Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Etablering av effektiv produksjon på tvers av landegrenser
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Øystein Pedersen Dahlen
STRATEGIPROFILEN VED NHH
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
Inga Bostad / Viserektor Arbeid med kvalitet i undervisning og utdanning ved UiO Seminar: Evaluering av kvalitet i undervisning og utdanning, 23. april.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Informasjon er ikke gitt før den er mottatt
Hvordan skrive en god utredning?
OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.
Samkommunestyret – Grete Ludvigsen 1 Orientering til samkommunestyret Samkommuneplan.
God kommunikasjon på nettet
Øystein Pedersen Dahlen
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Tekst, bilde og komposisjon
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Den vanskelige samtalen
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
Definere og velge hovedmål og delmål
Informasjon er ikke gitt før den er mottatt
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
God kommunikasjon – vær trygg
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Ett skritt foran 3 © Iréne Johansson 1 Ett skritt foran 3 Velkommen! Kursmøte 1-1 – den enkle setningen og samtalen.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Grunnleggende pedagogikk,
Vedlegg 1 kompetanseveileder
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Strategi- og aktivitetsplan
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Hvorfor ha en plan? Virksomhetsplan = tydelighet og fokus Tydelighet
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Verktøy for å kartlegge holdninger
Retorikk.
Artikkel.
Egenvurdering Pedagogisk dialog 20.2.
«Syns du ikke finns du ikke»
Håndtere endringer i organisasjonen
Valgfag innsats for andre
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Camilla Hall-Henriksen
Ledelse VÆRE ROLLEMODELL SETTE RETNING ENGASJERE GJENNOMFØRE Forstå
Verdier og visjon i nye Stavanger
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Utskrift av presentasjonen:

Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

TemaAktivitet Oppsummering 2 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 Profil Kommunikasjon Omdømme Profilbygging Markedsføring og pressearbeid Kartlegging

En virksomhetsidé Hvorfor i all verden finnes vi? En idé som i form av en visjon uttrykker en innstilling til den virkelighet foreningen eksisterer i. En visjon som inspirerer og ligger til grunn for alle handlingene foreningen foretar seg. Tre kjerneverdier Tre enkeltord som definerer foreningens sentrale verdier. Disse skal være enkle for foreningens medlemmer å huske, og enkle for eksterne å forstå. Slagord/motto En kort setning eller et ord som på en snedig, lettfattelig og intelligent måte definerer foreningens virke eller hensikt. Profilstruktur 3 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 2

1. Definer budskap 2. Tilpasse budskap til mottaker 3. Velg riktig kanal 4. Unngå feilkilder 5. Samle feedback Strategi for kommunikasjon 4 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Strategisk kommunikasjonsarbeid handler om å kartlegge og måle resultatene Formuler målsetninger for kommunikasjonsarbeidet Gjennomfør ”målinger” av omdømme og utvikling Når undersøkelser er samlet inn kan man evaluere resultatene og trekke konklusjoner Kartlegging av omdømme 5 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Har dette kurset svart på forventningene deres? Hvilke spørsmål er ubesvarte? Vet dere hva dere skal gjøre når dere kommer tilbake til deres forening? Spørsmål? 6 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1