Reach for Change Impact Coffee 27. mai 2015. Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Rapportering til Lånekassen
Advertisements

Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
Seniorrådgiver Katrine Rese Shadidi, Forskningsrådet
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Akkreditering KA110 - Accreditation of youth volunteering organisations.
Medvirkning til utvikling Anja Kildal Gabrielsen, LO www. fellestiltak
KIRKEN – ET MØTESTED PÅ VEIEN I ET FLERKULTURELT MILJØ.
Et velfungerende forskningssystem? Jan Fagerberg, Universitetet i Oslo Innledning til diskusjon på dialogmøte 31 Mai 2010.
Fiksjon eller virkelighet? Boligplanlegging Alle med på laget.
Identifisere og tydeliggjøre kompetanse
Hva er aktivitet og deltakelse?
GROW modellen.
Humaniora og næringsutvikling Dekan Kathrine Skretting Det humanistiske fakultet NTNU.
Innovasjon Norge Presentasjon Etablererkurs Fosen
Foto: Jo Michael Nasjonalt program for leverandørutvikling God leverandørdialog – veien til bedre anskaffelser NIMA – 7. juni 2012 – Per Harbø, NHO.
Best sammen for reiselivet i Agder og Telemark
Tilskuddsordning for støtte til innovative anskaffelser av miljøteknologi i Framtidens byer for 2013.
Bioenergiprogrammet 2009/ Biogass Ørlandet 11.mai 2009.
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Les mer om plan og målarbeid
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Levanger kommune - Dialogsemninar – ISK - Forsøket går mot slutten, hva nå? – Hans Heieraas INNHERRED SAMKOMMUNE Forsøket går mot slutten, hva nå.
Hvordan få til endringer? Johan Grieg Alberts 7. Oktober 2004
Posisjonering Kapittel 10.
Aktivitet mot frafall Aktivitet mot frafall Caroline Stensø – tidligere prosjektleder Aleksander Stabbforsmo – deltaker i prosjektet Fysisk aktivitet mot.
Demokratisk fornyelse Lokale praktiske erfaringer og mulig implementering i nasjonal politikk. Tone Tellevik Dahl-bydelsutvalgsleder Morten Nordlie-kultur-
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Betydningen av entreprenørskap i skoleverket
Den anbefalte banken! Presentasjon på RAFF Seminar V Erik M Throndsen.
Bioenergiprogrammet 2009/ Biogass Øyvind Halvorsen Bellona
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
Kommunen som arbeidsgiver
Helen Theodorsen og Stein P Antonsen Tromsø 2011 Vegen videre. Ressursgruppe lindrende behandling Kvaløya.
Lyst til å prøve noe nytt, noe annerledes? En skole uten eksamen eller karakter Mer enn 300 fag å velge i Internatliv Utstyr tilgjengelig døgnet rundt.
© 2006 IBM Corporation Global åpenhet og samarbeid er framtidens business Morten Andreas Meyer – IBM.
OM INNOVASJON I OMSORG ”Utrede muligheter og foreslå nye innovative grep og løsninger for å møte framtidas omsorgsutfordringer” Utvalgsleder Kåre Hagen:
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
Identifisering og bruk av indikatorer
Presentasjon For Informasjonsforum Oslo kommune.
KLIMAKAMPANJE Hvordan tenker Oslo ifht informasjon om klimatiltak overfor befolkningen? Hvordan tenker Oslo ifht informasjon om klimatiltak overfor befolkningen?
1 Innovasjon og regional utvikling. - Den regionale dimensjonen i innovasjonspolitikken. Statssekretær Frank Jenssen. KNUS 2003, Oslo 29. oktober 2003.
vil deltagerne lære blant annet:
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Innovasjon Norge – hvem er det ? Innovasjon - hva er det ?
Lyst til å prøve noe nytt, noe annerledes? En skole uten eksamen eller karakter Mer enn 300 fag å velge i Internatliv Utstyr tilgjengelig døgnet rundt.
NÆRINGS OG KULTURUTVALGET -ARENA FOR INVOLVERING OG MEDVIRKNING TIL NÆRINGSUTVIKLING I NORDREISA. VELKOMMEN Bedriftsworkshop 22. november 2012.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Politisk påvirkning.
Oss Smarter Things AS har utspring fra Sørensen Elektronikk AS Utvikle og selge sensorplattformer for deteksjon av menneskelige hendelser, aktiviteter.
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
Horisont 2020 SMB instrumentet og Fast Track to Innovation Stavanger
1 Innovative offentlige anskaffelser og leverandørdialog Dialogkonferanse AtB, 30. nov 2015.
4 faser for å utvikle en forretningside/forretningsmodell
Etablererkontoret Hva kan Etablererkontoret gjøre for deg?
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
refleksjoner rundt en Næringsfaglig vurdering
Hvordan skrive egne dilemma
Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør SHP-konferansen, Hamar
Innovasjonskonferansen 2016
Erfaringer med støttegrupper for yngre personer med demens
Innovasjon Norge Arktis | Dag Ronald Fredheim
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Smart Sarpsborg Smart City Sarpsborg Digitalisering Innovasjonsprogram.
Gode venner som hjelper andre
NAV mulighetenes marked
Utskrift av presentasjonen:

