Får jeg jobb da? Karrieresenteret. 2 MÅL: styrke deg i overgangen fra studier til jobb.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Jobbsøking.
Advertisements

I.
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
Næringslivets utviklingsmuligheter Atle Kvamme Bergen Næringsråd 1.
Fast advokat Ole Henrik Wille og HR-sjef Hanne Myhre
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?

CV Curriculum Vitae.
Velferd i Norge: Arbeid, aktivitet og trygghet
Omstilling uten nedbemanning
HIT -UiA Visjoner og mål: Hva kan vi få til sammen? Identitet og kvalitet. Rune Nilsen Styreleder HIT.
IT Fornebu Visjon / Forretningsidé "I et samspill mellom forskning, utdanning og næringsliv, på lang sikt å skape et mangfold i et fremtidsrettet kunnskapsmiljø¸
Humaniora og næringsutvikling Dekan Kathrine Skretting Det humanistiske fakultet NTNU.
Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste
Nærmere samarbeid eller fusjon mellom Høgskolen i Telemark og Universitetet i Agder? Politisk samordningsgruppe
Formell kompetanseheving og høyere utdanning i distriktene – utfordringer og muligheter Gunnar Grepperud, UiT.
Ergoterapeutstudenter har et fagforbund OG en INTERESSEORGANISASJON  Presentasjon laget av: Ann-Heidi Adriansen, kull 07. Ergoterapeututdanningen ved.
Hvorfor FRIBU FRIBUs visjon: ”Vi bygger åpne fellesskap der barn og unge blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere” FRIBU = FRIkirkens.
NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Veksten i høyere utdanning. Styrt av arbeidslivets behov eller individenes preferanser?
ZIPPYS VENNER Et program fra Organisasjonen Voksne for Barn.
FRA idé til virkelighet
1 TRENDER forskning, utdanning og nyskaping Utkast
FoU KS - Mangfold i ledelse Helle Sekkesæter, Christian Skattum Asplan Viak Anette Thiis Evensen, Kulturell Dialog Kulturell Dialog A/S.
Kompetanse og rekruttering. Likeverdig og høy kvalitet i alle barnehager Stortingsmelding om barnehagen i fremtiden, legges frem vår Gi tydelig.
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Page 1 Realfagsutdanning mot 2010 Hva bør et realfaglig fakultet ta hensyn til? Per O. Aamodt NIFU STEP.
Karrieresenteret ved Universitetet i Agder
REGION NORD : 1.Sterk økning i FoU 2.EU-medlemsskap 3.Arktisk tiltakssone (risikokapital) 4.Utbygging av petroleums- virksomheten 5.Samferdsel – øst/vest-
Fra FLU til BLU Ny barnehagelærerutdanning
Toppidrett og utdanning
Arbeidsmarked NHH-kandidater
HiAk - RFF Intensjonsavtalen mellom RFF og HiAk har materialisert flere handlinger. Det skal arbeides med flere prosjekter innenfor: PPU – planlegge oppstart.
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
”Selbuseminaret” 2011 SAS Radison Blue Værnes 9-10 mars 2011 Tore Hoven Avdelingsdirektør Virksomhetsutvikling Vegdirektoratet.
Veien videre med Ung:leder prosjektet? Hva Hva skjer i 2012 sentralt? - Søknad inne hos Gjensidigestiftelsen om 3 nye år med støtte - Vi ønsker å starte.
Info om pilotprosjekt Arbeidslivsrelevans i studiene (PILAR)
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
Samarbeid, arbeidsdeling og konsentrasjon (SAK) Sverre Rustad OU-kurs Forskerforbundet
Synliggjøring og kvalitetssikring av UH-bibliotekene i ny mål-struktur og ved budsjett-rapportering til departementet Stabsdirektør Hans Martin Fagerli,
Motivasjon I Yrkesveiledningsprosessen
Lærerutdanning ved Universitetet i Agder
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
UiO-kandidatenes jobbmuligheter: Hva slags informasjon trenger vi for å kunne svare godt på studentenes spørsmål? Kristin Midttun Nestleder og ansvarlig.
Studentambassadører 2015 Fakultetet for kunstfag.
Terningen Arena NAV Elverum v/ Odd Are Elvebakken
Invitasjon til samarbeid - om arbeidslivsrelevans i studieløpet.
KURS FOR INSTRUKTØRER 4.DESEMBER 2014 Bli kjent med og avklare rollen som lærebedrift i et 4-åring utdanningsløp.
UiO Realfag Morten Dæhlen, dekan. InformatikkMatematikk Astro- fysikk Fysikk Biofag GeofagKjemiFarmasi Livsvitenskap Jord og rom Materialer og energi.
Kunnskapsbasert endring Kort om Høgskolen i Nord-Trøndelag Mål/oppgave fokus vs. Struktur Felles ansvar – ulike roller… Relevant kompetanse.
Hva blir jeg – uten en profesjonsutdanning? Erna Synnøve Kjensjord, Karrieresenteret 11.mars 2015.
Master i global utvikling og samfunnsplanlegging
Veiledning av nyutdannede i videregående skole Noen tanker med utgangspunkt i gruppeveiledning.
Hvordan gjøre gode karrierevalg
Velkommen som student Anne-Beathe Mortensen-Buan
STYRKE næringsnær læring
Utarbeidet av Sissel Vestre
Prosjekt trainee Sykehuset i Vestfold August 14-august 16.
Utfordring: Hvordan skal fremtidens møteplasser/arrangementer for SV-studenter og virksomheter designes og kommuniseres, for å sikre engasjerte deltakere,
Kandidatundersøkelsen 2013 og Studiebarometeret Merethe Westberg Cummings, Karrieresenteret.
Internasjonalisering og arbeidslivet – selvutvikling eller karriereutvikling? Kim Orlin Kantardjiev Leder Norsk studentorganisasjon.
Trainee Innlandet - på jakt etter nye spennende medlemsbedrifter
Administrerende direktør Organisasjonsutvikling og økonomi
Oppfølgingsmøte for ITALIENSK
Hvordan ser arbeidsmarkedet ut for BI-studenter. Morten H
Veien inn i ledelse ER LEDELSE NOE FOR DEG? ER DU DEN VI SER ETTER?
Tips og triks Slide slettes!
Tips og triks Slide slettes!
Ole Hjartøy – Regiondirektør – NHO Nordland
Utskrift av presentasjonen:

