Kommunikativ planlegging på lokalnivået Fredrikstad

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LOs representantskap i Aust -Agder, 4
Advertisements

START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Balansert målstyring – keisarens nye klede eller?
11. Legitimitet og makt Påstandene:
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
Side 1 Veier videre for 9K Jørund K Nilsen Laholmen 14. mars 2003 Veier videre for 9K.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Er det behov for et regionalt senter for inkludering og mangfold i Møre og Romsdal?
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
BIO – tilskot til bedriftsintern opplæring Kontaktpunktet 5
SLT Samordning av lokale kriminalitetsforebyggende tiltak blant barn og unge.
Noen sentrale kjennetegn ved plan- og budsjettprosessen: Det ble jobbet lite med mål og strategier. Kortsiktighet, dårlig sammenheng mellom planer, budsjett.
Skien/Telemark 4.februar 2011 Solveig Eldegard Kva vil Utdanningsforbundet gjere for vaksenopplæringa?
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Opplæringslova.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Med kikkerten for det blinde øyet? Innlegg på nHS’ prosjektledersamling Hallgeir Gammelsæter.
Kåre Lilleholt Internasjonal gjeldssøking Våren 2012.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Vanlege nynorskfeil.
Vurdering av konsekvensar av klimaendringer i Sogn og Fjordane Innleiing på arbeidsseminar om klimasårbarheit arrangert av Sogn og Fjordane.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Moro med planteori. Verknader av New Public Management på planlegging
Balansert målstyring som styrtingsverktøy – eit system for medverking (?) Forelesing HiO 23. august 2005 Roar Amdam Høgskulen i Volda.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Planlegging av samfunnsutvikling i eit folkehelseperspektiv
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
Nordfjordkommunane har vedteke felles IKT-strategi og skrive bindande samarbeidsavtalar for utvikling av nett og teneste Eigen interkommunal breibandsfiber.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
SAMARBEID KRISTIANSUND ÅLESUND MOLDE. Målsetting for samarbeid Bli betre saman enn kvar for seg Tydelege, aksepterte mål Korsiktige/ langsiktige strategiar.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Forholdet mellom stat og org. I Norge er det lang tradisjon for at de som blir berørt også skal bli hørt før myndighetene gjør viktige vedtak. De store.
Medvirker partnerskapsmodellen til mobilisering og folkehelsearbeid? Marte Hanche-Dalseth Folkehelsekonferanse, Alta
Verdiskapingsforum Østfold Forventninger Aktuelle saker Aktuelle arbeidsmetoder.
Oslo kommune Byrådsavdeling for byutvikling Plankontoret for Groruddalen Metodeutvikling i Groruddalssatsingen Nasjonal konferanse om områdeløft Hotell.
Me skal levere tenester av god kvalitet gjennom kompetente medarbeidarar og brukardeltaking Helse og omsorg Kommunen si rolle i forskingsprosjektet Kvardagsrehabilitering.
1 Innledning på plankonferansen Utbygging av IC-triangelet innen sammen om bedre og mer effektive planprosesser.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Planstrategitorg 21. september 2011 fylkesvaraordfører Svein Christoffersen Styringsutfordringer, prioriteringer og samhandling.
I de fleste samfunn blir godene i dag fordelt på to måter: Fordeling gjennom offentlige budsjetter, der politikeres prioriteringer og vedtak står sentralt.
Innspel til folkehelsearbeidet Møre og Romsdal Roar Amdam Høgskulen i Volda
Kommunane i Sogn regionråd ”Sats på skulen - Snu Sogn!” Utviklingsprogram
Sammen for bedre: LEVEKÅR INKLUDERING NÆRMILJØ PSYKISK HELSE AKTIVE ELDRE
Hva er de viktigste utfordringene for en rektor? Rektor Sigmund Grønmo UHRs rektorskole 24. september 2007.
Folkehelsa som regionalpolitisk tema- partnerskap som strategi Foredrag Fredrikstad Roar Amdam Høgskulen i Volda
KS 10 råd 10 RÅD FOR ET VELFUNGERENDE OG EFFEKTIVT PLANSYSTEM
Kommunal planlegging.
«Region-kommunen Ålesund»
IKT: Utfordringer for demokratisk styring og kontroll
Metodeutvikling i Groruddalssatsingen
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Lokal samfunnsutvikling i kommunene (LUK)
12. Organisasjonsutvikling
3. Organisasjonsstruktur
Møre og Romsdal fylkeskommune – vinnar av arbeidsmiljøprisen 2016
12. Organisasjonsutvikling
Frode Kyrkjebø, dagleg leiar, KS Sogn og Fjordane
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikativ planlegging på lokalnivået Fredrikstad 15.03.2005 Roar Amdam Høgskulen i Volda ram@hivolda.no

