Laste ned presentasjonen
PublisertBritt Berger Endret for 9 år siden
1
Helse Nord-Trøndelag HF Psykiatrisk klinikk ISO 9001 sertifisert
ISO ledelsesprinsipp
3
Ledelsesprinsippene Kundefokusert organisasjon Prosessorientering
Systemledelse Lederskap Faktabaserte beslutninger Involvering av medarbeiderne Gjensidig fordelaktig leverandørsamarbeid Kontinuerlig forbedring
4
Prinsipp nr 1 Kundefokusert organisasjon
Møte kundens behov og forventninger Proaktiv i å måle graden av brukertilfredshet
5
Prinsipp nr 2 Prosessorientering
Systematisk identifisere og styre de prosessene som benyttes til å sikre tjenestekvalitet
6
Prinsipp nr 3 Systemledelse
Etablere og vedlikeholde et kvalitetssystem som en kjede av sammenhengende prosesser Bestemme kvalitetsmål for hver prosess og iverksette metoder for overvåking av prosessenes effektivitet
7
Prosess nr 4 Lederskap Etablere kvalitetspolitikk
Forplikte til kontinuerlig forbeding av kvalitetssystemet Beslutte organisasjonsstruktur Identifisere og fremskaffe ressurser
8
Prinsipp nr 5 Faktabaserte beslutninger
Ledelsesbeslutninger basert på fakta hentet fra resultatrapportering, medarbeiderundersøkelser, brukerundersøkelser, revisjonsrapporter, og avviksregistreringer
9
Prinsipp nr 6 Involvering av medarbeiderne Fokusere på kompetanse
Identifisere og styre de menneskelige faktorer på arbeidsplassen som er nødvendige for tjenestekvaliteten
10
Prinsipp nr 7 Gjensidig fordelaktig leverandørsamarbeid
Definere og dokumentere krav som skal oppfylles av leverandører Evaluere deres utførelse for å ha styring med leveransene
11
Prinsipp nr 8 Kontinuerlig forbedring
Positivt søke kontinuerlig forbedring av systemet Etablere målbare kvalitetsindikatorer og mål på funksjonelle områder
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.