maxits murhuskampanje

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Selger du akademiske lisenser fra Microsoft? Er du sertifisert AER? Har du den nødvendige kompetansen for å.
Trebåt for alle.
Leiepriser for hybler og leiligheter halvår 2013
Kunden som med-designer
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Sommervikar i Blend.
Utnytt flere muligheter på web Fokuser på det kreative
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
Presentasjon for Byggevareindustrien
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Det er ikke lenger størrelsen det kommer an på!
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
12. Oppsummering.
Salgsteknikker & Sosial media
Brann som grunnlag for design
Gruppe 4, Tre i bygg, bygg i tre Arnstein Stamnes, bygg
Samhandlingsreformens utfordringer og muligheter
Veg og Transportavdelinga. Hvorfor prøve nye kontraktsformer •Kritikk fra Riksrevisjon. •Under 3 tilbydere i snitt pr kontrakt. •Store prisøkninger -
Dokumentasjon i ht Plan- og bygningsloven Forelesning Høgskolelektor Fred Johansen.
Utarbeidet av Hilde Waage,
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Tvisten Holm – Tak Tekk Partene: Byggherre Holm
Forretningsideer & Markedsanalyser
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
NABin fagmøte 2005 Hvordan velge riktig bindemiddel? Oslo 11. oktober 2005.
Nytteverdien av en miljøsaneringsbeskrivelse
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Dokumentasjon i ht Plan- og bygningsloven Forelesning Høgskolelektor Fred Johansen.
Gode historier til media - tilretteleggernes rolle AB-konferanse Drammen 2007 Informasjonssjef Per Christian Langset.
Hvorfor Fellesforbundet er opptatt av produktiviteten i byggebransjen. Halvor Langseth forbundssekretær Fokus på PRODUKTIVITETEN I BYGGEBRANSJEN Konferanse.
1 Regjeringens politikk vedr. situasjonen i byggenæringen generelt og tiltak for å få ned byggekostnadene spesielt Statssekretær Inge Bartnes 26. april.
Firmapresentasjon.
Hvordan opplever brukeren den elektroniske søknaden.
Byggekostnadsprogrammet
Lavere byggekostnader og bedre bygg! Siri Legernes Adm.dir. i RIF
ALEPH brukermøte 2007 Status fra ALEPH Plus Team.
Trender innen sjøtransport kontra landtransport
Asak Miljøstein AS.
Skolelederundersøkelsen 2008 Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen.
Nye ishaller - status. Ishockey er en regional idrett i Norge..og anleggsmangel er vår fremste begrensning INNLEDNING  Vi må ha mer istid  Vi må ha.
Spørsmål til diskusjon Hvordan kan vi påvirke holdningene i alle ledd -Se til England? -Den gode samtalen? -Annet.
Så hva skal man gjøre?.
Prosjektavslutning og sluttrapport
Forretningsutvikling i team Hvorfor kan studenter utvikle verdens beste forretningidéer? Sveinung Susort.
Erfaringssamling Forskningsbasert Kompetansemegling Planlegging av bedriftsbesøk Erfaringer fra TEFT v/Kjell Molven RF - Rogalandsforskning.
Fra forskning til forretning Oslo, 13. Mai 2003 Perler for svin eller gråstein til gull Jo Klaveness Professor i farmasi Innhold: Dagens situasjon Viktige.
Vis hvordan dere har tenkt. Dette er viktigere enn selve faktaene… Forside.
K10 samarbeid IKT Møte med programkomiteen for ASSS 10. juni 2010.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
© Olav Torvund - INSTITUTT FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Rettigheter til programmer Informasjonsrett.
Øving 2 – Markedsplanen I
MARKEDSANALYSE Målsetninger Segmentering av kunder Konkurrentanalyse
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.
Felles Identitet Gjennom Merkevare & Omdømme Bodø, 13. sep 2012 Kjetil Aukland BI Kristiansand.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Ove Guttormsen| NHO Anskaffelseskonferanse | Oslo 11.mai 2016 – EN LANDSFORENING I NHO Innovative offentlige anskaffelsers betydning for omstillingsarbeidet.
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
MODUM – SIGDAL - KRØDSHERAD Turistnæringen i Midt Buskerud Diskusjonsgrunnlag som innledning til en ny reiselivsatsing !
Markedsføring.
Bygg 21 Digitalisering av byggebransjen Rapport
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Selge et produkt eller en tjeneste
Utskrift av presentasjonen:

maxits murhuskampanje Frank Haugen Markedsdirektør Prosjektsalg maxit a.s

Maxit as Maxit as heleid datterselskap av Heidelberg cement. Ansatte ca 300 årsverk. Omsetning 2006, 1 milliard. Sertifiserte innenfor NS EN ISO 9001 og 14001. Vi produserer produkter, men selger løsninger og konsepter. Største konkurrent er tradisjonelle løsninger innenfor tre, stål og plateløsninger. Maxit as strategi, påvirke sluttbruker og premissettere til å velge våre løsninger. Preaksepterte løsninger. 3 dje parts godkjenninger av konseptene.

