Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Øving 2 – Markedsplanen I

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Øving 2 – Markedsplanen I"— Utskrift av presentasjonen:

2 Øving 2 – Markedsplanen I
Agenda Presentasjon/diskusjon av hjemmeleksen i grupper Drøfting av aktuelle problemstillinger i plenum Ny hjemmeoppgave

3 Gruppearbeid – tre og tre (to)
Ett kvarter per person ( min?) Presentasjon – diskusjon Viktige spørsmål: Presenter ideen på 30 sekunder.. Hva har vedkommende funnet ut om marked og konkurrenter? Høres valg av målmarked fornuftig ut? Hva slags fremgangsmåte er brukt? Hvilke problemer står vedkommende ovenfor? Hvordan kan disse løses? Kort og presist, bruk tiden fornuftig!

4 Planlagt hjemmeoppgave til 28. september – OBS: Utsatt
Planlagt hjemmeoppgave til 28. september – OBS: Utsatt!!!!! Se neste foil for ny oppgave!!!!! Les kapittel 3.4 i VC – Markedsplanen TBH skal forelese litt om markedsanalyse lørdag 24.09! Begynn arbeidet med å utforme en markedsstrategi Lag en Powerpoint-presentasjon om de 4 P’ene i ditt prosjekt Produkt (ref. forelesning lørdag 24.09) Pris (ref. forelesning lørdag 24.09) Plass (hvordan selge) Promotion (markedskommunikasjon/markedsføring)

5 Ny hjemmeoppgave til 28. september
SKRIV kapittel 2 i forretningsplanen (Forretningsideen) Bruk gjerne kap.2 og 3.2 i VC som mal (i kap.3.2 konsentrerer du deg om innledningen og det siste avsnittet ”Presenter din forretningsidé”, ikke bry deg så mye om beskyttelse av ideen ennå). Se etter at du har besvart alle spørsmålene fra Tor Borgar (se neste foil) Der du ikke vet hva du skal skrive så skriver du nettopp det: ”ikke klart” Send kapittelet ditt (word eller pdf) til meg, innen onsdag 28. september kl Det blir mye lettere for meg å gi tilbakemeldinger på hver enkelt idé dersom jeg kan forberede meg, det er derfor jeg vil ha det skriftlig. Slik blir dere også tvunget til å konkretisere 

6 Viktige spørsmål dere må kunne besvare
Hva er ditt produkt? Hva ønsker du å selge? Hvilket behov skal produktet ditt dekke? Hva er unikt med ditt produkt? Hvorfor skal man kjøpe fra deg/dere? Hvem vil være kundene til ditt produkt? Prøv å identifisere type kunde (private vs. offentlige kunder, enkeltpersoner vs. organisasjoner) Hvem er din drømmekunde? Navngi en spesifikk kunde


Laste ned ppt "Øving 2 – Markedsplanen I"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google