittel 10 På treningssenteret.
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
UTDANNING MODUL 1 Utdanningssystemet i Norge Barnehagen Verdigrunnlag
Vekst etter kriser. Bodø 13. juni Odd J. Eidner
Et møte med Gud og andre troende
En historie om folkediktning og eventyr
BARNAS BARNEVERN 2020.
Kapittel 43 Emilio forteller om tradisjoner
Kapittel 15 På litteraturgruppe
Livsstilsending - uke 5 -
Problemløsning.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Godt språk gjør lesing lettere. Bli kjent med bokstavene. Å lese og forstå det vi leser. Å skrive seg til lesing. Leksearbeid.
Kapittel 20 Å reise kollektivt Kjører du kollektivt?
Runar J. Liodden – prest i Modum Kristine Aksøy – seksjonsleder Kirkerådet Svend Klemmetsby – prost i Nordre Sunnmøre prosti.
Kapittel 34 Ernesto intervjuer en bussjåfør og en ekspeditrise Ernesto.
Bruk av livshistorie til personer med demens Astrid Håland april 2016.
Omsorg. Omsorg Alle mennesker er avhengig av omtanke og omsorg fra andre.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
«Det onde» 1. Vi opplever det onde Gjennom naturen 2.
En faktor i utvikling av teori om sinnet og sosial kompetanse
Markedsføring.
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
Informasjonssikkerhet i hverdagen
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
INNSAMLING TIL REDD BARNAS ARBEID
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Å leve med assistanse Denne bolken holdes av noen som selv lever med assistent i parforholdet. Ca 1time brukes på dette. Veldig fint med dialog mellom.
VEILEDNING Psykologisk førstehjelp, mellomtrinnet
Roller og forventninger
Roede-kurslederen på Facebook
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Nysgjerrighet Hva er du nysgjerrig på akkurat nå?
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Anita forteller (FORSIDE) om søndagsskolen og de sinte mennene.
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Mobbing og psykisk helse (Ungdomstrinnet)
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Kapittel 26 Å søke lån i banken
Leiligheten til Melissa og Petter
Sinne Film:
Trivsel og godt arbeidsmiljø for elevene på skolen
Foreldremøte 8. trinn Midtstuen skole 6.mars 2019
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
Lær mer – vis din støtte til alle som er berørt av demens
Samtidig som akademisk skriveuke på UV 8.april
Utskrift av presentasjonen:

Smalhans - Logo

Navnet forplikter… Identitet er historiefortelling. De gode historiene vinner. En logo er ikke et frittstående symbol. Det er en del av helheten. Smalhans er et navn som er rikt på historiepotensiale. Vi har muligheten til å spisse, justere, forsterke og fortelle historien.

Historien Vi kan ikke lenger fortsette som før. Alt kan ikke være nytt hele tiden. Vi kan ikke kaste av hjertets lyst. Valgene våre har konsekvenser. Uendelige valgmulighetene har også skapt en lengsel etter det enkle men gode livet. Samtidig har verden krympet, og vi ser at rikdom ikke er noen selvfølge. Det gjør oss mer ydmyke. Mer takknemlige for det vi har. Folk begynner å velge annerledes. De velger fornuftigere. De velger å bo billig, men leve godt. De velger å fornye seg med det som er gammelt. De velger å finne sjel og sjarm i gamle ting og idéer. Flere velger å tjene mindre for å nyte mer tid, så får heller luksusen utebli. Vi kan ha det godt på en måte som er bedre for oss. Bedre for andre. For verden. Det er det Smalhans handler om. Smalhans markerer en ærligere form for framskritt. En klokere måte å ha det godt på. Smalhans er oppsummeringen av trenden som handler om riktig livskvalitet. Ikke den dyreste, den mest eksotiske, eller den mest polerte. Men den riktigste.

