FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Universell Utforming – regional samling Gruppeoppgaver.
Advertisements

LOs representantskap i Aust -Agder, 4
Mulighetenes Oppland Kommunale råd Det lovpålagte råd for funksjonshemmede skal trekkes med som aktiv part i kommunens planarbeid.
Per Rune Henriksen 23. Mars 2007 Regionale fortrinn – regional framtid.
1 Statssekretær Dag-Henrik Sandbakken Hamar, 5. desember 2005 Framtidas regioner og kommuner - regjeringas målsettinger, forsøk og erfaringer så langt.
OFFENTLIG KOMPETANSE/MYNDIG-HETSUTØVELSE
Forvaltningsnivåenes roller i planleggingen
Stjernø-utvalgets møte i Sogndal 12.september 2007.
12K strategiseminar april Langesund Nye regioner - nye muligheter? Dialog i grupper.
1 Dag Henrik Sandbakken statssekretær, 12 K strategiseminar, Langesund 2006 Nye regioner, kommunenes muligheter?
Universell Utforming – regional samling Velkommen til Oslo
Gruppeoppgave Uu-pilotfylkeordningen fra 2009 Oppgave 1: Uu-pilotfylkeordningen 1.Gi innspill til forventninger, kriterier, mv. for et uu-pilotfylke.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Christian Grorud
Statsråden 1 Sem - erklæringen Samarbeidsregjeringen vil arbeide for at avgjørelser skal fattes så nær dem det angår som mulig. Det lokale selvstyret skal.
Bærekraftig utvikling Kommunal- og regionalminister Erna Solberg.
1 Statsråd Åslaug Haga Osloregionens rådsmøte 30.mai 2006 Regjeringen vil bidra til å styrke Osloregionens kvaliteter og fortrinn.
Kommunereformen Fellesmøte Styringsgruppen og Referansegruppen v/ordfører Ove Silseth og rådmann Ole Bjørn Moen 1 Eide kommune.
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
Landbruk på dagsorden i Karlsøy kommune Ass. fylkesmann Bård M. Pedersen.
Dialogkonferanse Oslo Ny helhetlig tilnærming til regional- og distriktspolitikken v/Johan Petter Barlindhaug Leder av Distriktskommisjonen.
Kommunal- og regionaldepartementet Dialogmøte, Bergen
Kommunereformen - ei løypemelding v/ Astrid Aarhus Byrknes.
Opplæringslova.
Fylkesmannen i Møre og Romsdal Hensyn og verdier bak utformingen av statlig tilsyn med kommunesektoren: Rettssikkerhet for enkeltmennesket Bærekraftig.
Koordinatorforum 5 juni 2012 NYTT fra : Helsetilsynet i fylket OPPHØRER EN klageinstans : Fylkesmannen –For kommunale helse- og oms.tjenester.
FULL BARNEHAGEDEKNING I FJELL KOMMUNE. INNHALD INNHALD TRE SUKSESSFAKTORAR POLITISK STYRING POLITISK STYRING ADMINISTRATIV KOMPETANSE ADMINISTRATIV KOMPETANSE.
File name – Page 1 Frosta, Levanger og Verdal - felles kommunestyre 14. oktober Jørund K. Nilsen Frosta, Levanger og Verdal - felles.
1 Kommunal- og regionalminister Erna Solberg Stavanger, 21. april 2005 Om kommunegrenser og regioner - hvordan skal vi forme framtidens Norge?
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Vurdering av konsekvensar av klimaendringer i Sogn og Fjordane Innleiing på arbeidsseminar om klimasårbarheit arrangert av Sogn og Fjordane.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Språk og språkpolitikk i Norden
Møreforsking; «Alternativer for regionalt folkevald nivå» Møreforsking; Tore Eriksen Politikardag, 24.november 2014.
Delegasjonsreglement
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Velkomen til Sogn og Fjordane Helsing til Stortinget sin kommunal- og forvaltningskomite 27. oktober 2014 Fylkesordførar Åshild Kjelsnes (AP)
Forvaltningsreformen Hva mener KS?. DISPOSISJON Meningsdokumenter fra KS Komitéinnstillingen i lys av vedtak i KS Inndelingsspørsmålet.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
Valg mellom direkte og indirekte virkemidler 1 ECON 3910 Innføring i miljøøkonomi, vår 2008 Forelesning 7 Valg mellom direkte og indirekte virkemidler.
KS si rolle i kommunereforma Jenny Følling KS Sogn og Fjordane Stortingsbenken
Livet i havet – vårt felles ansvar Forvaltning av tang og tare i Norge Terje Halsteinsen.
Verdiskapingsforum Østfold Forventninger Aktuelle saker Aktuelle arbeidsmetoder.
Kommunereforma Historikk og sentrale føringar! Utfordringar og konsekvensar for Granvin herad Granvin – framtidas trebygd1.
Regionreforma på Vestlandet Samarbeid på Vestlandet 1.Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland i drøftingar 2.Felles utgreiingsarbeid som.
Regionreforma på Vestlandet - status Møte med Stortingsbenken, 3. juni 2016 Tore Eriksen
Skilnaden mellom bygdene større enn i dag Den gode ideen.
«Region-kommunen Ålesund»
Regionreforma – vår status
Forvaltnings- og regionreformen Trøndelagsrådet 31. januar 2006
Ung i Buskerud 2017 Lampeland 26. januar 2017.
Forslag til endringar i naturmangfaldslova og vassforskrifta
Forslag til endringar i naturmangfaldslova og vassforskrifta
Kommunereforma - møte med stortingsbenken
Gjennomgang av ei satsing i næringsforum
Ny fylkesinndeling og reformer i lokal- og regionalforvaltninga
Regionalt samarbeid/ partnerskap
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Kommunereforma – Telemarksforsking sine utgreiingar
Politisk organisering i Sunnfjord kommune
Administrativ organisering i Sunnfjord kommune
Fylkesmannen i Buskerud
Sogn og Fjordane i ei brytningstid
Strategisk nærings- og utviklingsplan for Ulvik
UKM-festivalen Vestland
Frode Kyrkjebø, dagleg leiar, KS Sogn og Fjordane
Organisering av vegansvaret i Vestland fylkeskommune
Utskrift av presentasjonen:

