Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4."— Utskrift av presentasjonen:

1 Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

2 Bruk 3 minutter med sidemannen: Tenk ut en liste over medier som er aktuelle og interessante å henvende seg til for å få publisert en sak Oppgave: Aktuelle medier 2 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

3 Kontakt med flere journalister gir flere ben å stå på Samle kontaktinformasjon om aktuelle journalister blant alle mediene du er interessert i å nå ut til Hør om andre i foreningen kjenner noen journalister som kan være samarbeidsvillige Hold kontaktene ”varme” med jevnlige henvendelser Samarbeid med andre foreninger om å utveksle tips til hverandre Bygg nettverk 3 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

4 Mottar mange henvendelser og pressemeldinger Jobber på deadlines Har som regel liten tid Ønsker å sette sitt eget preg på alle saker Gjennomskuer løgn og overdrivelser Er som mennesker flest: Stoler mer på dem man kjenner Gir tillit ved gode erfaringer Liker ros Setter pris på at avtaler overholdes Forstå journalisten 4 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

5 Velg ut hvilke medier du ønsker å kontakte Telefonsamtale anbefales! Send over saken med nødvendige vedlegg Bruk pressemeldingen 5 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

6 Ta en telefon og hør hvordan det går med saken Oppfølging av pressemeldingen 6 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 3

7 Det er svært sjelden at pressemelding som masseutsendes til redaksjoner havner på trykk Velg heller ut en eller to redaksjoner, kontakt journalisten og tilby ekslusivitet Dette øker sannsynligheten for at journalisten tar saken Still krav til tilbakemelding på om redaksjonen vil ha saken og sett en frist Ekslusivitet 7 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

8 Fantasiforbundet Blindern arrangerte ”Oslo Winter Games” på Litteraturhuset 6.-7. februar 2010. Arrangementet fikk : Helsideoppslag på Dagbladet Fredag, Intervju på Østlandssendingen Øverste oppslaget på Oslopuls.no Eksempel 8 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4

9 Spørsmål? 9 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4


Laste ned ppt "Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google