Prosjekt INF5720 Vikingskipshuset Høsten 2004. vikingskipshusetvikingskipshuset 2004.11.12 INF5720 - Vikingskipshuset 2 Deltakere Ingvild Hardeng Geir.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
Advertisements

HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Masteroppgave Masteroppgave i helsevitenskap UIS nov 2012
Konferanse om systemer for samlingsforvaltning
Fremmedspråk for fremtiden Dagsseminar for rådgivere Fremmedspråksenteret, Denne presentasjonen er eit utdrag frå.
MySaemienSijte- en lek med arkitekturformer i SketchUp
STRYKEBRETTCOVER OG STATIV
Pilotprosjektet så langt
Levanger kommune rådmannen Dialogseminar Åre 15. – Rådmannen Ola Stene - Status og hovedutfordringer 1 Status og hovedutfordringer pr 16. februar.
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Fra geometriske former til abstrakt design
Prosjektarbeid som arbeidsmetode
Forside/oversikt Her kan du sette inn et bilde som illustrerer
Norske museers omdømme
Hva er aktivitet og deltakelse?
Månedsevaluering Juni I mai og Juni har barna vært på tur til gimle museum. De har kjørt buss, og for noen var det en ny opplevelse. De så mange forskjellige.
Dokumentasjon av en prosess
Arbeidskrav 5. A.C. Fuglesang
Jeg vil bo hjemme så lenge jeg kan! Et besøk i fru Paulsens leilighet
Vi dro til Sverige med store forhåpninger – ikke bare forhåpninger om det å få kunnskap om det vi skulle gjøre på skolen, men også det å få være litt.
Siv.agr. Dag Åsmund Bilstad1 Evaluering – en oppsummering Tilbakemelding fra en del av mottakerne av næringsfondmidler fra Nore og Uvdal kommune
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Lek og læring er sterkt knyttet sammen med barnehagepedagogikken
INF 295 Forelesning 15 - kap 9 Grafer Hans Fr. Nordhaug (Ola Bø)
Laget av: Mathilde, Frida og Niki
Velkommen til Technorama Det Sveitsiske vitenskapssenteret.
CASE VÅRE ELEVER: Umotiverte elever Dårlige lese- og skriveferdigheter
FRA MÅLSTYRING TIL PROFESJONELT ANSVAR
Flash og ActionScript - eksempler og oppgaver
Teknologisk påvirkning av barns oppvekst
SAMSPILL I KREATIVE PROSESSER
Borre ungdomsskole
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
FADDERBEDRIFT EN ORDNING SOM GJØR AT ELEVER BLIR KJENT MED EN BEDRIFT OG EN FADDER GJENNOM LÆRINGSOPPDRAG.
Mari Therese Monsø, Jørgen Tronstad, Kim Åge Ditlefsen
Valgfag på Kastellet skole
MUSEUM OG MOBIL INF5261 – Utvikling av Mobile Infomasjonssystemer.
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Trådløs kulturby Andy Pham Damir Nedic Amund Letrud Ruben Vijayaroopan Sivarajah Espen Olsen.
Mobility in Collaboration Christian Heath & Paul Luff 1998.
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
CybStickers The beginning of a new era?. Gruppen Christian Syvertsen Christian Syvertsen Geir Maurud Geir Maurud Gro Sandvik Gro Sandvik Rune Hoel Rune.
Teknologi. Simulator oversikt Nettverk Kontroll- systemer Subsea Muligheter for egenproduserte kontrollsystemer for Fugro-verdenen Større mulighet.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
TIDE Knowledge is only as good as its intelligent application Schmoker, 2006 Kunnskap er bare så god som mottakerens evne til å bearbeide den.
Å skrive tale. Å skrive en tale I den klassiske retorikken delte man opp taleskrivningsprosessen i fem faser: inventio, dispositio, eloqutio, memoria.
Å skrive tale. Å skrive en tale Inventio Dispositio Eloqutio, Memoria Actio.
Majavatn Camping & Opplevelser introduserer Fritidstunet! En helårs basert virksomhet, nytenkende og nyskapende, Som produkt og forretningsmodell. 1.
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
På med tenkehattene: Parallelltenkning som kreativ metode.
Leve lykkelig alle dager til ende…
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 9. trinn:
Januar på Pytten Da var desember over, og vi skriver Vil benytte anledningen til å ønske dere alle et godt nytt år. Håper alle hadde en flott juletid.
Engebråten tilbyr følgende valgfag på 10. trinn:
Etterarbeid Balkongen
Oktobernytt Nå er virkelig høsten her med alt av vær som det kan tilby! Barna får mange ulike erfaringer med været gjennom at vi går ut hver dag- uansett.
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Vi sorterer etter farger
Ledersamling Olweus- programmet
Arbeidsmøte med foretakstillitsvalgte og foretakshovedverneombud møte 1 – 16.januar 2018 TA MED STORE POST-IT.
RFID på Deichmanske bibliotek [Petter gjør foil 1-10]
Mari Therese Monsø, Jørgen Tronstad, Kim Åge Ditlefsen
LYKKE TIL MAT I BARNEHAGEN.
i Word 5 nye måter å jobbe på
PÅ BRANNSTASJONEN. PÅ BIBLIOTEKET. Vi har laget påskepynt.
Velkommen til Newtonrommet
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Utskrift av presentasjonen:

