Loen 23. og 24. mars 2006 - Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Advertisements

Språk i barnehagen - mye mer enn bare prat -.
Tids tyv i barnehagen En utfordring for styrer
Rolighetsmoen barnehage
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
RAMMEPLAN for barnehagens innhold og oppgaver. Mandat for rammeplangruppen Rammeplangruppen skal vurdere og fremme forslag på følgende områder særskilt:
Å bruke praksisfortelling En måte å lære på
Ny rammeplan for barnehagen
Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006
Entreprenørskap i lærarutdanningen
Bruk av data i kvalitetsarbeid
Kompetente barn og unge 4.Samling April 2008 Organisasjonslæring.
Barnehagekontoret Møte for familiebarnehagene 27.oktober 2009.
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
Barnehagelova. Lov- og avtalesystemet Tariffavtalar Hovudtariffavtalen Barnehagelova Arbeidsmiljølova Ferielova Likestillingslova Aldersgrenselova Pensjonslova.
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
Arbeidstid SFS 2201.
Revisjon av kommunikasjonsstrategien for Møre og Romsdal fylkeskommune Presentasjon for OD-møte september 2014.
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Tilpasset og inkluderende opplæring Jorun Buli Holmberg TILPASSET OG INKLUDERENDE.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Barnehagens samfunnsmandat
Aktuelt / open post Loen Skulering m.m. våren 2013 HTV-seminar, Førde Rektorkonferanse (HTV), Førde Politisk råd, oppstart.
Kompetente barn og unge Kursrekke 2 1.samling. Program Kommunaldirektør Anne Marit Presterud ønsker velkommen Presentasjon av prosjektet "Kompetente barn.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Velkommen til praksismøte for ABLU Torsdag 19.mars 2015
Tema Vg1, kap 4.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Barnehagene i vår tid Oppdrag En ”annen” barnehage og en annen tid? Horten Turid Thorsby Jansen.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Det er ikkje - men idéen din som tel Roar Stokken.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Rammeplanen i barnehagene i Re og Hof! Etterutdanningsprogram.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Mitt oppdrag Kva for utfordringar, i ny rammeplan for barnehagen, vil praksisfeltet trekkja fram som særs viktige for førskuleutdanninga Perspektiv ein.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Estetiske læreprosesser i barnehagen
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Risiko- og sårbarheitsanalysar v/Haavard Stensvand fylkesberedskapssjef.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
VEL MØTT TIL NYTT BARNEHAGEÅR Introduksjon med styrer Sonja Iversen Gjennomgang av planer og satsingsområder HMS Foreldreutvalget og Samarbeidsutvalget.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
TLF: –
GRUNNKOMPETANSE FOR ASSISTENTER I BARNEHAGE 2015 / 2016 Assistenter i kommunale og private barnehager i Harstad –Assistenter fra Kvæfjord, Skånland, Ibestad.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
Velkommen til nytt barnehageår!. Velkommen til nytt barnehageår Lille Roligheden bygg og organisering Innhold felles – hva er viktig for 1 og 2 åringen.
VELKOMEN TIL FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE Onsdag,
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
ÅRSPLAN Jostedal barnehage 2018 / 2019 Dette året: «Jorda vår»
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne K Finsveen Midtbø Pedagogisk konsulent, Førde kommune

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Vår utfordring er å få eit samanhengande løp frå barnehage til vidaregåande, ikkje berre det 13. årige løpet, men starte i barnehagen. Må få meir fokus på det faglege som skjer i barnehagen – omsorg, leik og læring. Heve barnehagen og førskulelærarane sin status.

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Førskulelæraren må vere tydelig pedagog Førskulelæraren må sjå betydningen av sitt arbeid som grunnmuren/fundamentet i barna sin læringsprosess. Livslang læring. Førskulelæraren må behalde den tverrfaglege heilskaplege tenkinga, men samtidig bli meir bevisst og sette ord på barna si læring i forhold til fagområda.

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Står for eit tydelig verdigrunnlag med basis i rammeplan: syn på barn, kva er omsorg og læring i førskulealder, og kan formidle dette i ord og handling. Har ei rikelig ”verktøykasse”, metodar for at barna skal utvikle sosial og språkleg kompetanse, og mål i fagområda. Kunne sette inn tiltak tidleg nok.

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Førskulelæraren skal tilrettelegge kvardagen i barnehagen i samsvar med verdigrunnlaget T.d. medverknad – korleis får barn høve til å delta i planlegging og vurdering? Kva konsekvensar får dette for vaksenrolla? Bruk av rom/fysisk miljø inne og ute – fremmer det barna sin lærelyst/stimulerer til utforsking? Ivaretek det mål i RP? Progresjon 1- 5 år ? Kva er mogleg innafor dei rammer barnehagen har?

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Bruk av ”læremiddel”, leiker, bøker, materiell til å fremme oppleving, kreativitet, utforsking og læring. Ivareta progresjon 1- 5 år Organisering av barn og vaksne for best å ivareta det enkelte barn sitt behov.

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Førskulelæraren pedagogisk leiar Vere tydelig pedagog – mindre flat struktur Prosessmåla stiller store krav til personalet - kunnskap innafor kvart fagområde - kunnskap om barn si utvikling - kunne kommunisere med og tolke barna sitt ”språk” -beherske arbeidsmåtar og metodar Korleis implementere dette i praktisk handling hos alle tilsette.

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Vurdering av arbeidet Metodar for å fange opp - barna si oppleving, utvikling og læring - personalet sitt arbeid og at dei jobbar i retning av måla For å få dokumentasjon og deretter refleksjon med utgangspunkt i det dokumenterte. Kva gjer vi? Oppnår vi det vi vil? Deretter trekke konklusjonar av dette i vidare arbeid. Kunne sette inn nødvendige tiltak.

Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Kropp, bevegelse og helse Utfordring: Er barnehagen på dei vaksne eller barna sine premisser? Er barnehagen sine aktivitetar for både Per og Kari? Korleis møte alle barn i alderen 1- 5 år ut frå deira føresetnader?