Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene."— Utskrift av presentasjonen:

1 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene –Større trygghet som organisasjon –Større muligheter som organisasjon

2 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 2 Profilering –Innebærer alt foreningen foretar seg. –Handler om å kommunisere foreningens profil til omgivelsene.

3 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 3 Kommunikasjon –Stammer fra latin, og betyr "å gjøre felles" –Ved å kommunisere kan følelser, opplevelser, tanker og ønsker gjøres felles for flere mennesker –Dette er forutsatt at sender og mottaker tolker budskapet på samme måte

4 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 4 Hviskeleken!

5 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 5 Hviskeleken Veien til lykken er lang og svingete sa den blå kanin, men lenge leve enga!

6 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 6 Profilering Felles persepsjonsområde MottakerAvsender

7 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 7 Profilering skal –Gi omgivelsene nødvendig kjennskap til organisasjonen –Få organisasjonen til å fremstå som troverdig, positiv og attraktiv –Gjøre negative fordommer om til positive

8 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 8 Intern organisering –Sørg for god kjennskap til foreningen internt –Én person har ansvar for all ekstern kontakt –Nettverket bør grundig dokumenteres

9 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 9 Hold jernet varmt! –Informer om foreningens drift –Inviter til møter og arrangementer –Rapporter jevnlig fra møter og arrangementer

10 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 10 Foreningens omgivelser OmgivelseneForeningen OverordnedeLærerens yndling Sponsorer/samarbeidspartnereTilretteleggeren Medorganisasjoner/nettverkEn god og nødvendig venn MediaInnovatøren PublikumForføreren

11 Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 11 God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene –Større trygghet som organisasjon –Større muligheter som organisasjon


Laste ned ppt "Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google