Mons Og Marte i Regneskogen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
-ikke bare for zippylæreren…
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
-ikke bare for zippylæreren…
Læringsmiljø og pedagogisk analyse En strategi for skoleutvikling
Lærerkonferanse Gjøvik 7. – 8. april 2011
Hvordan laste opp tankekart til Itslearning via iCabMobile?
N Y G IV – OKTOBER 2012 Erfaringer med Ny Giv-prosjektet fra Tæruddalen skole.
- Måten en maskin/ et program formidler et budskap til leseren Brukergrensesnitt.
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Samarbeid folke- og skolebibliotek v/ biblioteksjef Guri Sivertsen Haugan, Levanger bibliotek Skal si litt om hva vi har gjort i Levanger, og hva vi.
Janita Flem Spesialrådgiver, Forvaltningsenheten Bærum kommune janita
Ndla matematikk Hensiktsmessig bruk av ndla i undervisningen
Lynkursdagene 2011 Webdrive Tilgang til UiO-disker utenfor UiO-nettet Mads Lomholt usit/sas/lipk.
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
Grunnkurs gesisPLAN - Del 8
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Tallknuserne og de fire regnearter
Cabri II Lukas Radziej - Hans Martin Faane Tom K. Markeng.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Velkommen til foreldremøte om fagvalg
Hvordan støtte og vurdere studentenes utvikling av digital kompetanse i praksisperioden? Simon Michelet ALU, LUI, HiO Onsdag
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Læringsteorier En første oversikt.
Skriving som kommunikasjon
21.Januar 2003 Design Patterns 1.Kort repetisjon av viktige patterns 2.Oppgave 3.Felles gjennomgang Bendik Bygstad Høgskolen i Vestfold.
Sammensatte tekster.
Den Norske Landhandel Presentasjon gruppe 14 Hans Martin Pettersen
Muntlig eksamen - Modul 2 Geir Kirkerud
Uninett eCampus Presenterer. Situasjon Alle institusjonene i UH-sektoren har en eller flere tjenester fra Uninett eCampus.
Design patterns: State og Strategy
Programmering i Java versjon Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else Lervik.
Tekst, bilde og komposisjon
Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.
JORDE SKOLE -Pilotskole, barneskole og IKT.
Fjernstyring av PCer med NTRconnect Svein/ALEPH brukermøte 2007.
Responsskriving (Samskriving – Prosessorientert skriving)
RUD SKOLE Informasjon i fra SFO Læresituasjon.
Læring gjennom arbeid, engasjement og trivsel. Dersom skolen skal fungere godt forutsettes ikke bare at elevene kjenner hverandre, men at også foreldrene.
Tallknuserne og de fire regnearter
Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 10 1 Arbeid på PC Fortrolighet i arbeidet med PC Skikk og bruk IT-kontrakten Spørsmål?
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
CAKE session no. 3 Læring og erfaring.
Høgskolen i Oslo Samling II: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Konkrete eksempler på hvordan det jobbes med IKT i undervisning ved.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Lyshovden Oppveksttun!
Velkommen til språkseminaret «Ut med språket» #utmedspråket.
123 Data - Førstehjelp Krokelvdalen Skole. Hva skal vi lære Slå på/av datamaskinen Hva som må til for å komme på internett Hvilke typer kommunikasjonsformer.
Responsskriving (Samskriving – Prosessorientert skriving) Vibeke Bjarnø IT-seksjonen, Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A04 - Høst 2004.
Høgskolen i Oslo Samling 1: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Hvordan jobbes det med IKT i undervisning ved LUI, HiO? Allmennlærerutdanninga.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Sannsynlighet og kombinatorikk
Eksamen i pedagogikk og elevkunnskap
Matematikk 1. trinn Læreverk: Multi, Gyldendal forlag
LÆRINGSTEORI Alle lærere har sin egen teori som de bygger sin undervisning på Bygger på erfaringer Trenger en teori for å ta gode avgjørelser til en hver.
Lindhøy Skole Tjøme Matematikk i L97 Matematikk Matematikk er vitenskap, kunst, håndverk, språk og verktøy Arbeidet med matematikk i grunnskolen skal.
Didaktikk: teori om undervisning og evt. anvisning for undervisning
Lekens betydning for læring av matematikk
0. KLASSE – Velkommen til foreldremøte.
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
GeoGebra “En gratis dynamisk matematisk programvare til bruk i skoler”
Lærerutdanning for ungdomstrinnet ( LUT ) Mattias Øhra 2009.
Velkommen til foreldremøte!
Se programmets kommunikasjonsplattform for en utdypning av prinsippene
Trenerrollen i UllKisa
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Velkommen til Madlamark sfo
Ledelse av læringsprosessen
Utskrift av presentasjonen:

Mons Og Marte i Regneskogen Bjørnar Johnsen Martin Svennæs Mager Alf Erik Gundersen

Forord Begrunnelse for valg av program. Brukervennlig Motiverende Faglig-konkret (Rettet mot matematikk) Tekniske spesifikasjoner om web-siden. Designet med Frames Alt design/grafikk laget av gruppa.

Programmet Spillets handling og mål. Spillets muligheter. Spille et matte-stigespill Terpe de 4 regnearter Spillets muligheter. Velge vanskelighet Velge regneart Lage egne spill

L97 Fagets plass i skolen Arbeidsmåter i faget Mål for småskoletrinnet Målgruppen finnes i 1-5 klasse.

Undervisningsopplegg Undervisningsopplegg 2 klasse. Lastes ned fra nettsiden Undervisningsopplegg 4 klasse. http://kurs.hihm.no/03martsm

Læringsteori Erikson Skinner Dewey Lekpreget læring. Belønning. Learning by doing.

Vurdering Brukervennlighet. Rettet konkret mot et bestemt fag.

Vurdering av egen Læringsprosess Fordeling av arbeidsoppgaver. Vi delte oppgavene mellom oss. Kommunikasjon. Vi samarbeidet hjemmefra via mail og MSN. Problemorientert læring Vi lærte spillet å kjenne. Vi jobbet uten veiledning, men via samrabeid, tilbakemeldinger på hverandres arbeid, og ved å slå opp i fag-litteratur.