Roar Amdam Høgskulen i Volda Kommuneomgrepet Viktig å skille mellom kommunen som eit samfunn (commune, fellesskap, sokn m.m.) og kommunen som ein organisasjon (produsent av velferdsstatoppgåver) Samanslåing av distriktskommunar kan medføre til del store innsparingar på fleire område i kommunen som organisasjon. Men samanslåinga kan føre til at nye utgifter blir lempa over på andre offentlege sektorar og på innbyggarane (kommunesamfunnet) Kjelde: Effektar og konsekvensar av endringar i kommunestruktur for kommunikasjon og transport. Vestlandsforsking 2003. Samanslåing av kommunar innafor eit felles bo-, arbeids- og serviceregionar med eit klart definert senter (BAS-region) kan styrke området som samfunnsutviklar. Samansåing av kommunar utan eit slikt senter krev at området har mange felles arenaer for identitetsbygging. Kjelde: Nye samspelsformer – utviklingsarbeid og partnarskap. Møreforsking Volda 2003 Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Folkehelsa og profesjonalisering Per Nyhus (1975) Roar Amdam Høgskulen i Volda Folkehelsa og profesjonalisering Per Nyhus (1975) ”- langsomt men sikkert, har fagfolk innenfor sosial- og helsevesenet overbevist seg selv om at de har ansvar for intet mindre enn folks fysiske, psykiske og sosiale velvære. Disse sentrale livsområder kan ikke overlates til folk selv eller amatører. Det vil simelthen være faglig uforsvarlig!” Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Frå eit fordelingsregime kjenneteikna ved Fordeling og modernisering som dominerande normer Hierarki, regelbasert tildeling mellom styringsnivåa Klientrelasjonar og hierarki mellom styresmaktene næringslivet og folket Instrumentelle og kommanderande planprosessar GOVERNMENT OG VELFERDSSTAT

Til eit utviklingsregime kjenneteikna ved Utvikling og konkurransekraft som dominerande normer Heterarki og forhandlingsbasert tildeling mellom styringsnivåa Partnarskap og gjensidig avhengigheit mellom styresmakter, næringsliv og sivilsamfunnet Kommunikative og legitimerande planprosessar GOVERENANCE OG ENTREPRENØRSTAT

Ekspertmåten å arbeide på Den instrumentelle fornuften skaper klientar Roar Amdam Høgskulen i Volda Ekspertmåten å arbeide på Den instrumentelle fornuften skaper klientar Årsak Objektiv kunnskap Verknad Middel Ekspert-makt Mål Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Føresetnader for instrumentell planlegging At aktørane har full kunnskap om: situasjonen måla alternativa/midla konsekvensane Skiller mellom politikk og administrasjon Administrasjon som eit nøytralt reiskap for dei folkevalde

Dialogmåten å arbeide på Den kommunikative fornuften inkluderer folk Roar Amdam Høgskulen i Volda Dialogmåten å arbeide på Den kommunikative fornuften inkluderer folk Kunnskap Strategiar Ny erkjenning Endra praksis Handlingar Visjonar Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Føresetnader for kommunikativ planlegging Ved å innføre maktlikevekt og grunngivingstvang kan den kommunikative rasjonaliteten styrke fellesskap både i samfunn og organisasjonar. Ein kan ikkje framtvinge konsensus og kommunikative handlingar hos aktørane, fordi desse berre kan kome i stand i den grad aktørane overheld krava til den tvangfrie diskursen eller den ideelle samtalen.