Reach for Change Impact Coffee 27. mai 2015

Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører i oppstartsfasen –Tilstede i 17 land –Støtter mer enn 110 sosiale entreprenører Hva gjør vi i Norge? –Game Changers konkurransen i samarbeid med MTG: årlig konkurranse for sosiale entreprenører for å vinne plass i vårt inkubatorprogram

Vårt fotavtrykk

smart Vi ser etter mennesker som skaper nye virksomheter til å løse samfunnsproblemer som rammer barn og unge 4 modiglidenskapelig En person med gründermentalitet og en sterk indre driv til å skape positiv sosial endring… …som har en innovasjon… gjennomførbarskalerbar bærekraftig forretningsmodell …som løser et betydelig samfunnsproblem barn og unge møter på hjelper en spesifikk målgruppe bidrar til systemendring

Ideen: Innovativ Tidlig stadie Sosial verdiskapning for barn Systemendrende Skalerbar Bærekraftig Individet: Resultat- og målorientert Gründer-egenskaper Lederegenskaper Lidenskapelig opptatt av sosial endring Pragmatisk; fleksibel, effektiv Våre kriterier for deltakelse i inkubatorprogrammet

Barn og unge Målbar Ideen må kunne skape en målbar og meningsfull sosial endring. Ideen må ha potensiale til å skape en markant endring i livene til barn og unge, med fokus på å styrke barns tro på seg selv. Vi opererer med bottom-up, heller enn top-down metoder. To typer løsninger: Individuell (dyp) påvirkning Storskala (bred) påvirkning Non-profit Prosjektet er hovedaktiviteten til virksomheten Praktiske kriterier for deltakelse i inkubatorprogrammet

En bærekraftig forretningsmodell er ikke avhengig av kortsiktig / upålitelige tilskudd En kommersiell modell er ikke den eneste bærekraftige modellen Vellykkede sosiale entreprenører er ofte avhengige av en kombinasjon av forretningsmodeller med ulike inntektsstrømmer, hvor stipend er et eksempel Sosiale virksomheter trenger bærekraftige forretningsmodeller 7

Inkubator aktiviteter – hva krever vi av deltakerne? 8

Les mer om hvordan å søke på Infomøte om søknadsprosessen 4. juni fra Hvordan søker du? 9

Samtlige punkter er viktige å henvise til –Innovativ: er den annerledes enn andre ting som er på markedet? –Tidlig stadie: du har behov for støtte til utvikling –Sosial verdiskapning: finnes behovet? –Systemendrende: Hvordan ser du for deg å kunne endre systemet på sikt? –Skalerbar: Behovet er stort nok til at løsningen kan vokse og tilbys til mange på sikt –Bærekraftig: Finnes det måter å hente inn midler på, slik at virksomheten blir økonomisk selvgående på sikt? Henvis til konkret statistikk eller informasjon om at det er et betydelig problem du søker å løse Vær så konkret som mulig i søknaden Legg ved en 2 minutters film – fordel heller enn ulempe og viser ofte raskt personlig lidenskap til egen løsning Husk at vi ser like mye på løsningen som på individet Hvordan ser en god søknad ut? 10

Få oppdateringer om oss her: 11 Reach for Change Norway R4C_Norway R4CVideo

Country manager Kristine Laake