Kvalifiseringsoppgave – HIS2351 (Høsten 2006) Honnørliste.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Advertisements

Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
22 tips for den faglitterære forfatteren
H.Høie/N.Dolve april 2005 Oppgaveløsning i pedagogikk
Oppgaveløsning Metode og tilnærming.
Å skrive en sakpreget tekst
Å SKRIVE AKADEMISK Å skrive, tenke, lese akademisk
Å overleve oppgaveskriving: Litteraturgjennomgang
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Ad. oppsummering av FINF4001
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Tips til lesing av fagtekster (kopiert fra Rune Flikkes notat)
Konflikthåndtering i norsk arbeidsliv Eksamensrelatert stoff
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Svend Andreas Horgen Avdeling for Informatikk og e-Læring (AITeL)
Prosjektoppgaven – krav og suksessfaktorer. Suksessfaktorer Bruk biblioteket Bruk veilederen Start skrivingen tidlig Jobb jevnt (lag gjerne tids- og handlingsplaner.
Anvendt kognitiv psykologi, PSYC2400
Arbeidsseminar om elevmedvirkning ELEVUNDERSØKELSEN Slik følger vi opp resultatene på Lambertseter videregående skole.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Resonnerende tekst.
«Lese og løse oppgaver»
Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Å skrive akademisk Formelle krav.
Oppsummering PSY 1000 Våren 2005
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering Dag Wiese Schartum.
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering Dag Wiese Schartum.
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Noen råd til essayskrivingen. formalia 1)Essayet skal ha hode, kropp og hale 2)Kort og informativ tittel 3)Alle sitater skal ha referanser til forfatter,
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering Dag Wiese Schartum.
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering Dag Wiese Schartum.
Essay SGO 4001 Bjørnar Sæther. Hva forventer vi av et essay? Forventningene skiller seg ikke mye ut fra arbeider dere tidligere har levert –Redegjør klart.
Oppsummering - DRI DepartementerDirektorater / tilsyn Kommuner Domstoler Styring av IKT Offentlighetsprinsippet RettssikkerhetPersonvern IKT Beslutninger.
Politisk påvirkning.
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
Sjangerlære Husk A-bok, 8. klasse og B-bok 10. klasse.
Seminar 1: EXFAC august Opplegget De første fire seminarene vil konsentreres om pensum. Her vil vi forsøke å nærme oss det teoretiske ved.
Ettspråklige og tospråklige ordbøker Hva er forskjellen? (et sammendrag av artikkelen ”Ettspråklige og tospråklige ordbøker i engelskundervisningen”)
Å drøfte Å drøfte er å diskutere – med seg selv. Diskusjonen skal foregå med argumenter. Gå alltid fra det generelle til det spesielle. Et argument er.
Hvordan bør oppgaven bygges opp? Avsluttende arbeid Spama.
Kapittel 1 Retorikk og muntlig kommunikasjon. Mål Kjenne til og bruke prinsipper og begreper fra retorikken i arbeidet med å planlegge og utforme muntlige.
Saktekster Skriving i norskfaget. Kompetansemål fra læreplanen skrive ulike typer tekster etter mønster av eksempeltekster og andre kilder gjenkjenne.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Forskningsledelse – hvor går skillelinjene? Norges forskningsråd.
En standard oppgave Oppdraget Produktet
Eksamen! Bergen, 5. desember 2008 Advokat Kristian S. Myrbakk
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering
Metodekurs – Forvaltningsrett I
Ad. oppsummering av FINF4001
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
«Spennende, men ikke relevant for eksamen»
Seminarundervisning EXFAC03
Oppsummering, DRI 3010 Dag Wiese Schartum.
METODEKURS – PENGEKRAVSRETT
Oppsummering - DRI Styring av IKT Departementer Direktorater / tilsyn
Oppsummering - DRI Styring av IKT Departementer Direktorater / tilsyn
Å skrive akademisk Formelle krav og sjangerkonvensjoner
Kjennetegn på dybdelæring B-Samarbeid
Kapittel 1 Retorikk og muntlig kommunikasjon.
Oppsummering, DRI 3010 Dag Wiese Schartum.
DRI2020 Rettskilder og informasjonssøking -oppsummering
Oppsummering – FINF1001 Departementer Direktorater / tilsyn Kommuner
Gjennomgang før eksamen
Gjøre greie for hovedsyn og argumentasjon
Sensorveiledninger på MN
Utskrift av presentasjonen:

Kvalifiseringsoppgave – HIS2351 (Høsten 2006) Honnørliste

Generelt gode drøftinger De fleste har tilfredsstillende grep om sammenligningen. Mange viser evne til å ikke ukritisk kjøpe påstander i pensum. Svært mange viser god evne til å underbygge drøfting med eksempler.

Avgrensning De aller fleste har klart å drøfte innenfor rammene av hele perioden oppgaveteksten legger opp til. De fleste svarer på hva oppgaveteksten ber om: fransk høyrenasjonalisme og tysk nasjonalisme.

Pensum De aller fleste viser god oversikt over pensum. Mange har trukket veksler på relevant pensumekstern litteratur og diskutert denne litteraturen godt.

Samvittighetsfullt arbeid De fleste viser at de har lagt ned et godt stykke arbeid i oppgaven. Ingen underkjente besvarelser som følge av latskap!

Referanseteknikk God referanseteknikk hos de aller fleste Fortløpende kildehenvisninger Ingen brukte forelesningsnotater Utmerket sitatteknikk

Skriveteknikk De fleste skriver godt. Klare, saklige formuleringer. Forståelig gjengitte argumentasjonsrekker. Bare et ubetydelig antall ord delings feil. Ingen har skrevet passivt!