Tvangslaus kommunikasjon At aktørane er interessert i å kome til sams forståing og semje med kvarandre at alle er frie og likeverdige og potensielt like kompetente at alle må innrømme feil og skifte oppfatning i dei tilfella dei vert møtt med betre argument at alle opptrer autentisk og sannferdig overfor kvarandre (ikkje rollespel)

Korleis endre eller gripe inn i ei pågåande utvikling? Basert på erfaring og forsking kan vi snakke om ein prosessleiarkompetanse som gjeld endringsarbeid både i samfunn og organisasjonar

Plansystemet etter PBL Roar Amdam Høgskulen i Volda Plansystemet etter PBL Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Makt i den politiske prosessen handlar om å Oppnå aksept og legitimitet for arbeidt Sette noko på den politiske dagsorden Organisere produksjonen Gjennomføre tiltak Evaluere og lære

Verktøy i plan- og utviklingsarbeid Roar Amdam Høgskulen i Volda Verktøy i plan- og utviklingsarbeid Institusjonelle, strategiske, taktiske og operative partnerskap Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Variablar i plan- og utviklingsarbeid

Legitimering av politikk gjennom diskursar Habermas 1995 Roar Amdam Høgskulen i Volda Legitimering av politikk gjennom diskursar Habermas 1995 Institusjonelle, strategiske, taktiske og operative partnerskap Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Summeoppgåve Ta utgangspunkt i figurane ovanfor. Kva for funksjon/funksjonar bør ein prosjektleiar vere mest oppteken av?

Folkehelsa og partnerskap Helsedepartementet Pressemelding 83. 2003 Roar Amdam Høgskulen i Volda Folkehelsa og partnerskap Helsedepartementet Pressemelding 83. 2003 “Arbeid for å fremme folkehelsen er avhengig av at mange aktører deltar og bidrar aktivt – både offentlig og privat virksomhet, det frivillige Norge og ikke minst befolkningen selv, og det må derfor forankres i demokratiske institusjoner med nærhet til befolkningen.” Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Dei fem F-ane i partnerskap Forvaltning Folkevalde Frivillige Folk elles Foretak

Organisasjonar i partnerskap Roar Amdam Høgskulen i Volda Organisasjonar i partnerskap FOLKEVALD KONTROLL Fylkeskommunen Andre Frivillige lag og organisasjonar Fylkesmannen PENGAR Kommunar Mobiliserande, forpliktande og gjennomsiktig arena Nærings-organisasjonar Skular, universitet, forsking Bedrifter TILLIT Departement og direktorat Politi HANDLING Bankar m.m. Sjukehus m.m Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Utfordringar for partnerskap Horisontal koordinering, korleis få til samarbeid mellom folkevalde, frivillige, foretak, forvaltning og folke elles. Vertikal koordinering, korleis få til samarbeid mellom lokalt, kommunalt, regionalt, nasjonalt og europeisk styringsnivå Gjennomføring, korleis få enkeltaktørane til å stille opp for fellesskapen og forplikte seg til å gjennomføre partnerskapsavtalane Parterskap blir kritiserte for å vere lukka for innsyn og å undra seg folkevald styring

Typer oppgåver i partnerskap Strategiske: utfordringar, mål, strategiar - sams viljedanning Taktiske: prioritering og samordning av tiltak Operative: gjennomføring av prosjekt, tiltak Kommuneplanen Kommunen som område/samfunn Kommunen som organisasjon Areal og naturressursforvaltning Handlingsplan for kommunen eller lokalt utviklingsprogram Kommunens 4 års budsjett/årsbudsjett Program – prosjekt - tiltak

