Bilde inn Visjon, forretningsidé og overordnede mål og strategier.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.
Forretningsideer & Markedsanalyser
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Planlegging og strategi
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Kapittel 3: Forretningsplanen Del 1 Læreplanmål Utforme mål og visjoner for en virksomhet Utarbeide en forretningsplan Entreprenørskap og bedriftsutvikling.
AMAZONAS. Kart over Amazonas. Amazonas er ei elv i Sør-Amerika. Den er verdens største elv regnet etter nedslagsfelt og vannmengde, med en middelvannføring.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Internasjonal engelsk Verdens mest brukte språk. Verdens mest brukte språk. Gode engelskkunnskaper åpner nye muligheter, gjør livet lettere og gir selvtillitt!
Meg selv 45 år, gift 2 barn 16 år på landslaget i alpint Verdensmester i SL år i TV Norge 3 år med Kraftinor.
Aksjonsdag Libanon 27.oktober! (Jessheimelevenes OD) Til inntekt for palestinske flyktninger i Libanon.
1 - ditt springbrett til innovasjon. Skattepliktige til Norge kan søke Behøver ikke å være i skatteposisjon For alle næringer og selskapsformer Bedriften.
Foreldremøte SFO høsten 2015 Onsdag den 2.september 2015.
M&L2 Kap. 7, del 1 Prisstrategier Oslo, januar 2010.
Miljøsertifisering Hvor står NØK NØK produserer og leverer bare miljøvennlig energi! Vi har internt høy fokus på HMS Kraftbransjen var (er) av enkelte.
Olje som verdens blod. Olje i internasjonal politikk 95 prosent av all transport med fly, båter og biler er basert på drivstoff fra olje. Derfor er nesten.
DEN HAAG AV MUNA. DEN HAAG er den tredje største byen i Nederland, etter Amsterdam og Rotterdam. Befolkingen i Den Haag er ca innbyggere.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Konkurrent- analyse Oslo, sept 2010.
BUØY SKOLE Lærelyst, vekst og glede. Vår visjon: Lærelyst, vekst og glede  Buøy skole år: 1-7 skole,160 elever og 30 ansatte  Opplæringsloven, læreplanen.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010.
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Bærekraftig utvikling Viktige prinsipper for handling (fra Nasjonalbudsjettet): – Rettferdig fordeling (nåværende og fremtidige generasjoner) – Internasjonal.
Elektrisitet. Hva er elektrisitet? Det er ikke lett å forklare hva elektrisitet er.  Vi ser den ikke fordi at den er usynlig  Vi lukter den ikke og.
Enorme forskjeller BNP og HDI BNP måler produksjonen i samfunnet, og ikke hvor bra befolkningen har det (selv om det er en sammenheng mellom BNP og velferd).
Logg Aioli ØYSTEIN & PETTER - 2KSA - PRAKSIS - AIOLI - INDIVIDUELT - OPPSKRIFT.
Presentasjonsmal Norinnova Technology Transfer AS.
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Digitalisering og finansnæringen
Årets norske Leanvirksomhet
Kapittel 4: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Til deg som skal holde denne presentasjonen: I 2017 markerer kirkene i Norge at det er 500 år siden reformasjonen, og de har valgt Fasteaksjonen som sitt.
Håndtere endringer i organisasjonen
Leverandørutvikling i sjømatnæringen
UTDANNINGSVALG 10. KLASSE
[Produktnavn] Markedsføringsplan
1. søndag i advent Vi tenner det første lyset for
1: Logo og foto Drammen Symfoniorkester har siden 1919 fremført opera, ballett, symfonier og solistkonserter med den samme originale besetningen som musikken.
LOfavør – landets beste fordelsprogram
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Bertel O. Steen – Dialogkonferanse Ruter –
(Selskapsnavn) Markedsplan
Verktøy for leverandørkategorisering
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Presentasjon for virksomhetens ledelse
Segmentering og posisjonering
HVA GJØR KIRKENS NØDHJELP?
Årets norske Leanvirksomhet
Topp Tre Snekkerverksted as
Distribusjon av musikk over bluetooth
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Lokal brukerundersøkelse 2015 NAV-kontorer i Hordaland
Prosjekt «Digitale læringsmidleR»
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Formål Posisjon BÆKKELAGETS SPORTSKLUB VI SKAL SKAPE SAMFUNNETS
Formål: Selskapets virksomhet er å eie og forvalte fast eiendom
Årets norske Leanvirksomhet
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Det 41. bergenske petroleumsrettssymposium
Salgsopplæring Presentert av [Navn].
Årets norske Leanvirksomhet
Linda Martin Viseadministrerende direktør Salg
Årets norske Leanvirksomhet
Velkommen til foreldremøte
RASKESTE VEI FRA TALE TIL TEKST!
Årets norske Leanvirksomhet
Undertittel (type produkt)
Utskrift av presentasjonen:

