Bufdirkonferansen 2011. Før – stue bort - På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Advertisements

HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Opplæring for representanter i skolemiljøutvalget
Hva nå? Strategiske utfordringer for RHF’ene etter evalueringen Fagrådets høringskonferanse Oslo 11. Juni 2007.
NETTVETT Bjørn Jakobsen.
Motivasjon.
Veiledning av elever / lærlinger
N orges mest framtidsrettede fagskole, der fagmiljøene møtes og kompetanse utvikles SAMHANDLIGSREFORMEN Pål Storå avd.leder helsefag fagskolen.gjovik.no.
Det gode Det rette Det rettferdige
Omstilling uten nedbemanning
Gemensamt beslutsfattande Individ og system Gøteborg 4. februar 2005 Michael de Vibe Stiftelsen gruppe for kvalitetsutvikling i sosial og helsetjenesten.
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
SETT I SAMMENHENG MED ATFERD
Workshop etter medarbeider-/arbeidsmiljø-undersøkelsen
Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
Indikatorer – hva, hvorfor og hvordan?
Hva er verdien av ledertrening for menigheten?
Samhandlingsavtalene status og fremtid •Kvalitet i helsetjenestene •Det handler om kvalitet-medvirkning og prioritering •Brukermedvirkning i samhandlingsavtalene.
Snuoperasjoner Bedre psykisk helse
”Klubbens indre liv og vekst”
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) Bjørg Th. Landmark.
Prosjektskisse Status så langt…. November 2011
Glitre barnehage.
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
Rolighetsmoen barnehage
Hvordan overleve i grenseland mellom økonomi og fag.
45          Hvordan skal vi sikre god kvalitet og kompetanse og fornøyde pasienter i fremtidens helse- og omsorgstjeneste? Lisbeth Normann, forbundsleder.
Informasjon til elever og foreldre skolemiljøutvalg
Endring gjennom ledelse. Politisk styring Vekst og utvikling for barn, unge og familier Politisk styring, gjennom budsjett, lovverk, styringsbrev.
Mari Trommald Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet
Et utfordrende - men spennende samarbeid mellom pårørende og helsepersonell Offentlige dokumenter om samarbeidet ml helsepersonell og pårørende v/Hanne.
Marit Kise. E-post: Utvikling av indikatorer for å måle kvalitet på kommunale pleie- og omsorgstjenester Marit Kise. E-post:
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Avdeling for sosionomutdanning
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
Det regionale helseforetaket sin kvalitetsstrategi - Helse Vest RHF
Tanker om barnehagens læringsmiljø
Sjumilsstegkonferansen 2011 Det statlige barnevernets tilbud til barn som faller utenfor Toril Bergerud Buene, avdelingsdirektør Bufdir Tromsø 30. november.
1.mai-aksjonen Folk forandrer verden! Bli med! Overordnet tema: Folk forandrer verden. Bli med! Dette viser målsetningen for arbeidet til Norsk.
Suksesskriterier.
Mosjøen 4.mai 09 Kjell Amundsen 1 Kommunikasjon og Sosial kompetanse Dialogkonferanse Mosjøen Kjell Amundsen.
Helen Theodorsen og Stein P Antonsen Tromsø 2011 Vegen videre. Ressursgruppe lindrende behandling Kvaløya.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Å overvinne psykisk sykdom – eller å vokse som menneske?
Lederens rolle i systematisk etikkarbeid og noen erfaringer…. Sandefjord, Stokke, Larvik Kommune Larvik, Leni Klakegg, KS.
Bokollektivet Målgruppe:
Omsorgsplan 2015 – Hva kan Fylkesmannen bistå kommunene med? Møte med helse- og omsorgsnettverk Selbu – 4.mars 2009 Fylkeslege Jan Vaage.
Drammen | Sosial- og helsedirektoratets rolle Et fagdirektorat underlagt HOD og AID  Fagdirektoratsrollen Følge utviklingen og samle inn kunnskap.
Hva kjennetegner god ansvarsgruppe jobbing Rakkestad 19 mars 2015
Kommune/bydel vår. Effektivitet? Altfor mye tid brukes til intern administrasjon og problemh å ndtering. Hverdagen preges i stor grad av "den sjuende.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Betydningsfulle andre / signifikante andre
Evaluering av Barne- og familieenheten(BFE ) Direktør for oppvekst og utdanning Planlagt startdato: Fase 1: 15. juni 2013 Planlagt sluttdato : Fase 1 +
Kvalitetskultur ”Litt bedre i dag enn i går” Kvalitetsstrategi for Helse Midt-Norge
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Institusjonskonferansen 2016 Ledelse og perspektiver som underbygger medvirkning Hans Petter Farestad, Enhetsleder, Serio Ungdomssenter.
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
Hvordan lese rapportene
De viktigste resultatene
Kvalitet i et moderne sykehus
Handlekraft Handlekraft: Implementering av traumesensitiv praksis – erfaringer og resultater i Bufetat region Vest Fredrik Melander Prosjektleder Bufetat.
Tilsyn i enkeltsaker Medarbeider-undersøkelser Politikk, reformer, styringssignaler PWC-rapporten Kulturkartlegging Tilbakemeldinger fra eksterne samarbeids-partnere.
Workshop 19. januar Hva kjennetegner en god ROP tjeneste ?
Hva er intensjonene bak KE, sett fra et overordnet faglig perspektiv?
Introduksjon til prosjektpresentasjon
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Bufdirkonferansen 2011

Før – stue bort

- På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best for barn uten å ta barna selv med på råd”

- Ta barna på alvor! ”Barn og unge skal aktivt involveres i forbedringsarbeid” ”Resultatene skal diskuteres i alle våre tiltak, og barnas forslag til forbedringer skal tas på alvor” Mari Trommald, direktør i Bufdir

Bedre tjenester ! Kvalitetsutvikling Innhente kunnskap om hvor tilfredse barn og unge er med Bufetats tjenestetilbud Innhente brukernes forslag til forbedringsområder Ha et konkret grunnlag for forbedringsarbeid Måle effekt av forbedringstiltak som iverksettes Gjennomføre årlige brukerundersøkelser

Kvalitet virkningsfulle trygge og sikre involverere brukerne og gir dem innflytelse samordnet og preget av kontinuitet utnytte ressursene på en god måte tilgjengelig og rettferdig fordelt

HVA KJENNETEGNER TJENESTEKVALITET? 7 Kommunikasjon Tilgjengelighet Innflytelse Opplevde effekter Brukers opplevelse av kvalitet i tjenestene

Tema som undersøkelsen belyser: Barn og unges opplevelse av å bli møtt og kommunisert med Innflytelse på egen behandling/situasjon Opplevelse av kvalitet i behandlingen Faktorer som har betydning for en positiv utvikling i deres liv

Innsatsområder Faktorer som er viktigst for at barn og unge i våre tiltak har det bra, rangert i synkende rekkefølge: 1. Trygghet og omsorg 2. Deltakelse i å skrive omsorgsplan, innsyn i egne rapporter 3. Rammer for medbestemmelse 4. Trivsel i skolegang

”Ikke vær redd for de nye ideene. Vær redd for de gamle. De holder deg fast der hvor du er og stopper deg fra å vokse og bevege deg framover” Anthony Robbins