Planlegging på ulike nivå Ideologisk/institusjonell planlegging Strategisk planlegging Ideologisk/ institusjonell planlegging Taktisk planlegging Operativ planlegging

Ideologisk planlegging Gjeld utvikling og synleggjering av dei grunnleggande verdiane som gjennomsyrer og rettferdiggjer samfunn og organisasjonar sin eksistens Kjem mellom anna til syne i foretakside, misjon, visjon, menneskesyn, leiarfilosofi, målsettingar, kultur

Legitimitet og institusjonell planlegging Utfordringar basert på våre erfaringar Kontinuerlege prosessar versus prosjekt Prosjekt som arbeidsform Ofte tilfeldig utgangspunkt Uklare mandat og forventingar For bindande framdriftsplanar Ulike arbeidsvilkår for deltakarane Dårleg forankring (i toppleiinga) Prosjektleiar, -sekretær, eller -koordinator Arbeidet fører ikkje fram til vedtak om avtalefesta samarbeid eller forpliktande planar Konfliktfylt møtet mellom politikk ovanfrå og nedanfrå

Konkretisering: Kommunane sine eksistensgrunnar Roar Amdam Høgskulen i Volda Konkretisering: Kommunane sine eksistensgrunnar Autonomi som avleidd statsmakt Balanse mellom negativt avgrensa sjølvstyre og statleg styring gjennom Lov og regelverk - deregulering Desentralisering og målstyring Rammeoverføring og øyremerka tilskot Lokaldemokrati Finne lokalt tilpassa løysingar Erstatte marknaden ved å definere behov/etterspørsel Skape politiske fellesskap, alliansar og fremme krav overfor staten og andre Effektivitet Indre effektivitet eller produktivitet, dvs. produsere varene og tenestene med minimal/optimal ressursbruk Ytre effektivitet, dvs. produsere dei ”rette” varene og tenestene med omsyn til likskap for lova, likeverdige levekår og politisk viljesdanning Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Planlegging på ulike nivå Strategisk planlegging Institu- sjonell planlegging Taktisk planlegging Operativ planlegging

Strategisk planlegging Gjeld tilpassing av samfunnet eller organisasjonen til omgivnaden og/eller påverking av denne Kjem til syne i dei vala samfunnet eller organisasjonen gjer med omsyn til tjenseter, produkt, kundegruppe, marknadsføring, produksjonsmåte, alliansar m.m.

Konkretisering: SOFT el SWOT analyse I dag I framtid + Strength Opportunities - Faults Weakness Threats

Mobilisering og strategisk planlegging Utfordringar basert på våre erfaringar Deltaking skaper erkjenning av situasjonen og aukar handlingskompetansen Strategisk planlegging kombinert med folkemøte med gruppearbeid (stormøte) skaper kollektiv vilje Stormøta kan bli oppfatta som konkurrent til det representative demokratiet Deltakarane har ulike tidshorisontar Kan arrangere mange små stormøte for å treffe bestemte målgrupper Bruke munn til munn metoden for å få med folk Kritisk overgang frå mobilisering til organisering

Planlegging på ulike nivå Taktisk planlegging Strategisk planlegging Institu- sjonell planlegging Taktisk planlegging Operativ planlegging

Taktisk planlegging, også kalla administrativ planlegging Gjeld den formelle styringa av samfunn og organisasjonar sine ressursar gjennom handlingsprogram, budsjett, rekneskap, reglar m.m. Kjem tilsyne i design av organisasjonar, dvs hierarki, avdelingar, stillingar, delegering, koordinering, samarbeid m.m.

