NOTAR Ved Elisabeth N. Aanes Revisjonsleder Fakta Kvalitet og Service AS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevsamtalen i Færder videregående skole
Advertisements

Ørnulf Wiig Installasjon AS
Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
Labore Fravær -en oversikt over produktet
SERVICE PÅ NØDLYS OG LEDESYSTEMER
>> Finding the job - choosing the people
DiSC fra Inscape Publishing Inc.
Utvikling.org Teambuilding – Lederutvikling - HMS
Hvorfor sertifisere ?? Elisabeth Fahlstrøm Vedlikeholdskoordinator MTA
”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)
Norservice as - motiverte folk skaper mest Attføringsbedriften Service- og produksjonsbedriften.
Uni Eiendom FDV Veien videre
Classification: Internal Status: Draft TV Konferanse SAFE Sokkel & Lederne Sokkel Gruppearbeid.
Kan det lages et felles internkontrollsystem i kommunen. Åre
Revisjon ved Rikshospitalet den 11. – 18. desember 2007.
Regnskap hos Econ AS.
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Velkommen til nettverkssamling 14. mars 2013 KS Agenda Møtesenter
Frontlinjeserivce
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Guri Larsen Direktør Adecco Search & Select
ISO-sertifisering av Dagkirurgisk enhet - etablering og praksis
Social Accountability
Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
NASJONAL GODKJENNINGSORDNING FOR INN PÅ TUNET – slik kvalitetssikrer vi tjenestene. Steinkjer 1.mars 2013.
”IT som konkurransefortrinn” Innføring av intranett i Trenor-gruppen
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Flekkefjord Produkter AS. ETABLERINGEN Etablert våren Kun NKI Få tilbud lokalt. Styrke tilbudet ved bedriften Styrke statusen til bedriften.
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Demo. KvalitetsLosen 29. mai 2008
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
Klare mål for kvalitets- og miljøarbeidet Nye utfordringer krever nye tanker: Skal vi sertifisere oss? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 2
Kp 4 Målformulering Godt formulerte mål skal:
viQew Norge AS | Kjøita 25 | 4630 Kristiansand.
Prosjekt- og porteføljestyring i Telenor Nett
Vestfjorden byggtilsyn
…når resultater betyr noe
1 VEIEN TIL IA-SUKSESS. IA-prisen 2013 Unner ingen å få prisen Fraværet har gått opp siden Sovepute? 2.
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Forvaltningsrevisjon gjennomført 2012/13: Prosedyrer og rutiner for journalføring og tilgjengeliggjøring av dokument/saksutredning Statusrapport 2014.
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Intern revisjon ved XXXXX avdeling XX
Den beste lokale it-partneren for små og mellomstore bedrifter Kåret til årets Microsoft SMB partner 2013 og 2014 AGS dinitavdeling.com.
EQuass iFokus Forankring Prosessen Erfaringer Resultat Veien videre ”Å dele er å forbedre” Trondheim Anita Saga, leder utvikling og kompetanse.
Rammeverk for risikovurdering og revisjon av IT-systemer
Kristiansand kommune Bosetting ved løslatelse. Status per i dag Lite fokus på bosetting ved løslatelse Mye fokus på bostedsløshet.
Eksperter i Team 2004 Landsby 16 Undersøkelse av brukbarhet av datasystemer.
Hvitvasking Kostnader/merarbeid /flere meldinger Sikkerhetssjef Ole Jørgen Eiterå SpareBank1 Gruppen AS 14.September 2005.
…………….. klinikk, Dato og årstall.
1 Bakgrunn 6 Andre forbedringstiltak (mer langsiktige) 3 Mål/målsetting/avgrensing 7 Måling, oppfølging, sikre effekt /BC Prosjektbeskrivelse (A3). Tjeneste:
NorLense sin erfaring med det offentlige som innkjøper av Kurt Johansen.
(0) Sammen redder vi liv.
Orientering etter tilsyn - Kommunikasjon i helseforetak - kirurgiske enheter Styremøte
Oslo, 2016.
Grunnkurs i HMS ( Helse-Miljø-Sikkerhet )
Kvalitets- og miljøpolitikk, Elcom Signatur daglig leder:
Land barneverntjeneste
Kvalitet, risiko og avvik
Fjes til Fjes innsamling Røde Kors
Bruk av selskapets informasjon
«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune
Hva er hensikten med intern revisjon?
>> Finding the job
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Utskrift av presentasjonen:

NOTAR Ved Elisabeth N. Aanes Revisjonsleder Fakta Kvalitet og Service AS

NOTAR GRUPPEN zNotar Eiendom AS zCodex AS - advokat zCre.no AS - inkasso zConto AS - låneformidling zStøttefunksjoner - også egne AS: IT Organisasjon Kvalitet - Fakta Kvalitet og Service AS Marked Regnskap

NOTAR EIENDOMS KVALITETSHISTORIE z1986: Oppstart 3 ansatte z1996: ISO sertifisert Norge Eneste eiendomsmegler i Norge som er ISO sertifisert 4 kontor z2000: ISO sertifisert i Sverige 4 kontor i Sverige/ ca. 25 kontor i Norge z2002: ISO sertifisert i Spania…. ISO sertifisert Codex… kontor i Norge/ 4 i Sverige/ 1 i Spania

PROSESS TIL ISO zMål om at nye eiendomskontor blir ISO sertifisert i løpet av første driftsår yKvalitetsavdelingen bidrar med: Opplæring Tilrettelegging for drifting av kvalitetssystemet på kontoret Statusrevisjon Oppfølging av kontoret zSertifiseringsrevisjon gjennomføres av kvalitetsavdelingen

KVALITETSMÅL zVi skal gjøre vår spisskompetanse tilgjengelig for folk og bedrifter på en måte som markedet aldri har opplevd maken til yKvalitetspolicy: Null feil yServicepolicy: en opplevelse av service man aldri før har opplevd maken til yMotto: Notar yter mer

KVALITETSWEBB zSamtlige prosesser fra første møte med kundene til sak avsluttet er beskrevet i kvalitetswebben: –40 eiendomsrutiner –15 fellesrutiner –prosjektrutiner –næringsrutiner zRutiner tilfredsstiller krav satt i ISO standarden, lovtekst og bransjeetikk

DRIFTING LOKALT zAnsvaret på kontoret ligger på faglig leder yOpplæring av nyansatte i rutinene yOppfølging av at alle ansatte rapporterer avvik yKontrollfunksjon - stikkprøver yUkentlig kvalitetsmøte yFellesmøte 1 gang i mnd med kvalitet på agendaen

DRIFTING SENTRALT zKvalitetsavdeling: yFakta Kvalitet og Service AS xKurs xOppfølging av at kontoret drifter kvalitetssystemet xInterne revisjoner - 2 gang i året zEksterne revisjoner xVeritas - 2 gang i året - 12 kontor xKredittilsynet - 1 gang i året

FREMTIDEN zNytt meglersystem der kvalitetsrutiner og regnskapsfunksjon er integrert. zAvviksverktøy på data som kostnadssetter avvik. zKvalitetsrutinene satt i prosesskart, der man vurderer alvorsgraden av avvik opp mot konsekvensen

FORVENTNING MED EiT zEr vi kommet så lang som vi tror zSammenligne oss med andre bedrifter som arbeider med kvalitet zFå kartlagt ansattes oppfatning av kvalitetssystemet xKjennskap til det xHvordan det brukes xUlemper/ fordeler