07.04.2015 20:16 1. Hvor enig er du i følgende utsagn? Vurderingen er gjort på en skala fra 1 til 6, der 1 er svært uenig og 6 er svært enig Brukerundersøkelsen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Advertisements

Hurum PPTs erfaringer med LP
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
MEDLEM AV SKOLENS SAMARBEIDSUTVALG
Veiledning av elever / lærlinger
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Vi får Norge til å gro! Fornying av Norges Bondelag – på hugget Uttalelse fra Nordland.
Rita Lucia Endresen. Medlem NFU´s Landsstyre Den første person med utviklingshemming som er medlem i Landsstyret i egen organisasjon.
Nordisk tilsynskonferanse
- Hovedrolle eller birolle
Godt verktøy er halve jobben
Erfaringer med akkreditering av masterprogram ved HiAk Oversikt over de masterne (og en ph.d.) HiAk har fått akkreditert fra 2004 – d.d. ■Læring i komplekse.
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
BYGGAVFALLSKONFERANSEN 2011 Mottakskontroll. Hva mottar avfallsmottakene av byggavfall, og hva trenger de å vite om dette avfallet? Haugaland Interkommunale.
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Vannforvaltning som regional planlegging - Verktøy for teknokrati eller politikk? Fagkonferansen, HIOA, 24. oktober 2013 Sissel Hovik.
Avdeling for sosionomutdanning
Sett inn synes eller tro.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
”Brukermedvirkning for mennesker med begrenset samtykkekompetanse”.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
PRESIDENTOPPLÆRING Nettside: GRATULERER med vervet som president Som klubbpresident står du direkte under Distriktsguvernøren og Verdenspresidenten.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Evaluering av rådmannen ved Finn Christian Brevig
SPØRREUNDERSØKELSE JENTER BAKGRUNN FOR UNDERSØKELSEN: ØNSKE Å INNVOLVERE FORELDRE MULIGHET FOR AT TRENERE KAN FÅ MER SYSTEMATISK TILBAKEMELDING.
«Lese og løse oppgaver»
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
Forhold til ledelse/styrer Hvor fornøyd/misfornøyd er du med: Styrer som personalleder? Styrer som administrativ leder? Styrer som leder for den pedagogiske.
Idrettsrådets ansvar og rolle
Kommune/bydel vår. Effektivitet? Altfor mye tid brukes til intern administrasjon og problemh å ndtering. Hverdagen preges i stor grad av "den sjuende.
Økonomiorganisasjon 2007 Månedsrapporteringen –Praktisk gjennomføring av rapportering er utfordrende fordi det kun er jeg (og Inger Lise) som ser helheten.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Sakprosa (NOR ) Hva bør vi lære av evalueringen?
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
Lesing og lesestrategier
IMDi Integrerings- og mangfoldsdirektoratet, Gjøvik
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
Roller og spilleregler. Du skal representere innbyggerne Du har en styringsrolle Du har en folkevalgt lederrolle Du har en arbeidsgiverrolle Du er en.
Adoptivfamiliers erfaringer med hjelpeapparatet En kvalitativ undersøkelse i forbindelse med spesialistpermisjon, foretatt av psykologspesialist Marthe.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Digitalisering handler om mer enn teknologi.
Evaluering av Styret IR IKS Februar 2017 N = 7 Skala fra 1 -6.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Terje Skjeggedal og Roald Lysø
VIS DETTE LYSBILDET: INTRODUKSJON
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Velkommen til foreldremøte 4.trinn
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Utskrift av presentasjonen:

:16 1. Hvor enig er du i følgende utsagn? Vurderingen er gjort på en skala fra 1 til 6, der 1 er svært uenig og 6 er svært enig Brukerundersøkelsen 2015 – Haugaland Kontrollutvalgssekretariat IKS 1Sekretariatet viser stor grad av uavhengighet 2Sekretariatet viser stor grad av selvstendighet 3Sekretariatet viser stor grad av synlighet

