Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner

Advertisements

Hvordan nå ut i Media ? NASOL-orkestrene og forholdet til media.
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Rett på sak.
En innføring i spillet: Lag En Setning
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
Medievaneundersøkelse for Mediastud, 2001 Undersøkelsen er gjennomført i form av 301 personlige intervu med studenter på NTNU og HiST i perioden 2. mai.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Hvordan intervjue en forsker?
Fast advokat Ole Henrik Wille og HR-sjef Hanne Myhre
Media håndtering og kommunikasjon
Hvorfor satse på nett? 3,2 millioner nordmenn har tilgang til internett (2006). Folk bruker nettet først for å skaffe informasjon. Internett er den billigste.
NESOs Formannskole klasse / 2014
Østlendingen og skolene i tospann
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Markedsføring og pressearbeid
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Om å skrive om litterære tekster
Gode historier til media - tilretteleggernes rolle AB-konferanse Drammen 2007 Informasjonssjef Per Christian Langset.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Lokale medier Denne presentasjonen handler om lokal synlighet.
Hvilket innhold skal du ha på webben din?
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
VI SKRIVER PRESSEMELDINGER informasjonssjef Erik Hansen Byrådslederens avdeling Kommunenes Hus, 17. oktober 2001 Oslo kommune Byrådet.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Nyhetsartikkel.
1 Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon Det er ikke rettferdig at over 1 milliard mennesker fortsatt lever i ekstrem fattigdom. Sammen kan vi bekjempe.
Artikkel. Bruk ulike kilder på en selvstendig måte Overskrift: Kort setning/frase som fremhever innholdet Første avsnitt: Hvem Hva Når Hvor Legg vekt.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Å ANALYSERE SAKPROSATEKSTER
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Rekruttering. Refleksjon Er rekruttering en del av innhold i vedtekter eller andre instrukser? Hvem rekrutter dere? Og hvorfor? Hvordan rekruttere dere.
Adoptivfamiliers erfaringer med hjelpeapparatet En kvalitativ undersøkelse i forbindelse med spesialistpermisjon, foretatt av psykologspesialist Marthe.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Leseprosjekt VG1.
Presentasjon v/Vegard Tjørhom – journalist og kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp: Dette er mine foreldre, som bur høgt oppi fjellet på sørvestlandet,
Northwind traders Hvem vi er
Forestilling halv gruppe.
MinJobbCV.no PRESENTASJON FOR FIA.
PRESENTASJON FOR ARRANGØRER
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Gang.
Roede-kurslederen på Facebook
MEDIA.
NAVNET DITT Kontakt meg : Her skriver du selve søknaden på jobben.
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Brukerundersøkelse, vår 2017
Utskrift av presentasjonen:

Presseskrivet

presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging

Hvorfor i pressen? Trekker mer folk – får ut info! Gratis annonseplass verdt mange titusener Havner på dagsordenen blant folk Utnytt pressen – ikke stå med lua i hånda MEN – stadig mindre viktig, pga sosiale medier og blogger Mye bra og viktig som skjer under pressens radar – hver dag

Hvem sende til? Kartlegg medier, radio- og tv- program Hvem dekker hvilke fagområder ? Kartlegg journalister i redaksjonene Hvem er interessert i hva?

Redaksjoner Alltid husk superlokale aviser. Hvor kommer involverte fra? NRK: et mylder av muligheter og program Ta med NTB! Forsk blant spesialmagasin Ikke glem blogger

Når sende presseskriv Ei uke i forveien til dagspressen og NRK Tre uker fram i tid til ukesaviser og ukesspalter som Klassekampens Bokmagasinet Spesialprogram på radio og tv: kan ikke være tidlig nok ute

Hvordan sende? Som oftest mail Telefon unntaksvis Andre kanaler når det passer seg!

Innhold Kort og konsist Ikke skriv lang artikkel – det skal journalisten gjøre Hva, hvor, når – i uthevet tekst Dropp superlativene fantastisk, glimrende Tenk, og få frem: hvorfor er dette spennende? Tilpass skrivet til mottakeren

Innhold Adresser mottaker. «HEI XXX XXXX! Takk for sist! Kanskje dette kan være interessant å gjøre noe på?» «Hei Xxxx Xxxx! Leste artikkelen din om blabla, kanskje det er interessant å følge opp med en sak om dette?» Ikke gi inntrykk av at det er en mass Legg tekst i mailen, ikke vedlegg Legg ved et bilde, klarert for bruk

Innhold Hvem kan intervjues? Legg ved kontaktinfo Kan journalisten komme dagen før? Legg gjerne med et kort sitat eller to – men ikke svada

Innhold Vis gjerne til lignende arrangement tidligere, spesielt om det har vært en suksess – stor interesse blant folk vekker interesse hos journalister – selv om de strengt tatt bør ha fått det med seg! Tilby pressen førsterett

Oppfølging Intet svar? Send påminnelse to dager etter Mail eller telefon, finn et påskudd eller spør saklig: «Hei, fikk du sett på denne?» ev. «Tror du dere kommer til å gjøre noe på dette?» Aldri vær masete Gjentar det seg at samme journalist ikke svarer, så fortsett å sende, uten å «minne på» Legg mer ressurser når det er store arrangement, ikke brenn av på små hendelser

Til sist NOTISER: Gull verdt! Meld inn til alt av arrangementsguider Vær avslappet i forhold til pressen Innled fast samarbeid med pressen