Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Visible Learning av John Hattie
Advertisements

PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Helgekurs Spill Bridge 1 på en helg Opplegg utviklet av: Sven-Olai Høyland.
Teknologi i klasserommet
Tidlig Innsats Early Years 1. – 4. årstrinn
Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
Studieverkstedet v/Grethe Moen Johansen
Etablering av ”MATEMATIKKROM”
Fra barnehage til Vgs: RELASJONER GODE BYGGE Å Motsatt av mobbing…..
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
1 Seminar om samarbeid mellom høgre utdanning og arbeidslivet Norgesuniversitetet, NUV, Tromsø Prosjekt: Integrert kunnskapsutvikling mellom.
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
for minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring
Flipped Classroom – Omvendt klasserom
Foreldrene betyr all verden! Mona Røsseland Ann-Christin Arnås
Min hobby. Basketball ble oppfunnet i 1891 av den kanadiske læreren James Naismith som bodde og jobbet i USA. Det begynte med at skolen der han jobbet.
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Den autentiske læringsdialogen
Tilpasset opplæring i en lærende skole
Velkommen til Fylkesmannens fagsamling 29. og 30. oktober 2013.
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
UTVIKLING AV ET GODT LÆRINGSMILJØ -
Muntlige presentasjoner
Matematikkundervisning - noen tanker Christin Borge PPU, Høgskolen i Vestfold Våren 2006.
Utdanningsvalg Gran Ungdomsskole 2008/2009
Fellesmøte – mandag Oppdatering – OTH-prosjektet –Begrepsinnlæring (Solveig) –Digitale mapper – arbeidsmappe – sluttmappe (Åshild) –Skriverammer.
Velkommen til presentasjon
Informasjon til skolens ansatte om skoleprogrammet VIP
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Ny Nettspansk: ¿Me oyen? III ANPE-konferanse Tromsø.
Hjalmar Johansen videregående skole
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Praksissamling for fjerde semester praksis på Lektorprogrammet.
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
Vurdering for læring i Kunnskapsløftet en Europeisk dimensjon Inger Langseth Program for Lærerutdanning 1.
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
HVORDAN ENGASJERE STUDENTENE ved bruk av IKT? Nina Ronæs Tromsø, 17. september Nina Ronæs © BI.
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
SCIENCE SHOPS – Innlegg på studiekvalitetsdagene 6. oktober 2014 ved Anne Bregnballe, APS.
Radio Reklame Komplett.no Fossbad Spotify.
10 tips: Bruk av video i undervisningen Lynkurs Ingeborg Amundrud og Lisbeth D. Berglund.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Drop-In metoden i skolen
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
Flipped Classroom – Omvendt klasserom 2013 Seksjon for digital kompetanse.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Digitalt læringsmiddel i KRLE: Kahoot
Relevant questions for the Reference Group
Tilbakemeldinger fra deltakere på
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Ny vri – Gruppepresentasjon
«Bare bok gjør ingen klok»
JUS2111 Prosedyreøvelse Malcolm Langford
STUDENTDELTAKELSE i FOU-PROSJEKT Kari Spernes
Resultater for Rettsvitenskap &
Emneevaluering og referansegrupper – forbedringer, supplement, alternativer Guttorm Sindre.
Miljø for Masteroppgaven?
Panorama Vg3 Kapittel 9 Før eksamen © James Oliver/Getty Images.
Digital eksamen - relevante tilbud
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm Lynkursdag 2. 12. 2014 Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm

Mål: Vite hvordan en Kahoot som quiz-spill fungerer Få noen tips og ideer til pedagogisk bruk av Kahoot Vite hva studentene mener om bruk av Kahoot i undervisningen Få erfare hvordan det er å spille Kahoot Vite hvor du kan få mer opplæring og veiledning Lynkursdag – høgskolepedagogikk og e-læring

Hva er Kahoot? Great Learning Starts By Asking Great Questions. An educational platform which brings engagement & joy to teaching & learning in any subject. Inventor: Alf Inge Wang, NTNU

Hvordan lage en Kahoot? getkahoot.com

Pedagogisk tanke Hjerne – Hånd – Hjerte Logiske og fornuftige Praktiske og håndgripelige Følelsesmessige og engasjerende Hva husker vi best?

Tips 1 Hva kan studentene etter gjennomført undervisning? Læreren forbereder en Kahoot med kontrollspørsmål fra forelesningen Studentene får en oppsummering av fagstoffet Studentene kan sjekke hva de har fått med seg Mulighet til kort repetisjon ved lav skår God evaluering for faglærer Oppsummering

Tips 2 Hva kan studentene om temaet før forelesning? Læreren starter forelesningen med en Kahoot med spørsmål fra dagens tema eller ved oppstarten på et nytt emne. Studenten får en oversikt over innholdet og forventet kunnskap etter endt gjennomgang - MÅL for dagen/perioden Læreren får en oversikt over studentenes kunnskapsnivå og kan tilpasse undervisningen bedre Kan repetere Kahooten Førprøve

Tips 3 Hvem kan mest om fotball? Hjalmar Johansen vgs i Skien utfordret Romsdal vgs i Molde. Temaet for quizen Cupfinaler de siste 5 åra Premier League Siste verdensmesterskapene i fotball. Idrettsfag fra Molde stilte med 3 lag. «Våre lag kjempet godt, men måtte til slutt se seg slått av "Ibsens sønner" fra Skien» «Det var en artig kamp, og selv om vi tapte i dag, så går vi for seier på søndag.» I forkant av cupfinalen arrangerte NDLA quizkamp i dag fredag 21. november på Kahoot med tema "Hvem kan mest om fotball?" Idrettsfagelever fra lagenes hjembyer braket sammen til fotballquiz. Skolekamp

Tips 4 Studentene tester hverandre. Oppgave: Lag 13 spørsmål i løpet av 15 minutter fra valgfritt emne. Test hverandre ved å spille Kahoot for de andre på gruppa. Hvem får flest poeng? Fordypning

Hva sier studentene? Alf Inge Wang, Professor ved NTNU Studentene blir mer positive til faget etter å ha spilt Kahoot Benyttet tall fra Alf Inge Wangen sitt foredrag 11. oktober 2013 – på Universitetet i Californina Alf Inge Wang, Professor, Norwegian University of Science and Technology (NTNU) "The Use of Game-Based Learning in the Classroom" Publisert 30. okt. 2013 Han har sammenliknet to grupper 1 – Studenter som kun har benyttet Kahoot en gang 2 – Studenter som har benyttet Kahoot på hver forelesning et helt semester Abstract: This talk focuses on how game-based learning can be used in the classroom to improve student participation, motivation and socialization. The talk includes a live demo of a game-based learning environment called Kahoot! and presents results from experiments of using this environment for teaching at the university. "The Use of Game-Based Learning in the Classroom"

Hva sier studentene? Alf Inge Wang, Professor ved NTNU Jeg ønsker at Kahoot skal brukes i flere kurs. "The Use of Game-Based Learning in the Classroom"

Hva sier studentene? Alf Inge Wang, Professor ved NTNU Ja, vi lærer noe av å bruke Kahoot Husker hva de gjorde feil (ikke dok. blir undersøkt nå) Konkurranseeffekten Variasjon Musikk? Ja!! "The Use of Game-Based Learning in the Classroom"

Hva sier studentene? Alf Inge Wang, Professor ved NTNU Hvor ofte kan du benytte Kahoot? Kun spurt de som hadde brukt Kahoot hele semesteret. "The Use of Game-Based Learning in the Classroom"

Vi spiller en Kahoot med ulike typer spørsmål. Ny demo

Erfaringer? Synspunkter?