LWA (løs leca) Blokk, byggeplank, pipe Mørtel Lager TROMSØ TOVIK BODØ STJØRDAL TRONDHEIM VESTNES FRANZEFOSS BERGEN LILLESTRØM RÆLINGEN SKI SANDNES DRAMMEN BORGE TØNSBERG KRISTIANSAND ARENDAL PORSGRUNN

maxit konsepter KONSEPT Funksjonsansvar/ opplæring. Veiledning/Rådgivning Sertifiserte maxit entreprenører Spesielle kvalitetskontroll system/program. Signerte dokumenter presentert til hovedentreprenør, byggherre, eier Spesifikasjoner/Tester/Dokumentasjon Maskineri/Logistikk System System System System System KONSEPT: Serpotherm Serpomin Maxit Fiberpuss Isolasjonsplater Min ull plater Alle kritiske system komponenter er solgt av maxit. Noen produsert selv andre omsatt Prod. 1 Prod. 2 Prod. 4 Prod. 4

Fokusområder for Marked prosjektsalg Livsløpsfokus Boligdokumentasjon Drifts- og vedlikeholds-kostnader Opplæring/informasjon Drivere Antall klager på nye boliger til forbrukerrådet redusert med 25% Spørreundersøkelser Bedre kundekompetanse Målindikatorer Måleverktøy Standardisering basert på beste praksis Produkt/Prosess/ Industrialisering Planlegging Økt produktivitet Byggfeil redusert med 50% Produktivitet økt med 10%, IFC kreves av flergangsbyggherrer Drivere Målindikatorer Bedre ledelse og ansvarliggjøring i alle ledd Bevisstgjøring Mangfold Læring Innovasjon og endringskompetanse Konflikter/tvister redusert med 30% Kvinnelige ledere økt med 30% Drivere Målindikatorer

Tegninger på www.maxit.no Oppdaterte maxit tegninger Målet er å dekke maxits viktigste og vanligste løsninger! Noe oppdatering gjenstår! Produktsjef følger opp sammen med Morten & Co

Ferdig beskrevne løsninger etter oppdatert Norsk Standard 3420 NS3420 på www.maxit.no Ferdig beskrevne løsninger etter oppdatert Norsk Standard 3420 Målet er å dekke våre viktigste og vanligste løsninger! Noe oppdatering gjenstår før de siste løsningene ligger på nett!

Eksempel: Leca brannvegger

Teknisk avd: Prosjekthjelp på enebolig Oslo? Oslo 2. mai ’06 Murer: Ukjent Produkt: BMC Prosjekthjelp: Neppe utført

Teknisk avd: Prosjekthjelp på Enebolig Bygdøy

Teknisk avd. Prosjekthjelp på Engersand Havn

Prosjektleveranser generelt Hva kan maxit levere til slike prosjekter? Løsleca i grunnen, gulv på grunn, tilbakefylling Leca blokker i kjellere/boder/brannvegger/u-etg. K-blokk i heis. Lydvegger. Leca i fasader. maxit floor gulvavretting med lydløsninger, design gulv og vannbåren varme/Comfort floor Lim&fug – særlig Deitermann Multiboard! maxit fasadesystemer – med unntak av luftet løsning Leca piper til toppleilighetene der hvor de har peis Leca byggeplank til ≤ 4 etg prosjekter og rehab! Vi leverer til entreprenøren eller håndverkerfirma.

Murhuskampanjen 2006 TV-reklame Web-annonsering Kataloger Webside Oppfølging

Årelang erfaring med murhus Flaskehalsen: Mangel på tilbud og utførende Knapt tilstede på ”ferdighusmarkedet” Ingen som kan bygge dem

Hjelp! Murhus ønskes!

reklamefilm

”Hei, jeg så reklamefilmen deres for murhus. Den var fin ”Hei, jeg så reklamefilmen deres for murhus. Den var fin. Jeg vil ha et sånt hus, jeg…”

Reklame, oppfølging, kundehåndtering og salg Forbedringspotensiale Kan gjentas Mer effektiv håndtering med Vega Automatisering Ressursbruk Outsourcing Profesjonalisering Synliggjøring Reklame skaper oppmerksomhet Katalogbestillinger Oppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg

Noen poenger fra markedsundersøkelse vår 2005 Dersom du skulle bygge enebolig i dag, hva slags materiale ville du foretrukket å benytte over grunnmuren? STØRRE INTERESSE FOR MUR ENN FOR TRE Mur 3,72 *) – Tre 3,35 *) *) 1= i svært liten grad, 5= i svært stor grad

Trehus og murhus har signifikante forskjeller Skille seg ut

Murhuskundens profil Utdannelse Høy Lav Geografi By Land Inntekt Alder Ung Gammel Internasjonal innstilling = den innovative konsumentens profil Først med det siste

Innovativt konsum Nesten alle produktnyheter starter i en slik gruppe, og sprer seg til resten av befolkningen Mobiltelefoner Storbyferie Hjemme-PC Flatskjerm-TV Caffe latte De første som kjøper murhus, og utfordrer ”vanlige folks” smak med annerledes materialvalg og annerledes arkitektur Men folk flest kommer etter. Det er slik et samfunn tar til seg nyheter innen forbruk.

