Velkommen til praksismøte for ABLU Torsdag 19.mars 2015

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vurdering Iselin Høyvik Hva skal vi lære? • Hva vurdering er • Ulike former for vurdering og konsekvenser av/for disse • Kunne diskutere/trekke.
Advertisements

Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning ablu
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeidet ved HiSF Frode Olav Haara.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Arenaer for utforskning 2009  Introduksjon og informasjon  basisgruppene etableres to og to diskuterer evt. overordnet tema velger representanter til.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Praksis i ny grunnskolelærerutdanning
Student ved UiAs lærerutdanninger 14. november 2013 Rådgiver Connie Goul.
Fra FLU til BLU Ny barnehagelærerutdanning
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Ny rammeplan for barnehagen
Religion, etikk, filosofi: Ny Rammeplan for barnehagen
Tilpasset opplæring i en inkluderende skole.
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Krl-faget i skolen Alf Rolin, HiØ 2007
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Høgskolen i Oslo Frå lærar til læring - nettbasert læring i veilederutdanning Gerd Bjørke Pedagogisk utviklingssenter Høgskolen i Oslo
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Praksisseminar 31.oktober Henvendelse til praksisstedet. Taushetsløfte Praksisperioden Målsetting Formelle krav - roller Forventninger Veiledning Evaluering.
1 SAMMENLIKNING: Plan for KRL-faget 2002 og Plan for KRL-faget 2005 Utarbeidet av Foreldreutvalget for grunnskolen.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Barnehagene i vår tid Oppdrag En ”annen” barnehage og en annen tid? Horten Turid Thorsby Jansen.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Loen-konferanse mars 2006 Tema: Kunnskapsløftet Pedagogikkseksjonen ved HVO Fokus: Didaktisk kompetanse Eldrid Digernes, Stine Ekornes og Kari Anne.
NLS – Stockholm Februar 2012 Gun Aamodt Ny førskolelærerutdanning i Norge.
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
Velkommen til praksismøte i kunnskapsområdet: Samfunnsfag, religion, livssyn og etikk (SRLE) Fredag 2. oktober Barnehagelærarutdanninga 2015.
VEL MØTT TIL NYTT BARNEHAGEÅR Introduksjon med styrer Sonja Iversen Gjennomgang av planer og satsingsområder HMS Foreldreutvalget og Samarbeidsutvalget.
UDIR-prosjektet: Utvikling av barnehagen som lærande organisasjon og arena for kompetanseheving for tilsette og studentar.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
GRUNNKOMPETANSE FOR ASSISTENTER I BARNEHAGE 2015 / 2016 Assistenter i kommunale og private barnehager i Harstad –Assistenter fra Kvæfjord, Skånland, Ibestad.
Emnebeskrivelse Matematikk spiller en stor rolle i moderne samfunnsliv. Kunnskaper i matematikk er ofte avgjørende for yrkesvalg og senere karriere.
Kåre J. Straume Skuleleiarmøte KUNNSKAPSLØFTET REFORMARBEID I RAUMA 2006.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
Yrkesrollen Faglig mestring og praktisk dyktighet.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
VELKOMEN TIL FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE Onsdag,
Fråfall i lærarutdanningane
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Kort om implementering
Følgegruppa for Barnehagelærarutdanninga
Utdanningssystemet sitt årshjul
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Tone Milde Seniorrådgiver
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
Foreldremøte Odderøya barnehage
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen til praksismøte for ABLU Torsdag 19.mars 2015 Barnehagelærarutdanninga 2015 Noko blir muligens repetisjon frå praksismøtet i haust - Det er også nokre nye praksislærarar no denne våren som ikkje var i haust.

Organisering av dagen i Haugesund 09.00-10.00 : Velkomen, presentasjon og informasjon om praksisoppgåver. 10.00-11.00: Møte mellom student og praksislærar: Praksisavtale, praksisplan mm. Barnehagelærarutdanninga 2015

Organisering av dagen på Stord 13.00-14.00 : Velkomen, presentasjon og informasjon om praksisoppgåver. 14.00-15.00: Møte mellom student og praksislærar: Praksisavtale, praksisplan mm. Barnehagelærarutdanninga 2015

Ei estetisk innleiing https://www.youtube.com/watch?v=Rw9KkLAaL_I Barnehagelærarutdanninga 2015