Prosjekt INF5720 Vikingskipshuset Høsten 2004

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 2 Deltakere Ingvild Hardeng Geir Atle Hegsvold Vu Mai Sara Rana

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 3 Oppgave "Hvordan variasjon i bruk av medier kan føre til bedre formidling av informasjon, og på den måten forbedre museumsopplevelsen” Utgangspunkt: Vikingskipshuset

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 4 Vikingskipshuset Bygget i perioden Vikingskipshuset på Bygdøy er en av de to bygningene som rommer Kulturhistorisk museum. I Vikingskipshuset finnes gravfunnene fra Tune, Gokstad, Oseberg og Borre. Arkitekt: Arnstein Arneberg

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 5 Prosjektets framgang Prosjektets varighet: 5 uker Brainstorming for å finne oppgavetekst Idémyldring til hva vi skulle gjøre Ekskursjon Diskusjon av ideer Laget modell og dokumentasjon

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 6 Før vi dro på museet Ideer fra gule lapper Hva vi kunne lage av løsninger Mange ideer med mye teknologi ”Teknoteket”-inspirerte

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 7 Museumsopplevelser Negativt:  Minner om en kirke – bryter med vikingstilen  Statisk  Lite informasjon Positivt:  Interessant historisk utstilling om utgravinger i andre etasje

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 8 Hva vi vil forandre etter besøket Ikke lenger så viktig å innføre teknologi Må passe inn på museet Stemningen – mer levende og autentisk Ikke bare tekstinformasjon Ha mulighet til å ta på tingene Mer underholdende Lyst til å komme tilbake Rekkefølgen på utstillingen

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 9 De nye løsningene Scenario 1:  Demobåt  Prosjektører  ”Stasjoner” langs veggene  Audioguide  Bluetooth Scenario 2:  Uteverden

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 10 Demobåten Muligheten for å prøve en ekte vikingbåt  Ta og føle på Simulator  Oppleve hvordan det er å sitte i en båt

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 11 Prosjektører Endeveggene i de to midtfløyene kan bli utstyrt med prosjektører Muligheten for visning av kortfilmer, informasjonsvideo, m.m.

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 12 ”Stasjoner” langs veggene Fysiske modeller Touch screen- flatskjermer med informasjon Bluetooth-noder for dataoverføring til mobile audio guider

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 13 Audioguide Informasjon om objekter underveis Praktisk ved mange besøkende

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 14 Bluetooth Mulighet for kobling mot de forskjellige stasjonene Praktisk ved mange besøkende

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 15 Uteverden Sightseeing rundt museet Museet Stasjoner Båter i spor

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 16 Uteverden (fortsetter) Vikingomgivelser  Følelse av å være i vikingtiden fra første stund  Guider kan være utkledd som vikinger  Få oppleve hvordan man laget mat og smykker i vikingtiden Samarbeid med Folkemuseet  Flere vikingstatister

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 17 Oppsummering Lærerik prosess Uklarheter Avgrensninger  Tid  Ressurser Nytt fagområde

vikingskipshusetvikingskipshuset INF Vikingskipshuset 18 Konklusjon Hva vi har lært?  Viktig å ikke begrense seg i designfasen før mulighetene er utforsket Hvilke medier øker ”museumsopplevelsen” og hvordan?  Ting som kan tas og føles på øker attraktiviteten for besøkende  Lyd- og bildeinformasjon gir variert og mer spennende informasjonsformidling enn kun tekst