Bydelsbesøk 30.05.07 Majorstuen T-banstsjon og Sporveistomten.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
FRA PROSJEKT TIL FERDIG KUNSTGRESSBANE
Advertisements

Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
Gravbrøtfoss kraftverk Erfaringer fra utbygging av kraftverk i egen regi Jørgen Gravbrøt Daglig leder Gravbrøtfoss Kraft AS.
Arbeidsgruppen For-lang Røatunnel - Nå. Ved: Øystein Eckhoff Sander J
-Hovedinnhold og status Ny felles parkeringsregulering KS samling 30. august 2010 Ved Espen Rindedal Seniorrådgiver i Samferdselsdepartementet.
Høyhastighetsutredningen
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
9-k samarbeidet i Vestfold Harmo9, felles IKT struktur Oppstartsmøte 23. august 2005 
Mulighetenes jorde……...
STATUS BANEPROSJEKT
Bymiljøavtaler Bård Norheim.
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
Teknologi og samfunn 1 SPOT status i Norge Next møte 18.januar 2005 Ørjan Tveit SINTEF.
Den ideelle kommunesammenslåing
Ny flyplass Grøtnes.
Side 1 av 3Aksjon for drift av Kolsåsbanen Konsekvensutredning og reguleringsplan er per ca. 6 måneder forsinket. Alle etterfølgende.
Regjeringens tiltakspakke Drammen kommunes oppfølging.
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
Innhold Resultat fra holdningsundersøkelse om bomringen og Oslopakke PROSAM-rapport 120.
UTVIKLING AV SUNDLAND-OMRÅDET - Intensjon - Status - Utfordring - Videre prosess Formannskapet
VA-tiltak langs Svelvikveien mellom Solumstrand og Svelvik grense – Orientering til Bystyrekomitèen Hensikt: Gi komitèen en orientering om.
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Nasjonal Transportplan
Ved Ola T. Heggem Statssekretær Landbruks- og matdepartementet Jordvern og arealpolitikken.
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Samarbeidsvtale mellom Jernbaneverket, ROM eiendom, NSB og Drammen kommune Mål: Partene har som felles målsetting å legge til rette for økt kollektivtrafikk.
Informasjonsmøte Fyrstikkalléen skole
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Bjørnstjerne Bjørnsons gate
Trondheim 2020.
februar 2007 Mandat, hovedproblemstillinger og arbeid.
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Dagsorden - Åpent møte kl
Samarbeidsavtale mellom Plan- og bygningsetaten og bydelene
Samspill mellom de nye plantypene
Planprogram for revisjon av kommuneplanens arealdel i Trysil kommune Plan- og bygningslovkonferansen 2006 Scandic Hotel, Hamar
Hvorfor prosjekt? Forelesning 3ØID30 Harald Romstad 24.oktober
KOMMUNEPLANENS SAMFUNNSDEL
Møte i Nasjonalt Råd for Teknologisk utdanning - Høgskolen i Oslo oktober 2007 Forskerrekrutteringsbehov i Norge - Framskrivninger til 2020 basert.
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
Endringer i Bydrift Bergen KF Pressekonferanse 12. desember 2007.
Royal Norwegian Ministry of the Environment Frist for behandling av private forslag om regulering12 uker Rapporteringsplikt i reguleringssaker som tar.
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
AREALPROSJEKTET Felles overordnet
TBA4853 Jernbaneteknikk – Høyhastighetsbaner NTNU Eksperter i team 2010 Landsby nr. 17.
EU-støykartlegging og kommunal handlingsplan mot støy Oslo torsdag 6
Forside.
UiO – Forskningsadministrativ avdeling FRIDA som felles forskningsdokumentasjonssystem for universiteter og helseforetak ? - Rapportering av vit.
Fjordbyplanen Program for Planarbeid Alternativstudier
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
HANDLINGSPLAN FOR UNIVERSELL UTFORMING Prosjektleder: Oddrun Helen Hagen, SWECO Samferdsels- etaten.
TEATERPLASSEN – GRØNLANDSKVARTALENE PLANSMIE I REGI AV BYDEL GAMLE OSLO OG PBE TEATERPLASSEN OG NYTT STATOILBYGG: BEHANDLINGSPROSESSEN Sigurd.
en jernbane for fremtiden

Nasjonal transportplan Vilnius 9. april 2008.
Evaluering av Avinors organisering og tilknytningsform Møte med fagforeninger og tillitsvalgte 13. februar 2006.
Rånåsfoss – Mulig samordning med Auli
Lillemoen skole Foreløpige planer for regulering, utbygging og rehabilitering Enhet for arealplan Britt Søgaard, Charlotte Norstrøm og Erik Johan Hildrum.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Informasjonsmøte i Ytrebygda barnehage
Fornebubanen – Reguleringsplan parsell 1 Bærum
NTP og RTP – grensesnitt og samspill 8. august 2011 Fylkesordfører Nils Aage Jegstad, Akershus fylkeskommune Oslo kommune Byrådsavdelingene.
HELHET – ENKELHET – KOMMUNIKASJON ”Jernbanen som regionutvikler”. Vestfold v/Osmund Ueland.
Fra idé til ferdig veg Roar Midtbø Jensen, VD NVF 8. September 2010.
Moss kommune Hva betyr forslaget for kommunenes ledelse og forvaltning? Ann-Janette Hansen Rådgiver - Moss kommune Tlf nr
Velkommen KVU E6 Fauske – Mørsvikbotn 4.juni 2014 Konseptvalgutredning KVU E6 Fauske - Mørsvikbotn - Faglig utredning - Politisk beslutningsgrunnlag Strategisjef.
Effektiv og god planprosess for IC-utbyggingen
Prinsippskissen Klubbhus Flerbrukshall/ utvidelse av hall Fotballbaner
Fv 260 Frogner bru Åpent møte 28. mai
Jernbanetiltak i Brynsbakken (strekningen mellom Oslo S og Bryn)
Utskrift av presentasjonen:

Bydelsbesøk Majorstuen T-banstsjon og Sporveistomten

Sporveistomten på Majorstuen

Hovedstruktur banenett

Reguleringsprosess Sporveistomt på Majorstuen Utredninger og analyser trafikk infrastruktur utbygging Delprosjekt 1: utredningDelprosjekt 2: Formell reguleringsprosess Rapport Byråd Majorstulokket Bykarre’ Majorstuhaven Oversendelse plansak BYU BYRÅD BYU Plan- og bygningsetat Statens Vegvesen RØ Oslo Sporveier Samferdselsetaten T-bane + stasjon BUK Byut- viklings- komiteen SPOR

Arbeid i fase 1 Trafikk- og infrastrukturutredning A.Trafikkanalyse - knutepunktet, alternative muligheter for gatebruk for biler, fotgjengere og kollektivtrafikk B.Vurdere optimal plassering av T-banestasjonen mht teknisk, økonomisk gjennomføring og drift i anleggsperioden A og B skal danne grunnlag for påfølgende reguleringsplaner for gate- og infrastruktur som ramme for utbygging Sporveistomten og Majorstuen knutepunkt. Holmenkollbanen, sentrumstunnel, Homansbyen T

Logg 2003: Oslo Sporveiers reguleringsforslag til utbygging og ny T- stasjon 2004: Charrette i juni – alternative forslag utbygging og T- stasjon Plan- og bygningsetaten mandat byråd utredningsopplegg 2005: Statens Vegvesen utredninger overflatetrafikk, Bogstadveien Oslo Sporveier utredninger av sporvogn og trafikkgrunnlag Plan- og bygningsetaten vurdering av samlete trafikkalternativer Plan- og bygningsetaten forberede anbudsmateriale v konsulent 2006: Plan- og bygningsetaten finansieringsarbeid anbud utredning Konsulentoppdrag konkretisere anbud for EU-området for PBE SVRØ arbeider videre m sitt grunnlag for Vegvesenets invest.plan Oslo Sporveier ansvarlig for anbudsprosessen som fagansvarlig 2007: Gjennomføre anbudsprosess og kontraktsundertegning

Materiale som foreligger nå - Planprogram for trafikale forhold på Majorstuen (Vista utredning) – Statens vegvesen Region Øst (SvRø) - Knutepunkt for kollektivtrafikk på Majorstuen (Vista) - SvRø - Byanalyse – (Arkitektskap) – SvRø - Forprosjekt – mål og føringer – SvRø - Overflatetrafikk Majorstuen LPO - SvRø - Homansbyen stasjon – 4 notater (CIVITAS) – Oslo Sporveier(OS) - Notat T-banestasjon Valkyrie plass (Aas-Jacobsen)-OS - Konkurransegrunnlag for utredning av ny T-banest.- PBE/OS – (kontraktsinngåelse )

Knutepunktet Tunnelbanen og kollektivsystemet på overflate knyttes tett sammen.

Majorstuhuset – Valkyrie plass

Tittel 32 pkt Arial

Teknisk-/økonomisk utredning av alternativ lokalisering av T-banestasjon Utrede teknisk-/ økonomiske forhold ved alternativ stasjonsplassering; dvs bygnings-/, bane-/, driftstekniske og transportfaglige analyser av løsninger og gjennomføringsfasen Utredningen skal gi akseptabel sikkerhet for økonomi og konsekvenser slik at utredningen kan gi rimelig sikkerhet for gjennomførbar reguleringsplan Resultatet av den teknisk-/økonomiske utredningen (”delprosjekt 1”) skal som sak byrådet samtidig som Sporveien vil fremme sak gjennom sine organer for stasjon, trikkeløsning og utbyggingsprosjektet. Et hovedspørsmål vil bli finansieringen – feks Oslo-pakke 3

Ny T-banestasjon – Alternativ: langs/under dagens linje Ring 2

Ny T-banestasjon – Alternativ: Langs Slemdalsveien - Valkyriegata Ring 2

Gjennomføring Regplan Over flate Regplan Byutvikl Spor- veistomt Regplan Kollek tivtraf trafikkutredning PBE koord Charrette 2004 PBE OSSVRØ ANBUD T-STASJON OVER FLATE SYSTEM SVRØs Egne behov for utredn Andre Kollektiv Trafikk prosj Plan kollektiv Plan overflate Byråd OS-STYREVDIR

Mulig framdrift? 2007: Start konsulentutredning bygge-, baneteknikk for alternativer 2008: Konsulentutredning ferdig til sommeren Oslo sporveier / Kollektivtrafikkdrift ta stilling til konklusjoner Plan- og bygningsetaten utarbeider sak trafikkvurdering til byråd 2009: Tidligste tidspunkt mulig å ta stilling til valg alternativ ny stasjon Avhenger av kostnader, finansiering, samlet trafikal prioritering 2010: Tidligste tidspunkt mulig ferdig reguleringsplan ny T-stasjon Samtidig (flere) fremme planforslag utbygging Sporveistomta Samtidig behov plan for overflatetrafikken, gater og plasser 2011: VM på ski – uansett neppe start anlegg før etter VM avviklet Store prosjekter – ventelig 1 – 2 års før konklusjon forligger? Prosjektet skal finansieres – inn i Oslo-pakke 3 Anleggsperiode ventelig 2 – 3 år, ikke stoppe T-banedriften 2015: Antakelig tidligst mulig ferdigtidspunkt utbygging Majorstuen