Får jeg jobb da? Karrieresenteret

2 MÅL: styrke deg i overgangen fra studier til jobb

3 Dette ser arbeidsgiver etter Kompetanse: Du er mer enn studiet ditt! At du er trygg på hvem du er og hva du kan Karrieresenteret tilbyr hjelp til å planlegge din karriere At du har vært engasjert ved siden av studiene UiA har mange studentorganisasjoner hvor du kan få verdifull erfaring og bredere kompetanse At du kan vise til personlig utvikling UiA tilbyr kurs i å kunne bli bedre i å presentere, takle stress, mindfullness m.fl. Overskrift Brødtekst

4 Dette ser arbeidsgiverne etter At du har allerede relevant erfaring fra arbeidslivet UiA jobber med å knytte sterke bånd med arbeidsgivere som er relevante for dine studier UiA tilbyr ulike møteplasser

Dette ser arbeidsgiverne etter Internt Karrieredager work shops Eksternt Norge på nytt Nettverk Vi sørger for å fremme våre studenter for spennende trainee program (Trainee Sør), talent utviklingsprogram (Talentjakten) og andre nasjonale og regionale kompetanseprogram (Seema Talent) Denne teksten redigeres i 'Topptekst og Bunntekst'5

Hvordan har det gått med dem som har studert hos oss? Kandidatenes arbeidslivstilknytning UiAs kandidater jobber ofte i store virksomheter Kandidatene uttrykker stor tilfredshet med deres nåværende stilling Kandidatene opplever å ha stillinger som er relevante for utdanningen deres Denne teksten redigeres i 'Topptekst og Bunntekst'6

Fra studier til jobb Denne teksten redigeres i 'Topptekst og Bunntekst'7

Tilvekst til regionen Topp 5 – hvor havnet de? 1. Vest-Agder 2. Oslo 3. Rogaland 4. Akershus 5. Hordaland Knutepunkt Sørlandet har en særlig stor netto tilvekst av kandidater fra UiA. Kristiansand beholder flest av de nyutdannede. Denne teksten redigeres i 'Topptekst og Bunntekst'8

Fremtidens arbeidsmarked? Usikkert og skiftende Behovene endrer seg – vi kjenner ikke alle fremtidens jobber! Fokus på livsstil – større marked for personlige tjenester Ny teknologi – nye stillingstitler Før rekrutterte man i større grad utfra fag – i dag stadig større vekt på sosial kompetanse (lederegenskaper, kommunikasjonsferdigheter, omstillingsevne) Evnen til å arbeide i team, kommunikasjon, språk og IT-kunnskaper vil bli enda viktigere fremover Denne teksten redigeres i 'Topptekst og Bunntekst'9

Høyere utdanning gjør deg mindre sårbar overfor endringene Du kvalifiserer deg for mange ulike stillinger Du lærer å lære Denne teksten redigeres i 'Topptekst og Bunntekst'10

Denne teksten redigeres i 'Topptekst og Bunntekst'11

Sørlandet = spennende kompetanseregion Ordsky for å beholde kompetansen her At du har studert ved et attraktivt universitet At dine studier er kjent for sin forskning, sin kompetanse og sine faglige ressurser – dine veiledere Denne teksten redigeres i 'Topptekst og Bunntekst'12