1 Arbeidsmiljø for tilsette i ” STO-grupper” Rapport frå prosjektgruppa ”Arbeidsgjevaransvar for tilsette i grupper med særskilt tilpassa opplæring” HAMU.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elsie Brenne, prosjektleder, kst. folkehelsesjef
Advertisements

System for godt læringsmiljø HMS for elevar. Mål: Skape eit godt læringsmiljø for alle Endres i topp-/bunntekst2.
Særskilt språkopplæring for språklige minoriteter etter § 2-8
VELKOMMEN Karrierveiledning på LAV Russetid Eksamen VITNEMÅL.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Manifest mot mobbing 2011 – 2014 Statsminister Stoltenberg og sentrale parter signerte i januar et nytt Manifest mot mobbing. Manifestet skal gjelde.
Inneklima i skolen! KS Hordaland Trond Hofvind.
IKVO Bodø Guri Bøe og Anne-Grethe Skjærseth
Avdeling for ingeniørutdanning
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Verdas beste skule,… på Toftøy ! Ingen utanfor - alle med ! Vi klarer alt ! Læring og trivsel for alle ! Visjon 1 Kva kan ein rektor ynskje seg Th Kittelsen.
Orienteringsmøter november 2010 Sakkyndige vurderingar – nokre viktige element ACR/nov
VELKOMMEN Karriereveiledning på LAV Vitnemål Samordna opptak Eksamen
Prosjektleder Inger Svendsrud
Gjennomgang av miljørettet helsevern
Skien/Telemark 4.februar 2011 Solveig Eldegard Kva vil Utdanningsforbundet gjere for vaksenopplæringa?
Arbeidstidsavtalen.
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Barnehagelova. Lov- og avtalesystemet Tariffavtalar Hovudtariffavtalen Barnehagelova Arbeidsmiljølova Ferielova Likestillingslova Aldersgrenselova Pensjonslova.
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
KURS FOR HTV Råd og rettleiing i arbeidet med tilsetjingssaker Torill Marie Kufaas Karlsen Anne Siri Bentsen.
Minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring skoleåret
SFS 2213 Arbeidstidsavtalen for undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring Revidert september 2014.
FORUM FOR OPPVEKST I SUNNHORDLAND Jan Enerstvedt Dagleg leiar FOS.
Revisjon av kommunikasjonsstrategien for Møre og Romsdal fylkeskommune Presentasjon for OD-møte september 2014.
Opplæringslova.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
1. 2 ØYSTESE GYMNAS KUNNSKAPSLØFTET UTDANNINGSPROGRAM FOR STUDIESPESIALISERING.
Inn på tunet som moglegheit i velferdstenestene Karoline Bjerkeset, prosjektleiar, Inn på tunet-satsinga Bruk av Ipt innan rusomsorg.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Miljøkoordinator vgs Sogn og Fjordane fylkeskommune.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Regional planstrategi
Me skal levere tenester av god kvalitet gjennom kompetente medarbeidarar og brukardeltaking Helse og omsorg Kommunen si rolle i forskingsprosjektet Kvardagsrehabilitering.
FORMÅL/MÅL Sogn regionråd Barnehagane skal bli lærande barnehagar Alle tilsette skal merke utv.arbeidet.
Spesialundervisning i vgo KPMG-rapport Forvaltningsrevisjon 2012 Overleveringsmøte
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
-Ein tydeleg medspelar Orienteringsmøte for føresette til elevar på Vg1 Tysdag 15. september 2015.
Hensikta med tilsynet er å bidra til å skape: - eit inkluderande arbeidsmiljø - eit miljø som er helsefremjande - forebygging i høve sjukefråvær og utstøting.
-Ein tydeleg medspelar Orienteringsmøte for føresette til elevar på Vg2 Torsdag 17. september 2015.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Magni Håvardstun - Elisabeth Aven - Øystein Høyvik Samhandlingsprosjekt Kommunedag Flora kommune 19. mai 2011.
Den gode skoleeier I Nes.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Status: LeseLos og «Ungdomstrinn i utvikling»
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Generell oversikt over gjeremål for Vaulen skule
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
ELEVENES ARBEIDSMILJØ
Sogndal kommune.
Sogndal kommune.
alle barna sin rett til god omsorg
Budsjett 2019 Økonomiplan Effektiv drift Framtidsretta fokus Utviklingsorientert Resultatbevisst.
System for godt læringsmiljø
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

1 Arbeidsmiljø for tilsette i ” STO-grupper” Rapport frå prosjektgruppa ”Arbeidsgjevaransvar for tilsette i grupper med særskilt tilpassa opplæring” HAMU 28.april ’06