Presentasjon Faglærarar KKK Representantar frå praksis til kullteam Barnehagelærarutdanninga 2015 Praksisleiar er knytta til alle kunnskapsområdene i BLU og til alt som vedrøre praksis i FLU Me har holdt på med barnehagelærarutdanninga i litt over ½ år. Alle faglærararne evaluerte rett før jul barnehagelærarutdanninga første halvår. Ein god har me fått til – men me ser også forbedringspotensiale både med tanke på undervisning, pensumlitteratur, opppgaver og samarbeid med praksisfeltet. Studentane har nettopp hatt mulighet til å uttrykke korleis dei har opplevd studiet på barnehagelærarutdanninga i årets tilfredshetsundersøkelse. Me vil gjerne visa den ferske filmen som nett er laga på HSH sammen med prakisbarnehagar og studentar i salen her.-

Kunnskapsområder i barnehagelærarutdanninga Barns utvikling, lek og læring (BULL) Samfunn, religion, livssyn og etikk (SRLE) Språk, tekst og matematikk (STM) Kunst, kultur og kreativitet (KKK) Natur, helse og bevegelse (NHB) Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid (LSU) Barnehagelærarutdanninga 2015 Nasjonale bestemmelsar – som alle høgskular som har barnehagelærarutdanning skal bygga studiet rundt (nokon har ein annen modell / rekkefølge enn oss) SRLE er avslutta

Gjennomgåande tema for alle kunnskapsområde i studiet er: Pedagogisk leiing Mangfald og likeverd Dei yngste barna Barn sin medverknad Didaktikk Barnehagelærarutdanninga 2015

Utdrag frå studieprogrammet 2014/2015 http://www. hsh Utdanningen skal være integrert, profesjonsrettet og forskningsbasert. Det skal være et forpliktende samarbeid mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt. Pedagogikk og praksis skal inngå i alle kunnskapsområdene. Barnehagelærarutdanninga 2015 Legge ved linken – Her finn de då studieprogrammet Og emneplanar

Kunnskapsområde i barnehagelærarutdanninga, vår 2015 KKK = Forming, drama, musikk og pedagogikk NHB= Naturag, fysfos, pedagogikk Barnehagelærarutdanninga 2015

Praksis vår 2015 Er knytt til kunnskapsområdet: KKK Veke 15,16,17 + 1 dag i veke 18 100 % oppmøte Barnehagelærarutdanninga 2015 Veke 13: knytta til forberedelse til overgang barnehage – skule (med grunnskulepraksis hausten etter) NB – studentar med praksis på småbarnsavdeling

Rammer i praksisperioden Studentane skal vera tilstade i praksis 6,5 timar pr. dag. Dette inkludera 0,5 times matpause. Det er forventa at studenten tar del i dei daglege aktivitetane på avdeling/base, og Gjennomfører dei oppgåvene som er gitt av praksislærar og høgskule. Rettleiing (veiledning) foregår i studentane si tilstedeværelsestid. Barnehagelærarutdanninga 2015

Samarbeid og ansvar Praksisopplæring er eit fellesansvar mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt. Dette føreset at faglærarar, praksislærarar, barnehageleiarar og studentar deltek i utvikling, gjennomføring og vurdering av praksis. Styrar/einingsleiar i barnehagen har det overordna ansvaret for å legga til rette for gode rammevilkår i praksisopplæringa. Barnehagelærarutdanninga 2015 Dersom studentar står i fare for å stryke i praksis: NB STYRAR og faglærar koblast inn.

Praksisavtale og praksisplan Praksisavtale og praksisplan skal vera dynamiske dokument mellom praksislærar og student. Dokumenta bør vera nokså klare ved oppstart av praksis Dokumenta bør evaluerast undervegs Barnehagelærarutdanninga 2015 Alle praksisperiodar skal ha ein praksisavtale – og studenten skal lage ein praksisplan i samarbeid med barnehagen.

