Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Profilering, media og kommunikasjon Trav 2015: Synliggjøre næringens verdier Skape stolthet over sportslig kvalitet Formidle de gode sportslige resultatene.
”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
Færder Rotary Mål og planer 2011 – 2012 President Mia Brambani
Omdømme, samfunnsansvar og etikk
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Distriktskonferansen 2009 – Rotary Distrikt 2270 Hvordan oppleves Rotary fra et ungt medlem sitt ståsted? Og hvilke utfordringer har Rotary for å kunne.
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber i D2260. Implementeres senest 1. juli 2007.
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
IKT Orkide Ledelse og Skole
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Nye klubber - medlemsutvikling Hvorfor nye klubber ? •Det eneste som gir betydelig medlemsvekst •Vi må få Rotary ut til de yngre generasjoner.
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
ROTARY mot år 2010 En mulighetenes organisasjon Grunnpilarer –Vennskap –Etikk –Utveksling av yrkeserfaring –Arbeide for internasjonal fred og forståelse.
Jul-14Askøy RK / John I. Solvik1 Informasjon om komitearbeidet i klubben.
SAMFUNNSPROSJEKTERi DISTRIKT 2275 DISTRIKT 2275 PDG Per Ottesen Leder for Samfunnsprosjekter.
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
Medlemsutvikling i D Status i Distriktet er tilfredsstillende, men noen klubber sliter!
Guvernørens månedsbrev
Medlems-utvikling angår oss alle!
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Omdømme: Quo vadis?- eller Rotarys omdømme møter media Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
TITLE KLUBBENS MÅL OG PLANER PETS D
Medlemskap og mangfold
Oslo og Omegn Bilbransjeforening 80 år!
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Ungdomsutveksling. "Rotary International mener dette arbeidet er av stor betydning og oppfordrer Rotaryklubbene sterkt til å engasjere seg i ungdomsutveksling".
Levanger Rotary Klubb Distrikt 2280
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber,
Hva tenker du på ?.
HVORFOR er jeg Rotarianer ? Distriktssamling 20. mars 2010
Arbeids- og milepelsplan for rekruttering av nye medlemmer v/Arne Besseberg Skedsmo Nord Rotary Klubb.
Distrikt DTTS Rotaryåret Prioriterte arbeidsoppgaver i kommende rotaryår: Aktive klubber Medlemsutvikling Støtte Rotary Foundation.
Distrikt Motivasjonsseminar Rotaryåret Prioriterte arbeidsoppgaver i kommende rotaryår: Medlemsutvikling Aktive klubber Støtte.
Strategiplan
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
"Rotaryskolen i D2250"1 Informasjon om komitearbeidet i ………Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
"Rotaryskolen i D2250"1 Velkommen til informasjon om Rotary Klubb Bilde av klubbens banner/vimpel.
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
PETS DISTRIKT 2290 ROTARY ÅRET MÅL OG STATEGIER.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Vi ønsker at Drammen Taxi skal kjennetegnes med: Service i alle ledd Smil og humør Tilgjengelighet/ Tilstedeværelse Løsnings- orientering Nyskapning og.
MOT – Finans Norge. «What’s in it» ved et samarbeid med MOT.
Informasjon og omdømme Kort innlegg på PETS 17. april 2010.
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Tanker og utfordringer D Mitt Rotary Medlem fra 2001 President i Huseby -Flatås 2007 – 2008 District Trainer i Distrikt 2280 i
Medlemsutvikling PETS 2011
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Strategi- og aktivitetsplan
TITLE STERKE KLUBBER: VÅR UTFORDRING PETS D2250 – Førde ARC Fred Schwabe-Hansen.
Politisk påvirkning.
FRILUFTSLIV FRA Naturopplevelser for livet.
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
Visjon, virksomhetside og verdier
Klubben for alle.
Teamsammenseting i forbedringsarbeid
Distrikt 2310 Hvor står vi? Hvor går vi?.
NESBRU ROTARY KLUBB DIAGNOSE:
Hønefoss Ringerike Rotary klubb
En positiv skoleforelder.
1 Kommunikasjon.
Brukeren skal være viktigste aktør
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Kristiania rotaractklubb
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler vårt forhold til omverdenen gjennom forventninger og resultat. Kommunikasjon på en effektiv og troverdig måte

OMDØMME Rotarys omdømme er basert på en enighet om holdninger, evalueringer av egenskaper og verdier som knyttes til organisasjonen - sett fra utsiden. Omdømme oppstår altså i skjæringspunktet mellom forventninger og opplevelser, som skapes av organisasjonens løfte og levering. I et markeds- og kommunikasjonsperspektiv er det viktig å: Fremstå klart og tydelig Differensiere seg fra andre aktører Være interessant og attraktiv Med andre ord: En organisasjon med et godt omdømme får økt internt engasjement, lettere tilgang på nye medlemmer og større gjennomslagskraft lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

MÅL...for omdømmesatsingen i D2310: Rotary skal vise hvordan man gjør hverdagen tryggere og bedre, gjennom nettverk og engasjement lokalt, nasjonalt og internasjonalt. VISJON Rotary skal være troverdige gjennom et klart og tydelig budskap Rotary skal vise vilje, engasjement og handlekraft Rotary skal opptre samlende, innkluderende og styrke tiltrekningsevnen. Rotary skal være utviklingsorientert og attraktiv

PROFIL Distrikt 2310 ønsker å revidere den visuelle profilen som ett av flere ledd for å bedre vårt omdømme. Visuelt revidert månedsbrev kom i november 2007 DGEs informasjon til klubbene kommer revidert fra dags dato Digitale verktøy som f.eks. PowerPoint-maler, presseskriv, spesifikasjoner på fargebruk m.m. vil bli tilgjengelig utover våren Distriktets nye hjemmesideløsning ved dette Rotaryårets slutt Tidsplan for implementering: I august sendes det ut en CD til alle distriktets klubber med nødvendig verktøy og designelementer i ulike formater

AKTIVITETER Rotary må synliggjøres på en positiv måte Viktigst av alt er å skape interesse rundt de aktivitetene som gjennomføres og ”bruke” dagspressen og media forøvrig som informasjonskanal. Vi går for Rotary Foundation ”Omtanke-skilt” ved innfartsveier ”Åpne møter” med bred publikumsappell Ha informasjonsstands Lokale prosjekter og dugnader Markere alle arrangement med flagg/banner Klubbenes internettsider Alle distriktets klubber engasjerer seg i prosjekter og aktiviteter i større eller mindre grad. Felles for oss alle er at få, om noen, utenfor klubben vet noe om den innsatsen som gjøres på mange plan.

VERKTØY "Ikke tenk på omgivelsene som en trussel, tenk heller hvordan du kan være til nytte, slik at man kan være til gjensidig hjelp for hverandre". Presse-/Mediahåndtering Prosjektstyring/Kanalvalg Visuell identitet Ekstern kommunikasjon Petter Planke, Gründer - Tomra Intern kommunikasjon Rekrutteringsmateriell Omdømmestrategi Kompetanseheving Inkluderende tankegang/WS Tilpasningsdyktighet Informasjonsmateriell Mål og visjoner