Assosiasjoner murhus Vedlikeholdsvennlig Brannsikkerhet Lyd- og varmeisolasjon Dyrere enn trehus Økonomisk på sikt Utenlandske Store, flotte, eksklusive Estetiske kvaliteter I tiden Individualisme Murhus har unike emosjonelle egenskaper

Revidert reklamefilm 45 sekunder

Nye murhus fra våre samarbeidspartnere Nyheter alltid positivt ”Unnskyldning” for ny henvendelse til 2005-respondenter 5 hus fra Murgaardhus 5 hus fra Håndverksmur

Webannonsering NR1 Samkjøringen 44 lokale nettaviser 500.000 unike brukere Mediasite Nett 22 nettaviser 600 000 unike brukere Dagbladet.no og DB Magasinet Ledende webside, nedslagsfelt hele landet Forbruker.no Aftenpostens forbrukersatsning Skreddersydd innhold for bl.a. bolig Dinside.no Landets mest profilerte forbrukernettsted Samarbeid med TV2. Til vurdering: Byggrelaterte sider/ portaler Google sponset link

Internett - vårt aller viktigste medium: 431.984 besøkende på maxit.no i 2005 171.506 besøkende på leca.no i 2005

Web-respons leca.no 6.500 katalog-bestillinger i 2005

Reviderte websider

Kampanjerespons etter 81 dager 2006 Katalogbestillinger 3.851 Nettbesøk 82.442 2005 Katalogbestillinger 4.940 Nettbesøk 63.074 Katalogbestillinger – 22% 1.089 personer Nettbesøk 82.442 + 31% 19.368 personer

Utsendelse 10 nye typehus i Leca 21 Typehus i Leca Brev – tre varianter Konvolutt Pakkes og utsendes som i 2005

Oppfølging Segmentere kundepotensialene før distriktssjefene følger opp Kun ”hete” kunder skal ha personlig oppfølging Øvrige kunder skal identifiseres mht seriøsitet, byggetid etc og holdes ”varme”

Million Handshakes – et nytt oppfølgingssystem Databasert oppfølgings- og kundebehandlingsprogram Kampanjehåndtering Segmentering Kundedialog Hånd i hånd med Vega, salgsapparatets kundeoppfølgingsprogram

Segmentering av kunder Identifisere kundens seriøsitet, potensiale, byggetid etc. Hete kunder overføres til Vega for videre bearbeiding/ personlig salg Responsprogram for å holde fremtidige kunder ”varme” Jevnlige analyser for å identifisere endring i kjøpssannsynlighet (fra lunken til het) Håndteres av HK/ Support Kun brennhete kunder 1-til-1 dialog salgsapparat – kunde Konkrete prosjekter (prosjektmodul) Håndteres av salgsapparatet

Starten på en kundedialog Hete kunder: Byggeplaner 2006-7 Har tomt eller Er tomtesøkende 19,3% er hete http://www.leca.no/?aid=9043772

Dialog 2

X = hete kunder

X = hete kunder

X = hete kunder

Kun for hete kunder

Statistikker og markedsanalyse Responsdata Antall respondenter etc

Alle hete kunder kommer opp i oppgavelinjen i Vega til den kundeansvarlige Der blir den til kunden er blitt fulgt opp Svarskjemaet fra foregående slide ligger på kunden

Påstander om murhus. Hvor enig er du? + Vedlikehold + Brann + Design

Hvor viktig er følgende forhold for deg ved valg av hustype? Vedlikehold Brann Helse Sopp,mugg,råte El-utgifter

Informasjon på personnivå om hete kunder

Utgangspunkt for skreddersydd dialog Tid Kampanje Bygging Beslutning De ikke-hete skal følges opp over tid til de blir hete Markedsundersøkelsen er et glimrende utgangspunkt, fordi vi vet hva de er opptatt av Hvis de er opptatt av vedlikehold, kan vi underbygge dette argumentet Hvis de er interessert i moderne arkitektur, kan vi sende dem moderne referanseprosjekter Er kostnader viktigst, kan vi argumentere for livsløpskostnader Etc.

Oppsummering TV-reklame Webannonsering Effektiv håndtering med Vega Million Handshakes og Vega Effektiv ressursbruk Profesjonalisering Synliggjøring Reklame skaper oppmerksomhet Katalogbestillinger Oppfølging -tlf -mail -møter Konkret prosjektoppfølging/ salg

Hvem skal sette opp husene?