Mons Og Marte i Regneskogen Bjørnar Johnsen Martin Svennæs Mager Alf Erik Gundersen
Forord Begrunnelse for valg av program. Brukervennlig Motiverende Faglig-konkret (Rettet mot matematikk) Tekniske spesifikasjoner om web-siden. Designet med Frames Alt design/grafikk laget av gruppa.
Programmet Spillets handling og mål. Spillets muligheter. Spille et matte-stigespill Terpe de 4 regnearter Spillets muligheter. Velge vanskelighet Velge regneart Lage egne spill
L97 Fagets plass i skolen Arbeidsmåter i faget Mål for småskoletrinnet Målgruppen finnes i 1-5 klasse.
Undervisningsopplegg Undervisningsopplegg 2 klasse. Lastes ned fra nettsiden Undervisningsopplegg 4 klasse. http://kurs.hihm.no/03martsm
Læringsteori Erikson Skinner Dewey Lekpreget læring. Belønning. Learning by doing.
Vurdering Brukervennlighet. Rettet konkret mot et bestemt fag.
Vurdering av egen Læringsprosess Fordeling av arbeidsoppgaver. Vi delte oppgavene mellom oss. Kommunikasjon. Vi samarbeidet hjemmefra via mail og MSN. Problemorientert læring Vi lærte spillet å kjenne. Vi jobbet uten veiledning, men via samrabeid, tilbakemeldinger på hverandres arbeid, og ved å slå opp i fag-litteratur.