:16 2. Sekretariatet viser stor grad av uavhengighet Brukerundersøkelsen 2015

:16 3. Sekretariatet viser stor grad av selvstendighet Brukerundersøkelsen 2015

:16 4. Sekretariatet viser stor grad av synlighet Brukerundersøkelsen 2015

:16 5. Kommentarer: Brukerundersøkelsen 2015 Den kontakten jeg har hatt med kontrollutvalget har fungert fint Er fornøyd med jobben de gjør. Disse dumme spørreundersøkelsene Litt usikker kva eg skal relatera spørsmåla til, uavhengighet, selvstendighet og synlighet i forhold til? Bra Godt fornøyd Tror ikke det er så mange som vet hva eller hvem kontrollutvalgsekretariatet er. Kanskje det er nok at kontrollutvalgene og administrasjonene i kommunene vet det. Svært god tilgjengelighet i forbindelse med forberedelse av møte. God dialog med tanke på forberedelse av saker. Dere gjør en god jobb Kjenner lite til sekretariatet Svært bra Svarene er basert på saksfremlegg og sekretariatets opptreden i møter. Når det gjelder synlighet opplever jeg ikke å ha tilstrekkelig info om hvordan synligheten er inn mot den enkelte kommune, men mitt inntrykk er at sekretariatet synliggjør seg på en god måte. Kunne stilt mer avklarende spørsmål til formulering av vedtak, kanskje lest opp for utvalget før votering. Har ingen grunn til å tro at sekretariatet ikke er uavhengig og selvstendig Papirene er lett å finne på nett, men burde ikke papirene finnes på kommunens hjemmesider uten ekstern link? Er gjennomgående positiv til måten sekretariatet opptrer på ift. å både veilede, tilrettelegge og sørge for fremdrift i KU arbeidet - uten at sekretariatet "tar over" rollen til KU. Sekretariatet balanserer etter min erfaring dette på en veldig god måte Sekretariatet har hatt en god faglig utvikling. Samspiller godt med revisjonen. Opptrer profesjonelt og bra Veldig bra sekretariat Kunne vært mer synlig

:16 6. Hvor godt fornøyd er du med? Vurderingen gjøres på en skala fra 1 til 6, der 1 er svært uenig og 6 er svært enig Brukerundersøkelsen Kvaliteten på utsendte papirer/protokoller 2Kvaliteten på sekretariatets saksbehandling 3Sekretariatets oppfølging av saker 4Sekretariatets kunnskaper 5Sekretariatets endringsvilje ved påpekninger 6Sekretariatets serviceinnstilling 7Kvaliteten på sekretariatets arbeid i møtene 8Sekretariatets tilgjengelighet 9Sekretariatets nettside

:16 7. Kvaliteten på utsendte papirer/protokoller Brukerundersøkelsen 2015

:16 8. Kvaliteten på sekretariatets saksbehandling Brukerundersøkelsen 2015

:16 9. Sekretariatets oppfølging av saker Brukerundersøkelsen 2015

: Sekretariatets kunnskaper Brukerundersøkelsen 2015

: Sekretariatets endringsvilje ved påpekninger Brukerundersøkelsen 2015

: Sekretariatets serviceinnstilling Brukerundersøkelsen 2015

: Kvaliteten på sekretariatets arbeid i møtene Brukerundersøkelsen 2015

: Sekretariatets tilgjengelighet Brukerundersøkelsen 2015

: Sekretariatets nettside Brukerundersøkelsen 2015

: Kommentarer: Brukerundersøkelsen 2015 Har ingenting å utsette på kvaliteten Har godt samarbeid. Det er mye papirer som dreper interessen i en travel kvardag, men det må vel være det Bra Noen av saksdokumentene har vært meget "tunge" og derfor ikke nedlastbare til Ipad. I noen tilfeller har det vært vanskelig å skille mellom innspillene til innleid konsulent, kontrollutvalgssekretariatet og politisk nivå. I et tilfelle var det slett kvalitet på innleid konsulent. Har ikke så mye å sammenlikne med, men etter min erfaring så er dette svært så bra ! Kjenner lite til nettsiden God kontakt og gode høflige tilbakemeldinger Er godt fornøyd med kontrollutvalgssekretariatet Har ikke tilbrakt så mye tid på hjemmesidene til sekretariatet.. Sekretariatet fungerer godt både mellom møtene og under møtene i kontrollutvalget. Passe på at prisopplysninger knyttet til avtaler unntatt offentlighet ikke gis i sakspapirer på en slik måte at dette kan plukkes opp av konkurrenter. Serviceinnstillingen er upåklagelig, og samarbeidet under møtene går svært bra. Det er lett å tilpasse eventuelle endringer knyttet til sakene som skal behandles i møtene. Effektiv saksbehandling, og rask utsendelse av protokoll etter møtene. Aldri problem å få tak i sekretariatet i forkant av møtene dersom behov. Kunnskap og kompetanse er bra! Kjenner lite til sekretariatet God kvalitet på det eg har kjennskap til. Svært bra Jeg har ikke tilstrekkelig erfaring med sekretariatet til å vurdere deres oppfølging av saker, men mitt inntrykk/erfaring er at saker følges opp. Jeg har heller ikke vært borte i situasjoner der det har vært påpekt behov for endringer. Jeg opplever imidlertid sekretariatet både som endringsvillig, løsningsorientert og fleksibel.