Konkretisering: Utviding av handlingskapasiteten Vi MÅ eller BØR Motivering og haldningsendring Opplæring og undervisning 1 2 OK Vi VIL 3 Vi KAN Regelendring og målsettingsdebatt

Organisering og taktisk planlegging Utfordringar basert på våre erfaringar Vanskeleg å få folk og organisasjonar til å forplikte seg Nødvendige ressursar er ikkje tilgjengelege før seinare Viktig å bruke eksisterande organisasjonar, men avtalefesta samarbeid er nødvendig Kan oppstå behov for nye organisasjonar som stiftelsar, aksjeselskap, prosjekt m.m. Samorganisering er som regel nødvendig Konfliktfylt møteplass for kommunikativ visjonskraft og instrumentell nyttemaksimering

Planlegging på ulike nivå Operativ planlegging Strategisk planlegging Institu- sjonell planlegging Taktisk planlegging Operativ planlegging

Operativ planlegging Gjeld den daglege planlegginga av menneske som iverkset samfunn og organisasjonen sine handlingar i form av prosjekt, tiltak, dagleg drift, vaktplanar m.m. Kjem til syne i teambygging inkludert målsettingar, delegering, ros og ris, system for tilbakemeldingar, konflikthandtering.

Konkretisering: Omtale av tiltak Kva skal gjerast og oppnåast, dvs omtale av tiltaket og delane i tiltaket Kven skal gjere kva av tiltaket/delane Når skal tiltaket/delane gjerast Korleis skal tiltaket/delane gjerast Kva for ressursar disponerer tiltaket Kven skal ein rapportere til (overordna)

Gjennomføring og operativ planlegging Utfordringar basert på våre erfaringar Viktig med klar og konkrete avtalar mellom partnerane om handlingar (prosjekt) Avgrensa kontroll over partnerane si gjennomføring av sine delar av avtalen Problem med sanksjonar når partnerane ikkje gjennomfører sin del av avtalen Pengar i prosjektet gir både kontroll og servilitet Veldig viktig med raske, synlege og markerte handlingar (symboleffekt)

Planlegging og læring på ulike nivå Strategisk planlegging Institu- sjonell planlegging Taktisk planlegging Operativ planlegging

Roar Amdam Høgskulen i Volda (Bateson 1979/1985)   Læring på ulike nivå 1/4 Rutinelæring (læring på 0-nivå) Har vi når den same informasjonen som førte til ei viss handling på eitt tidspunkt, fører til den nøyaktige same handlinga på eit seinare tidspunkt Inneber eigentleg inga læring Døme: Termostatar, manualar, regelverk og andre faste handlingsmodellar   Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Læring på ulike nivå 2/4 Erfaringslæring (læring på I-nivå) Roar Amdam Høgskulen i Volda Læring på ulike nivå 2/4 Erfaringslæring (læring på I-nivå) Har vi når ein utifrå erfaring er i stand til å endre handlingane frå eit tidspunkt til eit anna. Ein er i stand til å velje eit høveleg handlingsalternativ ut frå eit sett av aktuelle handlingsalternativ Døme: Forbetringar av eksisterande prosessar og teknologiar, betre organisering, betre til å lage eit produkt mm Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Læring på ulike nivå 3/4 Djuplæring (læring på II-nivå) Roar Amdam Høgskulen i Volda Læring på ulike nivå 3/4 Djuplæring (læring på II-nivå) Har vi når den handlinga vi vel, er tatt frå andre sett av handlingsalternativ enn dei vi valde frå på nivå-I Ein er i stand til å velje mellom (skifte ut) det verdibaserte settet av handlingsalternativ ein vel handlingar frå Levande vesen kan lære på I-nivå, medan læring på II-nivå føreset sjølvrefleksjon (menneske) Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Læring på ulike nivå 4/4 Deutor- eller metalæring (læring på III-nivå) Roar Amdam Høgskulen i Volda Læring på ulike nivå 4/4 Deutor- eller metalæring (læring på III-nivå) Har vi når vi er system for læring i organisasjonar blir oppretta/justert til å fremme læring på alle dei tre læringsnivåa. Vi har lært korleis vi kan lære, eller laga eit system for læring Døme: Gode planrutinar og mål- og resultatstyringssystem. Systematiske styringsdialogar, medarbeidarsamtalar mm Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Har du gode døme frå ditt liv på læring på dei fire ulike nivåa? Summeoppgåve Har du gode døme frå ditt liv på læring på dei fire ulike nivåa?

