Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
2
”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)
3
Culina Enor AS Forhandlere Sentrallager Key Accounts Markedsføring
Kjedeutvikling Forhandlere Salg og service Oppfølging Fagkompetanse Til stede for den lokale kunden Effektivt ordremottak
4
Logistikk Kolleksjon Verdidrivere Teknologi Nøkkelkunder
5
Den beste kolleksjonen
6
Solide merkevarer fra kjente produsenter
7
ConGusto® Egne merkevarer
ConGusto® betyr «med smak» og er vårt varemerke for god design Pris og kvalitet skal henge like nøye sammen som utforming og funksjonali-tet, egenart og stil ConGusto ® Alba - egenutviklet design
8
destino® Egne merkevarer
destino® er Culinas varemerke for produkter innenfor kjøkkenutstyr og arbeidsklær Kvalitet og funksjon til fornuftig priser kjennetegner produktene
9
2007 Nytt produktområde
10
SPG – Strategic Purchasing Group Vårt innkjøpssamarbeid - Kundens fordeler
Innovation Marketing >2.6 mrd NOK > 330 mill Euro bent brandt as ENOR AS
11
Culina - tilrettelagt for effektive innkjøp
1. Ordre via telefon, e-post, Culinaforhandler eller innkjøpsportal 4. Motta faktura som e-post eller e-faktura Forhandler: Track and trace! 2. Direkte til plukk i vårt WMS-system på sentrallager 3. Sendes med DHL neste dag
12
Culinaforhandlere Salg&service Fagkunnskap Til stede lokalt
13
13
15
Effektiv logistikk 2012: ordre rett til plukk på sentrallager
distribusjon direkte fra lager til sluttkunde 2012: ISO 9001 Kvalitetsstyring ISO Miljøstyring
16
Kvalitetsmål Ordre inn før 12.00 – sendes fra lager neste dag
Leveringsevne: >95 % Feil varelinjer : <0,2 %
17
Samfunnsansvar i Enor og Culina
“Vi skal lykkes forretningsmessig gjennom arbeidsmetoder som respekterer etiske verdier, mennesker, miljøet og naturen” Matsikkerhet Miljø Etisk handel
18
Markedsføring Culinaboka -450 sider Kampanjer til ulike segmenter
Annonser - magasiner Kundekonsept-kataloger Brosjyrer Messer Showroom Culina.no E-handelsløsninger Culinaboka på nettbrett
19
Dine behov – vår kompetanse
Hoteller Restauranter Kantiner Kaféer Institusjoner/Omsorg Båter Kjedekunder
20
Kundetilfredshet måles
EKSTERNT Spørreundersøkelse hvert år: - tilfeldig utvalg - 13 spørsmål (produkter, leveringsevne, service, selgere….) - karakter 1-6 , Mål: 80 % karakter bedre enn 4 - oppfølging, avvikshåndtering INTERNT - Utvikling leveranser til rett tid (f neste dag): - Utvikling kvalitet DHL ( lev rett tid ) - Feil m/ leveranse: (plukk, manko, knust) - Komplette etableringsleveranser
21
Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS
Etablert i 2009 Forhandler for Culina i Hedmark og Oppland Omsetning: 13 mill nok 3 ansatte Kontor og utstilling i Storgata 76, Lillehammer Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS
22
Kontaktpersoner/Adresser
Lillehammer Gausdal Gjøvik Hadeland Lasse Jensen Mobil: Epost: Øyer Mette Haugland Mobil: Epost: Valdres Hedmark Kristin Pettersen Mobil: Epost: Besøksadresse Storgata 76 2609 Lillehammer Telefon: Telefaks: Epost: Internett: Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS
23
Valgfrie bestillingsrutiner
Telefon E-post Personlig besøk Hele sortimentet på E-handelsplatformen for offentlige innkjøp Alle brukersteder vil få utdelt vår hovedkatalog etter behov, i følge deres brukerstedslister Culinaboka på internett Culinaboka som app for nettbrett Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.