: Hvor godt fornøyd er du totalt sett med Haugaland Kontrollutvalgssekretariat IKS? Brukerundersøkelsen 2015 Navn 1Svært lite tilfreds 2Lite tilfreds 3Nøytral 4Tilfreds 5Svært tilfreds

: Kommentarer: Brukerundersøkelsen 2015 Etter snart 3 1/2 år som leder for kontrollutvalget, har jeg ennå ikke hatt grunnlag for å klage/ være misfornøyd med noe som helst. Samarbeidet og dialogen har vært svært bra, og sekretariatet har sørget for en god gjennomføring av samtlige møter. Sekretariatet har underveis også bidratt med gode råd og god veiledning underveis - ikke minst i forbindelse med ulike revisjoner og kontroller. Svært fornøyd Veldig fornøyd med det totale arbeidet. Kjenner lite til sekretariatet Godt fornøyd. Særdeles bra sekretariat Min evaluering er basert på oppdrag for Haugesund og Karmøy kommuner (jeg har angitt at jeg representerer Hgs kommune siden det bare er mulig med ett kommunealternativ) Godt fornøyd. Kanskje kunne vi vært tilbudt flere samlinger for medlemmer av kontrollutvalg lokalt, slik vi får opplæring i starten, midtveis kunne det vært erfaringsutveksling. Ingen spesielle kommentarer utover det som er gitt innledningsvis Er godt fornøyd med kontrollutvalgssekretariatet Fornøyd Er godt fornøyd med Kontrollutvalget Vi får den tjenesten vi ønsker.

: Hvilken kommune representerer du? Brukerundersøkelsen 2015 Navn 1Bokn kommune 2Etne kommune 3Haugesund kommune 4Karmøy kommune 5Sauda kommune 6Suldal kommune 7Sveio kommune 8Tysvær kommune 9Utsira kommune 10Vindafjord kommune 11Vet ikke

: Hvilken funksjon har du? Brukerundersøkelse 2015 Navn 1Fast medlem av kontrollutvalget 2Varamedlem til kontrolluvalget 3Kommuneadministrasjon 4Revisor 5Vet ikke

: Avsluttende kommentarer: Brukerundersøkelsen Haugaland Kontrollutvalgssekretariat IKS Godt jobba! Jeg har et meget godt samarbeid med sekretariatet Gratulerer. De følger opp. Som leder, har jeg opplevd sekretariatet som helt uvurderlig i forbindelse med mitt arbeid, og gjennomføring av møtene. Våre verv kommer i tillegg til ordinært arbeid. Vi er derfor helt avhengige av en effektiv organisasjon i form av et sekretariat som kan sørge for at arbeidet blir gjort. Her har sekretariatet fullt ut gjort et arbeid som samsvarer med vårt behov. Lykke til videre! Oppfølging av tilsyn/revisjoner er meget ressurskrevende for kommunen. Mer kritisk gjennomgang av volumet av slike revisjoner, og ikke minst gjennomgang av tema for revisjon slik at det unngås tema som nylig er gjennomgått med fylkesmann eller annen tilsynsmyndighet. Fungerer godt etter mi meining. Særdeles bra sekretariat. Utfører jobben på en utmerket måte. Er svært godt fornøyd med arbeidet i sekretariatet. Er kanskje ikkje så komfortabel med effekten av forvaltnings- og selskapsrevisjoner. Får vi igjen for/nytte av revisjonane i forhold til kostnadene? Blir resultatene av revisjonane godt nok følgt opp i kommunen? Grei punktlighet. Har erfart økende kompetanse for å gi utfyllende info v/behov. Uttaler meg som revisor og da ift. flere kommuner; Sauda, Etne, Vindafjord, Tysvær og Sveio Jeg er fornøyd med sekretariatets arbeid. Har ikke vært med så lenge. Kom sent inn i styret, men har heldigvis lang erfaring med politikk. Reagerer at mange politikere blir litt for personlige i saker - noe som er skadende i en liten kommune. Sekretariatet er topp. Synes kontrollutvalgsekretariatet fungerer fint. Har 100 % tillit til sekretariatet. Dere gjør en veldig god jobb, er dyktige og pålitelige. Erfaring frå sekretariatets arbeid i Haugesund og Karmøy - eg opplever Haugaland Kontrollutvalgssekretariat som eit svært profesjonelt og ryddig sekretariat. Dere gjør en god jobb og samarbeidet fungerer godt.