PRAKSISAVTALEN Arbeidsreiskap! Avtale mellom student og praksislærar Skal innehalda gjensidige forventningar og mål Lurt å skriva så konkret som mogleg Lurt å bruka avtalen aktivt i rettleiing og den kontinuerlege evalueringa Barnehagelærarutdanninga 2015

PRAKSISPLAN Fordela oppgåver Rettleingstimar Møter Anna? Barnehagelærarutdanninga 2015

Praksisopplæringa skal leggast opp slik at studentane: skal øva opp sin utøvande kompetanse i samspel med barn, foreldre og tilsette. reflekterer over eigne handlingar, haldningar og fagkunnskap (pedagogisk grunnsyn) i møte med barn og vaksne opplever samanheng mellom teoriundervisning, oppgåver og praksis møter krav om progresjon, sjølvstendighet og ansvar som pedagogisk leiar blir utfordra på didaktisk arbeid knytt til både formelle og uformelle situasjonar Barnehagelærarutdanninga 2015 Høgskulen sender nokre praksisoppgåver med studentane ut i praksis. Desse skal Nils Tore få gå gjennom no.

PRAKSISLÆRAR og STUDENT (1) Gje studenten nødvendig med utfordringar, rettleiing og støtte Praksislærar er studenten sin lærar i praksis! Praksislærar er også studenten sin rettleiar. Studenten skal ha 2 timer rettleiing pr. veke. Rettleiing kan foregå individuelt eller i gruppe. Hugs: Ikkje meir enn totalt eitt skriftleg arbeid per dag. Barnehagelærarutdanninga 2015 slik at studenten får meir kjennskap til, og erfaring med det å arbeide i barnehage og gjennom progresjon utvikle seg til å være/bli pedagogisk leiar på ei avdeling eller base.

PRAKSISLÆRAR og STUDENT (2) Rettleiing skal vere planlagt, og studenten skal levera skriftleg rettleiingsgrunnlag seinast dagen før rettleiing etter avtale med praksislærar. Alle tidspunkta for rettleiing i heile praksisperioden skal avtalast ved starten av kvar praksisperiode. Studenten gjennomfører praksisoppgåver gitt av praksislærar og HSH. Studenten deltek på barnehagen sine møte i praksisperioden. Barnehagelærarutdanninga 2015

Generelt om vurdering i praksis Praksis skal vera ein integrert del av emneplanen for det enkelte kunnskapsområde og fordjupning. Både faglærar, pedagogikklærar, praksislærar og styrar/einingsleiar har ansvar for evaluering av studenten i praksis, men praksislærer har eit overordna ansvar. Praksis er ein eigen eksamensdel i kunnskapsområdet, og skal vurderast til Bestått/Ikkje bestått. Ein student som får karakteren Ikkje bestått i praksis kan likevel gå opp til eksamen i dei andre deleksamenane innan kunnskapsområdet, men får ikkje tilskrive studiepoenga før praksis er vurdert til bestått. Barnehagelærarutdanninga 2015 Ikkje bestått under tvil..

INFORMASJON OM FARE FOR IKKJE BESTÅTT PRAKSIS Det er i dag ………………. blitt informert om at…………………...............................................står i fare for å få ikkje bestått i praksis. Mål som studenten treng å jobbe med for å få bestått:   Styrar / dagleg leiar i barnehagen er informert og trekt inn i praksis den (dato):……………. Faglærar / praksisleiar ved HSH er informert den(dato): ………………. angåande dette. ___________________________________________________________________________________________________ Student Styrar og praksislærar Faglærar Kopi av utfylt skjema sendes til praksiskoordinator på HSH Barnehagelærarutdanninga 2015

Praksisbesøk og drøftingsforum Individuelle praksisbesøk frå faglærarar (se reiseruter på fronter). Drøftingsforum: Torsdag 16.april kl. 9.00-11.00 Haugesund kl. 13-15.00 Stord Barnehagelærarutdanninga 2015

Undervisning før praksisperioden: Didaktikk Observasjon Sosial kompetanse Dei yngste i barnehagen Kritisk refleksjon Musikalitet, musikalsk utvikling, didaktisk planlegging av musikkaktivitetar Handdokker Forteljing som formidlingsform Barnehagelærarutdanninga 2015

Møte mellom praksislærar og student Byrja å skriva på praksisavtalen og praksisplan med konkretisering av praksisoppgåver Avtala vakter i praksis, særleg leiardagar Barnehagelærarutdanninga 2015

Praksismappa og oppgåver Sjå praksismappe Barnehagelærarutdanninga 2015

Takk for oppmøte og lukke til med samarbeidet! Barnehagelærarutdanninga 2015