2 Bakgrunn for prosjektet Uroemeldingar frå skulane Manglande samla skaderapportering frå heile fylkeskommunen Sjukefråvær for assistentar 2% poeng høgare

3 Nokre problemstillingar Kva for rapporteringsrutinar og system for skademelding har skulane? Kva blir gjort for å førebyggje skadar? Har personalet i 4-gruppene høgare sjukefråvær enn det øvrige personalet i skulen? Har arbeidsgjevar sytt for at dei tilsette har tilstrekkeleg kompetanse til å møte den einskilde elev? Kva nettverk har ein for fagleg samarbeid, erfaringsutveksling og utvikling?

4 Mandat og forankring Gjere greie for situasjonen i dag Tilrå endringar som kan betre situasjonen Fylkesopplæringsdirektøren

5 Prosjektgruppa Ruth Brudvik, prosj.leiar Astrid Haugland, fylkeshovudverneombod Janne L.R.Strø, Opplæringsavd. Kristin Høines, Personalavd. Rektor Aud Eva Bjørdal Anne K.Hjermann, OT/PPT Sissel Reigstad, Fagforbundet Grethe Teigland, Utdanningsforbundet

6 Innhenting av info Generell spørjeundersøking til 20 skular: – Nøkkeltal, ressursbruk, sjukefråvere, skaderapportering og arbeidsmiljøkartlegging Telefonintervju (personalansv. 7 skular): – Organisering, medverknad, haldningar, og nettverk Nærværeundersøking (til personalet i STO-gruppene): – Trivnad og kompetanse Skulebesøk (Laksevåg vg.sk.) Lover og planverk (Juridisk seksjon, HFK)

7 Rammer for arbeidet med STO 20 skular 2004/05– ca. 150 elevar i 38 grupper – 129 tilsette Mange små fagmiljø – 10 skular med ei gruppe Knappe ressursar.Omveksling av læretimar til ass.timar.Dilemma?

8 ”Hol” i lovverket Opplæringslova: Ikkje høve til å bruke tvang.Straffelova: Nødrett og nødverje. Helselova: Høve til å bruke tvang etter vedtak (SFO-vilkår) Medisinutdeling og andre helsetenester uregulert.

9 Internkontroll hmt Førebygging og oppfølging Dårlege skaderapporteringsrutinar Manglande skadeførebygging/ risikovurdering Oppfølging varierande Smittevern ikkje følgt opp

10 Kompetanse God kompetanse – ønskje om meir Manglande rammeplan for særskilt tilrettelagt opplæring Etter-og vidareutdanning Inkludering i Kunnskapsløftet?

11 Fysiske rammer Bygningsmessige forhold varierande. Manglande godkjenning etter Forskrift om miljøretta helsevern for barnehager og skular Brannvern. For svak fokus og for få øvingar for STO-gruppene

12 Samarbeid Lita tid til møteverksemd og samarbeid på tvers. Felles planleggingsdag og nettverk i regionane Lite synlege i skulesamfunnet. Bygningar, plassering, heimesider

13 Assistentane sin arbeidssituasjon Frå 80 til 100% jobb? Jobbrotasjon? Særskild oppfølging av sjukefråvære

14 Tilrådingar i handlingsplanen LOVVERKET (Opplæringslova, helselova, arbeidsmiljøl.) Avklare bruk av ”tvang” Handtering og oppbevaring av medisinar Skaderapportering Risikovurdering og tiltak Kurstilbod til alle ”Meistring av truslar og vald”

15 Tilrådingar lovverket forts. Eit trygt arbeidsmiljø – nok ressursar Auka bemanning i STO-gruppene ved skulestart Tilsetting i 100% stilling for assistentane Smittevern – vaksinering Sjukefråvær – systematisk og særskilt oppfølging Bygningar. Brannvern

16 Tilrådingar BETRE ARBEIDSTILHØVE Betre kontakt med kommunane/oversikt i god tid Inkludere personalet i STO-gruppene i skulen sin vanlege drift og møteverksemd Jobbrotasjon – varierte arbeidsoppgåve Samle STO-gruppene på færre skular Synleggjering. Inn på skulane sine heimesider

17 Tilrådingar KOMPETANSEUTVIKLING Rammeplan for elevopplæringa i STO Styrke tilbodet om fagkurs Få del av kompetanseheving i K-løftet Alle tilsette med i evalueringa til Læringslab’en Vekeskurs for nye assistentar Halde fram m. felles planleggingsdagar og regionale nettverk