Bilde inn Visjon, forretningsidé og overordnede mål og strategier

Forretningsideens innhold Hvilke? Behov for transport Hva? Flyreise Hvem? Fritidsreisene Hvorfor? Vi er billigst Hvordan? Være mer effektive enn konkurrenten

Visjon Our vision is to deliver the best Internet experience on any device on all major platforms. Opera Software

Andre visjoner Kirkens Bymisjons visjon er at menneskene i byen erfarer respekt, rettferdighet og omsorg

Målhierarki Markedsmål Mål for produkt Mål for pris Mål for distribusjon Mål for markeds- komm. Mål for ikke- personlig komm. Mål for personlig salg

Overordnede strategier Konkurransestrategier Vekststrategier Integrasjon

Verdens mest berømte utfordrer

Konkurransestrategier MarkedslederstrategiMarkedsutfordrerstrategiMarkedsfølgerstrategi Nisjestrategi

Rønning Treski er Norges eneste treskifabrikk og en typisk nisjebedrift. Den henvender seg til et lite segment, som ønsker noe helt spesielt.

Vekststrategier MarkedsinntrengningMarkedsutviklingProduktutvikling Diversifikasjon

Ekspansjonsmatrisen Markedsinntrengning (eksisterende produkter på eksisterende markeder) Produktutvikling (nye produkter på eksisterende markeder) Markedsutvikling (eksisterende produkter på nye markeder) Diversifikasjon (nye produkter på nye markeder)

Eksempler på produktutvikling Mobiltelefonen: I starten var dette et rent kommunikasjonsverktøy, men mobilen har nå en rekke andre anvendelsesmuligheter (jf. iPhone). PC-en: I begynnelsen var PC-ene stasjonære, men så kom laptop, notebook og flere andre varianter. El-assistert sykkel: DBS har lansert sykkel med elektrisk hjelpekraft, et eksempel på produktutvikling.

Eksempler på markedsutvikling Joggeskoen: Opprinnelig var dette en sko for joggere og idrettsutøvere, men etter hvert ble den en fritidssko som brukes av nær sagt alle, ikke bare de som driver med idrett. Skistaven: Bruk av turstaver (powerwalk) er blitt populært. Det er et eksempel å at skistaven kan brukes til noe mer enn bare til skigåing. Pilotbrillen: Opprinnelig ble denne brillen laget for jagerflypiloter (av Ray Ban i 1936), men den har siden erobret hele forbrukermarkedet.

Eksempler på diversifikasjon Yamaha: startet med musikkinstrumenter, men utvidet med motorsykler og diverse kjøretøyer, båter, elektronikk og datamaskiner Norwegian: kjernevirksomheten er flytransport, men selskapet har også startet bankvirksomhet LG (Lucky/GoldStar): startet med elektronikk, telecom og kjemiske produkter, men produserer også vaskemidler, tannkrem osv. Bertel O. Steen: en av Norges største bilimportører, som har utvidet driften til også å omfatte fottøy, båter, landbruksmaskiner og eiendom. Amazon: startet som nettbokhandel, men nå omfatter virksomheten alt mulig i tillegg – musikk, video, elektronikk, kjøkken- og hageutstyr, leker, sportsartikler og helse- og skjønnhetsprodukter