Læring og evaluering Utfordringar basert på våre erfaringar Roar Amdam Høgskulen i Volda Læring og evaluering Utfordringar basert på våre erfaringar Enkelte organisasjonar og samfunn har lært meir enn andre og framstår som vinnarar, andre kjem etter Særleg folkevalde meiner at årsmeldingar, brukargranskingar, KOSTRA m.m. gir dei lite/vanskeleg tilgjengeleg kunnskap om korleis folk har det Viktig å oppfatte evaluering som ein kommunikativ prosess som inkluderer harddata (som til dømes helseprofilar) Djuplæring i form av endra verdiar og haldningar som kan gi endra handlingar skjer sjeldan Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Både ovafå og nedafrå styring – er det muleg??? Hierarkis og sektorisert makt møter flat og brei territoriell makt

Roar Amdam Høgskulen i Volda Maktsituasjonen i dag Kommunen som organisasjon Del av goverment Kommunen som samfunn Del av governance Evaluering og læring Læring om gjennomføring og organisering, men lite anna læring Jamt over svak kompetansebygging, men unntak finst Gjennomføring og operativ planlegging Produktiviteten har auka, men.. Mange kommunar er passive og reaktive Organisering og taktisk planlegging Mykje spennande på gang. Blir meir lik foretak Jamt over svake partnerskapsorganisasjonar Mobilisering og strategisk planlegging Blir forsømt fordi staten bestemmer Ikkje brei nok deltaking og engasjement Institusjonell planlegging og legitimitet Statsnivået er sterkt. Passiviserar og klientifiserer Statsnivået er utydeleg. Gir ikkje legitimitet og aksept Ufullstendig kompetansebygging både for kommuneorganisasjonen og kommunesamfunnet Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Heilskapleg folkehelsearbeid som governance Roar Amdam Høgskulen i Volda Heilskapleg folkehelsearbeid som governance Samordning mellom sektorar kan (berre) oppnåast ved at den territorielle samfunnsplanlegginga skaper motmakt og stiller krav til og spelar på lag med den sektordominerte og fragmenterte samfunnsstyringa Kommunikativ planlegging på lokalnivået

Råd til koordinatorane i kommunane 1/3 Hugs at folkehelsearbeidet skal gå vidare utan ekstrahjelp etter avtale/ eller prosjektperioden Målet for koordinatoren bør vere å gjere seg sjølv ”overflødig” i løpet av perioden Sørg for at arbeidet er underlagt folkevald styring og forankra i toppleiinga Bruk i størt muleg grad eksisterande organisasjonar og (plan-)prosessar

Råd til koordinatorane i kommunane 2/3 Mobilisering av forvaltning, foretak, folkevalde, frivillige og folk flest er ei kontinuerleg oppgåve, og den er tvingande nødvendig for å skape nødvendig endringstrykk og -vilje Ikkje krev sektorsamarbeid eller endra sektorpolitikk før du har mobilisert ein tilstrekkeleg maktbase i dei fem f-ane

Råd til koordinatorane i kommunane 3/3 Pass på å få andre til å gjere ting. Du kan ikkje gjere alt sjølv! Kommuniser og marker resultat. Få gjerne medieomtale av det som blir gjennomført, men pass på å dele æra med dei som fortener det Trekk lærdom av både det som går bra og dårleg. Hugsa at ting tek tid, og at det umulege ofte berre tek noko lengre tid!