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn og Fjordane –Regiongrenser

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Kvifor ein fylkesmann? –Stortinget har samla nokre fagkontor for at brukarane skal møte dei samla og ikkje fragmentert –Stortinget ønskjer formidling og utøving av nasjonal politikk –Grunnlag for heilskapsgrep både frå staten og fylkeskommunen si side

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen har 3 hovudoppgåver:  Sektormynde  Rettstryggleik  Samordning

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Sektormyndigheit: –på område med sterke nasjonale eller internasjonale mål og retningsliner –miljøvern, landbruk, utdanning, helse, sosialhjelp, barnevern mv –formidling av nasjonale mål, rettleiing overfor kommunane, dels gjennomføring av regjering og Storting sine vedtak, 1. instans vedtak i ein del saker Rettstryggleik: –skal sikre einskildindividet sine rettar etter lovverket –klageinstans for kommunal vedtak på ei rekke område –tilsyn med kommunale plikter og aktørplikter på ei rekke område (helse, sosial, utdanning, barnevern, miljøvern mv)

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Samordning –Fylkesmannen er tillagt ein viktig samordningsfunksjon mht statlege etatar si verksemd i høve til kommunane –Knutepunkt mellom kommunar og sentral stat –Fagleg samordning internt og eksternt, samt praktisk samordning –Nytt i 2006: samordning av tilsyn – løysingar på avvik, fristar mv

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Prinsipp I eit fylkesplanprosjekt i 2005 vart fylkesmannen og fylkeskommunen samde om følgjande prinsipp for organisering av offentleg verksemd i og for Sogn og Fjordane: Tre folkevalde nivå  Sogn og Fjordane er tent med at det er tre folkevalde nivå i Noreg; kommunane, eit fylkes- eller regionnivå og det nasjonale nivå (Stortinget). Lik geografisk inndeling  Folkevald regionalt nivå og statlege regionale etatar bør som hovudregel ha same geografiske ansvarsområde.

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Nærleik  Oppgåvene skal utførast på lågast mogleg demokratiske og effektive nivå  Erfaring tilseier at einingar som har tilsyns- og kontrolloppgåver bør ha ansvar for eit avgrensa tal kommunar (maks 25-35), og reisetida med bil t/r til eit administrasjonssenter bør ikkje overstige ein arbeidsdag. Heilskap  Oppgåver som har klare samverknader bør organiserast i same etat/nivå  Direkte kommuneretta statlege oppgåver bør samlast mest mogleg Rettstryggleik  Det må vere klåre organisatoriske skilje mellom dei som produserer ei teneste og dei som utøver tilsyn/kontroll med den same tenesta

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Desentralisering  Oppgåvene skal utførast på lågast mogleg demokratiske og effektive nivå  Dersom det skal etablerast ein region, er det ein føresetnad at mynde og arbeidsplassar blir overført frå den sentrale staten.  Ein ev. ny region må ha ein desentralisert administrasjon  Offentlege arbeidsplassar i ein ev. region må fordelast slik at Sogn og Fjordane får høvesvis like stor andel av slike arbeidsplassar som i dag Generalistkommune  alle kommunar skal i utgangspunktet ha dei same oppgåvene og same myndigheit, slik som i dag Folkeavrøysting  før vedtak om oppretting av regionar større enn dagens fylke, skal det gjennomførast ei konsekvensutgreiing for Sogn og Fjordane, og haldast rådgjevande folkeavrøysting i gjeldande kommunar/fylke

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Viktig: –Folkevalde organ regionalt og lokalt bør ha oppgåver der dei reelt har ”siste ordet” –Få til ei ryddig arbeidsdeling, færrast mogleg gråsoner –Tilsyn skal ikkje frikoplast frå rettleiing, fylkesmannen må derfor ha brei fagleg kompetanse –Tilsyn og rettleiing krev nærleik og lokal kunnskap for å verke konstruktivt –Samarbeid i faste former trengst uansett

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Konsekvensar  Store regionar vil medføre eiga vurdering av fylkesmannsembeta si inndeling  Vi meiner 26 kommunar bør ha formidlings-, tilsyns-, rettleiings- og samordningsorgan med god lokalkunnskap  Vi meiner kommunane og innbyggjarane er best tente med å ha same geografiske grenser for folkevald og statleg verksemd  Samarbeid mellom fylka bør skje gjennom gjennom Vestlandsrådet, og bli meir forpliktande

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Konsekvensar forts.  Landbruks- og bygdeutvikling er oppgåver dei folkevalde i større grad kan ta ansvar for  Miljøvern og landbruk har sterke nasjonale og internasjonale føringar og må vurderast nøye – også ut frå ulempene med oppsplitting av fagmiljø og dobbelt- kompetanse

FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Einskapsfylke –Opna for det i meldinga, vi praktiserer langt på veg Hedmarksmodellen –Godt og nært samarbeid her i fylket –Sogn og Fjordane er eit småskala fylke og bør organisere det offentlege til beste for innbyggjarane –Viktig med ei ryddig arbeidsdeling innanfor eit aktivt samarbeid