Hva kan gjøre Smalhans unikt? God og rimelig mat Ekstremt gode råvarer som er rimelige! Ofte økologisk, kortreist eller rettferdig, selvsagt. Kaffe fra to gutter i en lokal garasje, og naken vin, fullstendig uten tilsetninger. Vi lager til og med flere råvarer selv. Kjøkkenet har fokus på utnyttelse av råvaren. Vi gir heller bort mat enn å kaste den, noe selgere av =Oslo/fattighuset kan nyte godt av hos oss. Og har du mat igjen på tallerkenen får du alltid doggy-bag. Du må faktisk be om å IKKE få det. Vi vil være et sted for alle, uansett hvor mye penger du har å bruke. Derfor har vi mange prisklasser (merket i menyen), klippekort på de rimeligste rettene og trekker ukentlig ut "kveldens Smalhans" som får måltidet gratis! Spiser du ofte hos oss blir det enda rimeligere. Velger du fra grønn meny garanterer vi at du kan spise hver dag hele uka for under 700 kroner!

Hva kan gjøre Smalhans unikt? Sosialt De beste tingene i livet er gratis. Tid med venner og familie for eksempel. Derfor legger vi opp til det vi kaller sosial mat; mat som kan deles og settes sammen som man vil. Riktig mat til riktig tid. Mat som passer til hver enkelts mage og lommebok. Du må ikke kjøpe noe for å sitte hos oss. Aviser og blader leser du gratis, og vi har null dresscode. Du kan også betale det du syns maten er verdt! Vi visker ut klasseskillene i bransjen. En kokk kan også servere hvis servitøren er opptatt. Det finnes ikke noe "mitt og ditt bord". Her gjør alle en innsats der de ser det trenges. Har folk det morsommere nå enn før? Vi tror ikke det! Vi har fått utgamle og grisekule bøker og brettspill fra vi var barn, eller fra før vi var født! Kom og prøv! Husker du "mil"? Lokalene våre er innredet med både nye og gamle ting, hjemmelagede ting, LP-plater vi har fått, lys fra en nedlagt togstasjon og bord som venner har laget. Har du noe du vil gi bort, så tar vi gjerne imot! Også videre! :)

Utgangspunktet for logoen Sosial mat, venner, prat, deling og hygge Godt, men til nøkterne priser Gjenbruk, kreativitet og litt nostalgi

Snakkebobla Et ikon for dialog, samtale, hygge, det sosiale Et sted å være sammen med venner og familie Et sted å snakke på, et sted å snakke om Også et place-ikon: Deling, sjekke inn, et sted å legge merke til, et sted å fortelle at du besøker, et sted å merke seg på kartet Bruk det sosiale aktivt, gjerne som motto og i andre sammenhenger ("Snakk om…")

Skjeer på en tallerken God mat, rimelig mat (suppe-assosiasjon) og det er selvfølgelig to av dem, fordi det er sosialt Formen er en leken kombinasjon som signaliserer oppfinnsomhet, løsningsorientering og sans for humor Skjeer på linje: Nøyaktig, ryddig, effektivt, profesjonelt, prestasjonsvillig Samarbeid, flyt, arbeidsdeling

Typografi Høy og smal, forsterker navnet (Binner Gothic) Tiltalende retro-nostalgisk, diners, vintage film, emosjonell kobling til opplevelse og underholdning Speilvendt S: Signaliserer litt utenfor boksen, litt rart og spennende, litt Smalhans. Minner om vindustekster, gjennomsiktighet, man ser navnet både fra innsida og utsida, man vil innenfor Hvis undertekst brukes: Upretensiøs og håndskrevet. Her skribler vi det vi kommer på. (Støttes av papirbakgrunner)

Formen Ren, enkel og moderne minimalistisk Dette er et godt, men ikke et dyrt spisested Her overstyler de ikke råvarene Unikt: Langt fra andres uttrykk i samme bransje Tydelig, bruksvennlig, umiddelbart gjenkjennelig Sterkt og ikonisk: Et spisested som VIL noe. Har kultpotensiale, spesielt hvis dere tar historien om "sosial mat" alvorlig. Farger: Brunt treverk og teglstein. Varmt, imøtekommende, inkluderende, lidenskap, matlyst, handlekraft, liberalistisme

Bruksmuligheter Gode logoer skal kunne tas inn i virkeligheten Konstruert for å være rik på bruksmuligheter: Bytte elementer i S, bruke i menyer, viner, bilder, stempler, forklær... Dekke på med bestikket slik som på logoen, trykk på tallerkener, snakkeboble til bordet som pratet mest osv.